Bestaat er ook pre-HA-voeding in Nederland? Zo nee, welke voeding is dan aan te raden om te importeren zodat ik in geval van nood wat heb?
Bedoel je HA voor prematuren of preventieve HA? Alle HA nummer 1 op de Nederlandse markt is bedoeld voor preventief gebruik, dus vanaf de eerste fles af aan. Prematurenvoeding is so wie so al HA volgens mij.
Nee geen prematurenvoeding hopelijk. In Duitsland bestaat zoiets als pre-voeding. Dat is voeding die je heel makkelijk kan geven als je op verzoek voedt. Je hoeft dan ook nooit over te stappen op nummer 1 ofzo. Blijkbaar bestaat het hier niet. Heb morgen een gesprek met de dietist van het ziekenhuis waar ik ga bevallen, dus ik hoop dat ik dan een plaatselijk adres krijg voor adequete babyvoeding. Ondertussen laat ik toch maar 2 blikken HA-voeding overkomen.
Even uitgezocht en nagevraagd, pre is hetzelfde als nummer 1 in Nederland, de variant 1er die in Duitsland verkocht wordt, bevat zetmeel, en wordt in Nederland niet verkocht, maar is te vergelijken met sommige forte- en comfortvarianten in Nederland. 2er is te vergelijken met Nederlandse opvolgmelk. Prematurenvoeding heet Frühchenmilch.
Het probleem is zo'n beetje opgelost ism de dietiste en de lactatiedeskundige van het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Er is een plan van aanpak en ik gebruik HA-voeding die in de apotheek naast het ziekenhuis verkocht wordt. Komt toevallig uit Nederland.
De pre voeding in Duitsland is de nr 1 in Nederland. Met als enige verschil dat zij die het hele eerste levensjaar geven, terwijl wij op nr 2 en 3 overgaan in dat eerste jaar. En die Duitse variant is er ook in HA ja.