Toetje?

Discussion in 'Voeding' started by LindaenSven, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Wat geven jullie jullie kleintjes van een half jaar tot een jaar voor toetjes?
    Wij geven af en toe een Danoontje maar verder weet ik niet zo goed wat ik moet/mag/kan geven. Yoghurt hoor ik wel eens, maar dat is toch hartstikke zuur? Vinden ze dat dan lekker?
    Ook is het wat lastig dat wij eigenlijk nooit een toetje eten, dus nooit vla of wat dan ook in huis. Als ik voor die kleine zo'n pak moet kopen, kan ik het weggooien voordat het half op is. Dus zijn er tips over kleinere verpakkingen of portieverpakkingen van een bepaald toetje?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij zijn met 7 maanden met yoghurt begonnen. Pure yoghurt met niks erdoor. Ze is er gek op. Maar onze meid was ook geen zoetigheid gewend, je hebt kans dat jouw kindje er anders op reageert. Nu krijgt ze nog steeds yoghurt na het eten en van onze vla een paar happen. Yoghurt kun je ook in een half-literpak kopen.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Biogarde of iets dergelijks is wat minder zuur. Hier heeft ze KMA en soja-allergie dus toetjes is hier niet echt een optie. Heb ook geen zin om me in allerlei bochten te moeten wringen om iets te maken wat ze mag, zuivel is ook niet nodig, ze krijgt nog genoeg bv. Normaal at ik wel toetjes maar die kan ik nu niet eten en m'n man eet geen toetjes. Misschien dat ze hier straks wat fruit na krijgt of een bakje appelmoes zonder suiker.
    Maar anders had ze hier waarschijnlijk alleen yoghurt gekregen zonder suiker of diksap of iets dergelijks.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Zelf eten wij geen toetje. Thijs krijgt af en toe wat fruit na zijn eten. Ook krijgt hij nog een flesje melk voor het slapen. Danoontje vind ik niet goed en van yoghurt gaat hij spugen, vandaar deze constructie!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn pas een toetje gaan geven toen ons zoontje op 3 volwaardige maaltijden per dag zat en nog maar 2 flessen kreeg (dat was toevallig al met 7,5 maand). Hij kreeg en krijgt in principe volle yoghurt (soms met een beetje diksap) en soms een yoghurtje van Olvarit (minste suikerding). Volle (Franse) kwark was ook populair.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Gewone yoghurt, Griekse of Turkse yoghurt of Biogarde. Soms afgewisseld met een vanillevla ofzo, maar meestal gewoon dus yoghurt zonder dingen er door.

7. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom moet je kindje per se een toetje? Wij eten thuis ook nooit een toetje na het avondeten, dus de kinderen ook niet. Als ze na het eten nog trek hebben krijgen ze nog wat meer groente oid, zo simpel zie ik dat :D

Ik geef yoghurt wel als tussendoortje rond 15.00. En volle kwart is bijv veel minder zuur dan pure yoghurt. Ik doe soms een nijntje koekje door de yoghurt of wat fruit, dan is het minder zoet.

8. LindaenSven

Nou het is niet echt zo dat ze per se een toetje moet, maar het leek me gewoon voor af en toe wel een keertje lekker voor haar... Krijgt ze ook zeker niet elke avond hoor, alleen af en toe. Merk wel dat ze de laatste tijd niet echt meer genoeg heeft aan de gebruikelijke hoeveelheid. Dus vandaar ook het idee om wat vaker een toetje te geven, maar dat wil ik dan natuurlijk niet met Danoontjes doen..

Nijntje koekje of fruit erdoorheen is wel een goed idee (dat ik dat zelf niet bedacht had...)

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia vindt yoghurt zaaaalig! Ja het is hartstikke zuur, maar blijkbaar maakt haar dat niet uit :D Er mag ook niks doorheen van haar, want dan hoeft ze het niet. Gewoon alleen yoghurt. Wij doen wel volle yoghurt, zodat het een beetje extra is.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toen we begonnen met toetjes at Eva yoghurt met diksap, maar ze houdt niet zo van zuivel en het werden al vaak danoontjes. Bij Lisa gaan we straks gewoon weer beginnen met yoghurt.

Eva eet nu wel goed yoghurt, met vruchtenhagel erin (mag ze er zelf in doen, is echt een feest ;)). En kwark vindt ze heerlijk. En 1 keer per week ofzo mag ze er mini smarties doorheen doen.

11. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

Aug 18, 2010
    2,058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Ik ben mijn zoontje vanaf 7,5 maand een toetje gaan geven.
    Begonnen met yoghurt, helaas vond hij dat te zuur.
    Daarna biogarde magere kwark van AH en dat gaat er in als koek.
    Het is wat dikker dan yoghurt en minder zuur.

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik gaf in het begin volle yoghurt, biogarde of griekse yoghurt met niks erdoor. Zeker geen Danoontje, veel te zoet vind ik voor die kleintjes en ook nog duur ;). Nu krijgt ze steeds vaker gewoon de yoghurt die wij ook eten (magere yoghurt met vruchten) of vanille vla. En soms een ijsje ;)

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier wel dagelijks een toetje. Wissel het meestal af, danoontje, yoghurt of vanilleyoghurt....

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook toetjes hoor, ik vind t belangrijk dat ze ook genieten en ook beloond worden voor hun goede eten, al gebruik is het niet als strafmethode want als ze slecht eten krijgen ze alsnog gewoon een toetje.
    Hier ook danoontje, of lidl toetjes, vla, soms ijs of idd wat fruit.
    Og yoghurt met banaan oid.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hier krijgt ze iedere dag een toetje na het eten maar bijna altijd yoghurt. Omdat we hiermee begonnen zijn vind ze het ook lekker. Soms krijgt ze weleens een danoontje maar meestal yoghurt.

16. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook een toetje, papa en mama houden ook van toetjes. Ik gaf vanaf 9 maanden tot 1 1/2 alleen volle yoghurt. Geen diksap of wat dan ook, alleen af en toe fruit erin. De volle is veel minder zuur dan de magere (en mijn dwerg kon het goed gebruiken) Toen begon ze te snappen dat mama en papa andere toetjes aten.:) Vanaf toen krijgt ze magere perzikyoghurt (net als papa) of almhof roeryoghurt aardbei (net als mama):D

In het weekend mag papa chocoladevla;) dus dan krijgt humpie een danoontje.:D

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn er ook vroeg mee begonnen, maar Eva lust pas sinds kort yoghurt. Als baby moest ze er niets van weten. Maar ze houdt sowieso niet erg van zuivel, de borstvoeding vond ze heerlijk (maar dat is nog zoeter ongeveer dan danoontje ;)) en alles wat ze daarna aan zuivel kreeg vindt ze niet zo, maar dat lijkt nu dus een beetje te komen.

18. LindaenSven

#18 LindaenSven, Aug 26, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 26, 2010
    Thanks meiden, ik ga es wat uitproberen met Biogarde kwark, misschien dat ze dat lekker vindt.
    Wij geven echt heel af en toe een Danoontje maar eigenlijk vind ik dat dus ook te zoet, vandaar ook eigenlijk dat ik dit topic startte.. (en vandaar ook dat ze het echt meer heel af en toe krijgt, zeker niet dagelijks!)

Ik vind yoghurt echt te zuur en vies dus dat hebben we nooit geprobeerd eigenlijk. Misschien hadden we dat wel moeten doen...
    Ik ga morgen gelijk kwark halen en na het eten geven, ben benieuwd :D

19. adi

adi Niet meer actief

Maar even een vraagje: Zitten jullie kindjes niet helemaal tjokvol na het avondeten om nog iets erbij te eten? Hier kunnen ze hun drinken niet eens opdrinken omdat ze gewoon vol zitten. Ik heb het gevoel dat, als ik er iets erna zou geven dat ze het hele avondeten eruit zouden spugen.

20. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Mijn meissie krijgt volle yoghurt van Arla, daar zit echt niets in. In de meeste yoghurt zit namelijk wel suiker. Ik doe er weleens iets door als fruit of eerste stap liga.

Share This Page