Onze zoon is 7 weken oud. Hij krijgt nu dan ook 5 keer per dag 135 cc hypo allergene voeding. De tijden zijn rond 7/8 uur, 11/12 uur, 15/16 uur, 19/20 uur en 23 uur.Het komt echter nog regelmatig voor dat hij zich 's nachts meld en dan krijgt hij ook nog wat. Nu zal hij ongeveer 4 kg wegen (vorige week 3800 gram, aangezien hij hard groeit) en wil ik langzaam aan over gaan naar 5 voedingen van 165 cc. Nu is mijn vraag of ik hem 's nachts dan toch nog iets kan geven als hij zich meld? Ik ben bang dat hij anders te veel binnen krijgt. Hij had bij zijn geboort een gewicht van 2920 gram en het heeft erna 3 weken geduurd voordat hij pas weer op z'n geboorte gewicht zat. Nu is hij op 4 weken 1 kg bijgekomen. Kan het kwaad om hem 's nachts te voeden, ook al zit hij al aan z'n 5x165 ? Mijn tweede vraag gaat over zijn ontlasting, die is altijd groen. Nu lees ik af en toe dat dat niet goed is en daardoor begin ik te twijfelen. Mij is verteld dat door de hypo allergene voeding de ontlasting groen kan zijn en dit ook geen kwaad kan. Ik hoop dat er misschien mensen zijn die mij kunnen informeren of hier raad voor hebben.
Hoi hoi, Ik heb een klein hongerlapje, wat de eerste weken maar 1 ding wilde.. --> eten. Dit bij de KA voorgelegd. Volgens haar kon het geen kwaad, hij heeft een hele tijd 6x 165 gehad. Dan zit je nog onder de liter. (al ging ik daar iets overheen maakte dat volgens haar ook niets uit)
Met 4 kilo zijn 5 flessen a 165 wel redelijk veel. De officiele regels zijn 150 cc per kilo, max 180cc per kilo. Dus dan zit je op 600 tot max 720. Met 5 flessen a 165 zit je al op 820.. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurd als je alleen de laatste fles naar 165 doet. Misschien dat hij daarop ook al lekkerder doorslaapt. (al zou dat met 7 weken nog vroeg zijn)
5x165 houd ik aan omdat dat op de pakken hypo allergene melk staat voor het gwicht tussen 4 en 5 kg. Ik zelf heb ook altijd begrepen dat ik kind niet te veel moet binnen krijgen, maar de antwoorden zijn een beetje tegenstrijdig. Hoop dat er meer mensen zijn die me hier in kunnen adviseren.
Ik zou vooral naar je baby kijken? Laat hij merken dat ie meer in de fles wil hebben? Hoe reageert ie als de fles leeg is? Is ie tevreden of gaat ie dan huilen? Misschien heeft jouw kindje behoefte aan 6 flessen met wat kleinere inhoud. Ik vind 5 voedingen ook een beetje vroeg voor 7 weken. Volgens mij gaan de meeste pas rond 3 maanden over op 5 voedingen (uitzonderingen daargelaten), maar dan alleen omdat de baby toch doorslaapt 's nachts.
ik was er idd zelf ook over na aan het denken om dan 6 flessen te gaan geven met 135. hij meld zich 's nachts meestal rond half 5, dus zelf vind ik het dan erg kort op de voeding van 7 uur en kan ik het meestal redelijk rekken tot rond 7 uur. ik wil er graag een beetje iets van schema in houden. we komen net ook van bij osteopaat vandaan en die deed ook relaxt over die voedingen. dat ik me er niet zo druk om moet maken. zijn darmen en maag werken goed en hij vond dat Justin er heel tevreden bij lag. /hij kon alles met hem doen zonder dat justin wakker werd.ik kijk he tnog een paar nachten aan, of hij zich rond dit tijd stip blijft melden en ik het rek. Misschien dat hij zich steeds later gaat melden. en anders toch terug naar 6 voedingen.
Mijn kraamhulp vertelde me toevallig vanochtend dat als de poep groen word dat betekend dat de darmen het niet aan kunnen en je dus teveel voeding geeft..
Met hypo allergene voeding is het normaal dat de ontlasting groen is. (Staat ook op de site van Nutrilon)
dat klopt idd, heb het aan voedingsdeskundige na gevraagd en aan osteopaat en groene ontlasting in combinatie met hypo allergeen is heel normaal. Daar maak ik me ondertussen ook geen druk meer om. en qua voeding ga ik meer naar mijn manneke zelf kijken. Hij drinkt op z'n gemak alle flessen leeg en is een heel tevreden manneke. Ik zal hem iig echt niet meer gaan geven.