Hoi meiden, Ons koninginnetje is bijna 3 weken en krijgt volledige flesvoeding (Nutrilon standaard). Ze heeft de afgelopen paar dagen erg veel moeite om te poepen. Hebben jullie enig idee of ik haar een beetje kan helpen? Alvast bedankt!
Hoi Edge, Ik heb vanmorgen hierover het CB gebeld. Ik moest uiteindelijk overstappen op de nutrilon omneo omdat onze dochter het al 2,5 week heeft maar ze gaf als advies om de eerste paar dagen 1 theelepel zonnebloemolie of maisolie per dag in het laatste restje van de fles te doen. Dit omdat het een aantal dagen duurt voordat de omneo goed aanslaat en onze meid echt over de toeren is met het poepen. Succes ermee! Groetjes,
Hoi Diesel82 Ok, bedankt voor de tip! Heb snel ff gekeken of ik inderdaad zonnebloemolie heb haha, maar staat gelukkig nog genoeg in de kast hier. Het valt te proberen, ik ga dinsdag sowieso naar de huisarts (voor mezelf, maar ik neem haar ook mee) en dan meld ik het ook even.
Bij ons heeft dat niet geholpen. Maar onze dochter dronk ook niet altijd haar fles leeg en dan krijgt ze niet voldoende voedingsstoffen binnen omdat de voeding dan verdund is. Maar dat valt inderdaad ook te proberen.
Ok! Heb vanavond de truc met de olie geprobeerd, eh, leek net alsof ze leegliep. Nu weet ik niet of dat echt daaraan lag, maar ik ben erg blij dat ze het kwijt is! Morgen weer een nieuwe dag, kijken hoe het dan weer gaat. Bedankt in ieder geval meiden!
Bij Finn hielp olie ook altijd super! (in ons geval olijfolie) Nu is het niet meer nodig gelukkig..maar in het begin was het zo vaak raak! (of meer mis )
Je hoeft echt niet bij elke voeding olie te doen. Een paar druppels in een fles is meer dan voldoende. Meestal poepen ze dan heel snel daarna. En dan een flinke hoop. Succes.
Ik heb 't ook alleen bij de fles van gisteravond gedaan. Gelukkig is ze een hoop kwijt al! Nu ligt ze weer voor pampus, zo lief.