vragen..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door elsie22, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

misschien kunnen jullie mij helpen, mijn zoon is 6 weken oud nu, overdag drinkt hij nu om de 4 uur, alleen s'nachts komt hij om de 3 uur, hebben jullie misschien tips zodat hij s'nachts ook wat langer slaapt? zou ik erg fijn vinden wat dit is slopend, ik weet dat het er bij hoort hoor! en ik doe het ook met alle liefde voor hem! echt vaste voedingstijden hebben we ook nog niet, ja ik heb het wel op papier staan hoe ik het graag zou hebben maarja daar heb je niks aan.
    overdag krijgt hij trouwens elke 4 uur 120+4 en de laatste avondfles 150+5 die hij niet helemaal leegdrinkt.

hebben jullie tips voor mij?

2. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je met 6 weken nog niet mag verwachten dat je kindje doorslaapt. Om de 3 uur is echt heel normaal.
    Ik heb dan ook geen tips voor. Leef wel met je mee want het kan oh zo zwaar zijn!! Meid het gaat echt over, over een 1 a 2 maandjes heb je grote kans dat hij doorslaapt.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja weet dat het erbij hoort, maar zou het al zo fijn vinden als ie s'nachts ook 4 uurtjes achter elkaar slaapt

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik denk dat je niks anders kan doen dan je erbij neerleggen en overdag ook wat rust pakken als je zoontje slaapt. Op deze leeftijd komen ze wanneer ze honger hebben en hier doe je niks aan. Je kan een keer een speentje proberen maar dat zou niet mijn voorkeur zijn en als hij echt honger heeft zal dit ook weinig doen.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

een speentje heeft hij al,is ook niet mijn voorkeur maarja en idd als hij echt honger heeft is niks meer goed!

6. adi

adi Niet meer actief

voor een baby van 6 weken is het juist gezond om regelmatig te drinken, dus gewoon aan toegeven.
    Het is zelfs meestal zo dat als je die voeding nu weg laat 's nachts je nog veel langer wakker blijft, maar dan met een zielig huilend kindje, dus gewoon lekker voeden, en beide rustig terug naar bed,

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja dat is waar idd. het komt denk ik ook vanzelf wel goed, en hij zal vanzelf wel langer gaan slapen.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Tuurlijk gaat hij vanzelf langer slapen. Over een tijdje zul je nog met heimwee terug denken aan die knusse nachten. Kan je je nou misschien nog niet voorstellen maar het is zo snel voorbij. Laat het gewoon op je af komen en probeer er van te genieten.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    met alyssa had ik dat ook, dan was ik zo blij dat ze een keer 4uurtjes sliep.
    vanaf 7weken ging het stukken beter en sliep ze zo goed als door. (22.00 - 5.30)
    daymian sliep vannacht van 23.00 - 5.15, wist niet wat ik meemaakte. (puur toeval denk ik)
    de afgelopen weken kwam ie ook na 3 soms 4uur.
    tis idd slopend, maar hoort er bij.

succes met de nachten.

liefs doris

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik weet dat het erbij hoort! maar je bent overdag zo moe als je s'nachts slecht slaapt! en dan heb je ook weing puf om iets te doen terwijl ik wel vanalles wil doen! maarja het zal vanzelf wel beter gaan

11. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Wat je zou kunnen proberen is je zoontje overdag elke 3 uur te voeden, waardoor hij zijn ritme qua voedingen om gaat gooien. Dat moet je wel een paar dagen volhouden, maar is het proberen waard. Het is geen garantie dat het lukt natuurlijk, maar bij mijn zoontje heeft het wel geholpen. Hij was alleen wel ietsjes ouder toen dan jouw zoontje nu is.
    En wat vooral helpt? Je er niet te druk over maken ;)
    Succes!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee ik probeer me er nu ook maar niet druk om te maken! het komt vast wel goed en hij gaat vanzelf wel langer slapen, en voornu doe ik dan maar rustig aan als ik moe ben en ga ik overdag liggen

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik voed hem nu elke drie uur alleen heb ik het idee dat hij toch honger blijft houden! hij krijgt 150 cc in de fles maar hij blijft een beetje piepen en doen, ik heb het uitgerekend hoeveel hij in de fles mag en dat is precies 150 cc per keer. het is beetje vermoeiend zo een zoon die steeds maar blijft piepen na een fles!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goeie kans dat hij het sabbelen / zuigen erg fijn vindt.. past heel erg bij de leeftijd. Geef hem anders eens een speentje of je pink na de voeding. Als dat niet helpt dan kan je de fles ook iets groter maken (even kijken of hij na ELKE fles piept of bijvoorbeeld vooral in de ochtend of avond). De richtlijn is 150 - 180 ml per kg lichaamsgewicht met een maximum van ongeveer 1 liter.

Sommige kindjes vinden het ook gewoon jammer dat het al op is... even na sabbelen op een speen kan dan ook goed helpen.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Blijkbaar heeft jouw kleintje een flinke eetlust haha. Onze meid slaapt al weken 's nachts door. Maar dat komt mede doordat ze overdag weinig slaapt en dus 's nachts ook gewoon echt moe is. Wel houd ik vaste tijden aan met daartussen 4 uur (tenzij ze een keertje eerder komt). Die tijden zijn:

06.30 uur
    10.30 uur
    14.30 uur
    18.30 uur
    22.30 uur

Voordat ze door ging slapen gaf ik rond 21.00 een flesje en dan kwam ze 's nachts weer. De kraamhulp gaf aan dat ze uiteindelijk naar 5 flesjes op een dag moest en dat ik dan beter rond 22.30/23.00 uur het laatste flesje kon geven. Dus ik heb het ritme van die tijden aangepast naar de huidige tijden. En sindsdien komt ze 's nachts niet meer. Pas geleden kwam ze een keer 's nachts maar dat was eenmalig blijkbaar.

We maken nu sinds een paar dagen een flesje van 150cc + 4 schepjes, maar uiteindelijk drinkt ze daarvan ongeveer 120-130cc op. En dan is ze tevreden. Als ze nog redelijk wakker is na de fles heeft ze soms nog die zuigbehoefte en dan geven we direct haar speentje. Als ze die zat is spuugt ze hem toch wel weer uit :p

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het is zeker vermoeiend. Onze dochter is een echte huilbaby, al vanaf 1 week. Nou dat is ook zwaar frustrerend. Helaas horen dit soort dingen erbij.

Nu kun je wat betreft het flesje er nog wat invloed op hebben. Wellicht heb je wel een hongerige baby. Er is toch ook voeding op de markt voor hongerige baby's? Misschien eens het CB om advies vragen..?

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb al de voeding voor hongerige baby's! ik probeer ook vaste tijden aan te houden en idd rond 22.30/23.00 de laatste fles, gisteravond zelf om 0.00 laatste fles en toen heeft ie wel 3,5 uur geslapen daarna was het 6.30 en toen 9.45.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha dan weet ik het ook niet meer. Dan zou ik eens het bespreken met het CB.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga het zeker bespreken op het cb!
    ik voed hem nu wel echt op vaste tijden:
    8.00
    11.00
    14.00
    17.00
    20.00
    23.00

alleen vanmorgen kwam ie dan om 3.15 en toen om 6.15 toen heb ik hem een klein beetje gegeven en evengoed om 8 uur wakker gemaakt voor een volledie fles, want wil toch dat hij aan vaste tijden went! alleen vraag ik me dan af hoeveel ik hem geef als hij s'nachts nog komt?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een klein flesje (een beetje inschatten aan de hand van hoeveel hij overdag binnen heeft gekregen). 60/2 of 90/3 maar kijk ook eens of je kindje geen zuigbehoefte heeft (is dus wat anders dan trek) en wat gebeurt er als je niet direct naar 'm toe gaat maar 5 minuutjes laat liggen? Goeie kans dat ie weer gaat slapen.
    Prima om de dag altijd om 8:00 te beginnen.

Deel Deze Pagina