Nutrilon A.R. ervaringen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamakarlien, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met nutrilon A.R. en mij kan helpen met een paar vragen.

Ons meisje heeft vanaf haar geboorte veel gespuugd, we hebben er eerst voor gezorgd dat ze langzamer dronk (door andere speen), toen dat ze minder lucht binnen kreeg (door andere fles en roeren ipv schudden etc) en langzamerhand de omneo opgebouwd. Omdat alles niet werkte en ze bleef spugen naar de huisarts geweest. Hij vroeg zich af of er johannesbroodpitmeel in Omneo zit en dat blijkt niet zo te zijn. Nu dus eerst naar de Nutrilon A.R. en dat een poosje proberen, anders krijgt ze medicijnen voor de reflux.

Nu is mijn vraag:
    - Wat is nou het verschil tussen Nutrilon A.R. en gewoon standaard Nutrilon met Nutriton toegevoegd? Zou het nog iets uitmaken?
    - Hoe zijn jullie ervaringen, heeft het geholpen?
    - Hebben jullie opgebouwd of in 1x overgestapt?
    - Hebben jullie kindjes last gekregen van krampjes door de A.R. (want daar ben ik een beetje bang voor)?

Zucht... dat gedoe met die voeding en spenen en flessen en huisartsen (die er niks van snapt: 'omnie zei je?') en CB (die het ook niet weet: 'ja hoor in omneo zit wel jbpm') en... en.... Ik vertrouw meer op de ervaringen van andere moeders dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Liefs mamakarlien

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb het zelf nooi gebruikt maar weet wel dat de A.R. pas dikker wordt in de maag, en met jbpm wordt het gelijk al dikker.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ach, ik zie nu dat bovenstaande niet klopt, de voeding Enfamil A.R. wordt juist dikker in de maag, maar dat geldt dus niet voor Nutrilon A.R. Dan zou ik dus niet weten wat het verschil is tussen standaard met nutriton of nutrilon a.r.

4. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Hier bijna hetzelfe verhaaltje. Ons meisje spuugde redelijk veel maar geen reflux. (In ieder geval niet gediagnosticeerd)

Ik gebruik nu al een hele tijd 3 schepjes nutrilon standaard en 3 schepjes AR en dat gaat hier goed. Ik heb van te voren gebeld met de Nutricia hulplijn en ze gaven aan dat er geen extra voedingsstoffen in zitten en dat je het gerust mag mengen.

Hier dus goede ervaringen. Ze spuugde echt minder, al geeft ze nu natuurlijk nog wel eens iets terug, zelfs nog 3 uur na de voeding. maar volgens het CB kan dit geen kwaad zolang het geen boog is, ze levendig is, etc.

En ik heb dat gevoel ook hoor, dat ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer aan deze site heb dan aan het CB....

Groetjes

Ps. Mijn dochtertje is ruim 19 weken.

Deel Deze Pagina