5,5 mnd en voor het eerst flesvoeding. wat kopen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nelizz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om mijn borstvoeding af te bouwen/ te combineren met flesvoeding.
    Nu vraag ik me alleen af met wat voor flesvoeding ik dan moet beginnen. Als ik begin, is hij 5,5 mnd dus officieel nog geen 6 maanden. Kan ik dan wel al met opvolgmelk beginnen?
    Ik ben ook al begonnen met potjes bijvoeding, dus nieuwe dingen zijn niet meer zo heel erg vreemd voor hem.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Tja, het is idd vanaf 6 maanden, maar ja zo'n pak kan ook niet op de kalender kijken.;) Het gaat erom dat het wat zwaarder op de maag ligt. De zuigelingenvoeding is lichter verteerbaar. Het lijkt mij dat de nummer 2 wel moet kunnen hoor.

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Lijkt mij ook geen probleem hoor.
    Ik zou kiezen voor de standaard variant en welk merk, tja......
    Dat is persoonlijk denk ik. Maar hier zitten we aan de friso.

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    of 1 keer de 0-6 maanden geven?!
    Juist omdat dit wat lichter verteerbaar is, bv is ook lichter verteerbaar dan flesvoeding... misschien is de overstap voor de darmen, met een tussenstapje, wat minder groot?!

Maar of het kwaad kan?! Ik vind van niet, alsof de darmen van de 1 op da andere dag iets wel kunnen verteren. Als je het opbouwt hebben de darmen genoeg tijd om te wennen.

Gaat je kindje naar het dagverblijf? Dan is het handig dezelfde voeding te nemen als daar, hoef je het niet zelf mee te nemen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Kijkt niet op een paar dagen hoor.
    Elk merk is even goed of slecht, kijk dus gewoon wat je makkelijk kunt krijgen en makkelijk kunt betalen. Duurder is in elk geval niet beter.

Maar eerlijk gezegd: waarom afbouwen als het goed gaat?
    Als je even wacht tot 6 maanden en er is geen sprake van allergie dan kun je een deel van de zuivelbehoefte ook in de vorm van yoghurt. Het lekkere van afbouwen als je borstvoeding en bijvoeding geeft is juist dat je niet hoeft te klooien met flessen, niet aan maxima zit, geen cc's hoef te tellen, niet op de klok hoeft te kijken, noem maar op.

Als je kind lekker en gevarieerd eet, dus fruit, groente, granen, dan heeft het na 6 maanden aan 3 flinke borstvoedingen, eventueel aangevuld met een bakje yoghurt, biogarde of kwark al genoeg. Waarom dan nog moeilijk doen met kunstvoeding?

Deel Deze Pagina