Ik ben begonnen met afbouwen van bv. Bij ons eerste kind, jaren geleden, maakten wij een klein maatbekertje met gekookt water, poeder erbij naar verhouding en in de koelkast. Als hij wilde drinken, hoefden wij alleen zijn flesje te vullen (kant en klaar) en in de magnetron te zetten. Mag dit nog steeds? Naar mijn idee kan je jouw baby dan snel een flesje geven, je hoeft em niet meer klaar te maken. Trouwens, de maatbeker werd elke dag opnieuw vers gemaakt. Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dat nu doen. Ik gebruik Friso comfort.
Het is ieder jaar weer anders, maar wij vullen het flesje met kraanwater, doen er schepjes bij en zetten het in de magnetron. Je mag niet voor een hele dag voeding maken, maar alleen per keer. Dit staat ook op de verpakking als het goed is.
voor 6 maand word het niet aangeraden om de voeding van tevoren te maken, na 6 maand kan het minder kwaad.
Bij het cb gisteren zeiden ze dat het gewoon mocht, nu mag het zelfs met warm kraanwater. Was nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Edanmt voor je reactie.
Bij het cb gisteren zeiden ze dat het gewoon mocht, nu mag het zelfs met warm kraanwater. Was nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Edanmt voor je reactie.
bij de oudste (okt 2004) gaf ik bv en ben in januari 2005 begonnen met FV toen mocht het niet voor n hele dag gemaakt worden . kookte ik elke dag water voor ik naar bed ging , deed dat in de flesjes en die gingen de koelkast in warmde ik het water op in de magnetron en deed er dan de schepjes voeding in dus in het opgewarmde water bij de jongste maakte de KH wel voor heel de dag de voeding aan en die ging in de koelkast weer heel anders dus begreep er ook niets van na de kraamweek deed ik het dus zoals bij de oudste Maar t mag idd ook alweer met warm kraan water volgens mij had het vroeger iets te maken met loden leidingen ofzo maar weet ik niet meer zeker .
Ja dat warmde we op in de magnetron. 24 uur klaar zetten vond ik dan wel weer een beetje eng dus ik deed het s morgens en s avonds. Meningen verschillen nogal maar ik zie het probleem niet helemaal. Wij gebruikten wel een schenkkan die afgeloten kon worden, die kan je bij Prenatal kopen
@nikkie: volgens mij blijft het steeds veranderen, ik denk dat ik net als bij de oudste ga doen, die is er ook groot op geworden!
@cybi: dan deed je het precies zoals ik. Ja inderdaad een afgesloten kan, kon ik vandaag niet vinden, bedankt voor de tip, ga morgen naar de prenatal!
wij maakten gewoon per voeding klaar. Kraanwater, opwarmen in de magnetron en daarna de schepjes voeding erbij. Ik weet alleen dat je bij de comfort het water moet koken omdat het dan beter oplost volgens mij .
comfort is ook heel makkelijk te maken door de helft te koken, poeder erbij en dan nog weer koud water. Dan heeft het ook beste effect qua indikken en is het meteen op goede temp. Daarbij je mag voeding nooit opnieuw opwarmen en omdat je deze voeding moet aanmaken met kokend water kan je het dus niet eerst maken en dan in de koelkast zetten om vervolgens nog weer op te warmen. Met voedingen die je koud kan aanmaken mag het dus wel
Voor een hele dag klaarmaken wordt al sinds 2002 door de fabrikanten ten strengste afgeraden, ze kunnen dan de veiligheid van hun product niet meer garanderen! En de waterleidingbedrijven raden het voor volwassenen al af om water dat warm uit de kraan komt drinken, laat staan dat je het aan een baby geeft... Eerder dit jaar heeft de WHO nieuwe richtlijnen uitgegeven voor het veilig aanmaken van kunstvoeding: poeder oplossen in water dat net van de kook is. Daarna ofwel fles onder stromend koud water afkoelen, of, als poeder in deel van het benodigde water is opgelost, aanvullen met koud stromend water. Deze manier is makkelijk, veilig, overal te doen en je hebt er HBS'en extra accessoires voor nodi.
dekraamzorg adviseert nu om als je flesvoeding klaar wilt maken voor de hele dag , dat je het danmaximaal 8 uur mag bewaren in de koelkast.. er ord nu aangeraden om gewoon koud water uit de kraan in het flesje te doen, water koken met theekoker een bakje pakken, kokend water in dat bakje doen en flesje 3 minuten erin zetten als het water warm is poeder erbij doen klaar!!! is in 4 minuten helemaal klaar.. magnetron wordt sterk afgeraden door de stralingen. en het flesje moet na gebruik afgespoeld worden met heet water en dan in de koelkast zetten.
Denk dat de adviezen heel veel verschillen. Wij kregen bijv. van onze kraamhulp te horen dat je: - gewoon kraanwater mag gebruiken (vroeger mog dit niet ivm lood in de leidingen) - max. 8 uur van te voren mag maken - gewoon mog opwarmen in de magnetron - voeding wat al warm gemaakt is niet meer opnieuw opwarmen
Ik doe gewoon kraanwater in de fles dan opwarmen in de magnetron dan de schepjes erbij en gaan met die banaan.. Zo mocht \werd aangeraden van de kraam en ze diet t er prima op...
wij koken water en dat doe ik in 2 flesjes. laat ik afkoelen en op het moment dat ik het moet gebruiken, doe ik het in de flessenwarmer (of schenk er kokend water bij als ik net thee wil maken). is het op temperatuur dan doe ik het poeder erbij. ligt volgens mij wel aan het soort voeding, standaardvoeding mag volgens mij makkelijker mee omgegaan worden dan de hypoallergene enzo. Is tenminste wat ik heb opgepikt, weet niet of het zo is.