Over op gewone melk; welke en warm of koud?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Vandaag zeiden ze op het cb dat we over konden gaan op gewone melk. De pap in de ochtend en de avondfles wil ik voorlopig nog even opvolgmelk houden (de voorraad moet tenslotte ook nog op) maar tussen de middag wil ik dan gewone melk gaan proberen.

Maar welke melk kan ik het beste geven; halfvolle?
    En maakt het uit of die warm of koud is of is dat gewoon kijken wat ze het lekkerste vindt?

(Uiteraard had ik dit vanmorgen ook kunnen vragen maarja altijd als ze zeggen heb je nog vragen dan weet ik er geen te bedenken en dan ben ik thuis.....)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vol of halfvol is het beste, warm of koid hangt af van wat je kind het lekkerst vindt.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier volle melk (mager kindje ;)).
    Ik weet niet of je dochter al goed uit een beker kan drinken? Wij deden koude dranken en dus ook koude melk uit een beker overdag en warme melk uit de fles (alleen 's avonds voor het slapen gaan).

4. sjak

sjak Niet meer actief

Wij geven half volle melk, hier een dikkertje :)
    Ze krijgt het warm, af en toe probeer ik het koud, maar dan kijkt ze naar mij, dan naar de fles en dan smijt ze hem op de grond... Dus ze krijgt warme melk. 's ochtends met pap, 's avonds alleen melk.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Vanmiddag een bee tje koude melk geprobeerd, ze nam een paar slokken en keek toen heel verbaasd naar het flesje:D en toen hoefde ze niet meer..

Maar daarna wilde ze ook niks anders drinken dus misschien had ze ook gewoon geen dorst meer. Morgen maar weer even proberen, we hebben geen haast!

Het is trouwens wel een heel eind van 12/1 uur broodje met een beetje melk tot 5 uur warme maaltijd.
    Wat geven julle tussendoor? Hier wel eens een koekje van goodies, 's morgens krijgt ze al fruit. Rozijntjes vind ik zo eng...

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier begonnen met volle melk (koud, afgekolfde melk dronk ze ook alleen maar koud, de jongens trouwens ook) en na een paar maanden overgestapt op halfvol dat vond ze toen opeens lekkerder en dronk ze dus beter.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ligt aan haar slaaptijd wat ze nog krijgt, soms nog fruit, andere keer een koekje of een halve eierkoek oid... Rozijntjes vindt ze ook erg lekker.
    Maar altijd wel iets tussendoor.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Eierkoek vind ik wel een goede tip, nog niet aan gedacht, is ook wel een goeie voor mezelf ;)

Vanaf welke leeftijd geef je rozijntjes?

9. sjak

sjak Niet meer actief

Al een maandje denk ik... Ik bijt er wel een kruisje in, voor de smaak, haha. Ze is nl nog volledig tandloos.
    Krentebol of boterham vindt ze ook erg lekker.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Oke nou misschien toch maar eens proberen, ik weetnog dat ik ze zelf vroeger heel lekker vond (en nog... )

Grappig ik zie net weer dat onze meiden op dezelfde dag jarig zijn!

11. Koon

Koon Niet meer actief

Als tussendoortje een rijstwafel, biscuitje, komkommer, tomaat, paprika.
    Hoeveel fruit krijgt ze 's ochtends? Als ze 1 stuk krijgt, kan je er 's middags nog 1 geven.
    Eierkoek is lekker voor een keertje, maar wel een suikerbom (snap niet wat Sonja Bakker er verantwoord aan vindt;))

Deel Deze Pagina