Hypo-Allergeen naar standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mariya, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo,

Mijn kleintje krijgt sinds zijn geboorte al Nutrilon hypo-allergeen in het ziekenhuis. Eerst als bijvoeding (samen met borstvoeding) en nu krijgt hij volledig hypo-allergeen.. Alleen nu weet ik dat dit lichter verteerbaar is en dat zorg er (volgens mij) voor dat hij sneller honger krijgt. Soms komt hij een uur eerder voor de fles, of zelfs 1,5 uur eerder. Ik heb geprobeerd grotere hoeveelheden te geven, maar dat krijgt hij niet weg, dat is nog teveel in één keer..

Nu mijn vraag, kan ik niet over gaan naar standaard? Zal dit invloed hebben op mijn kleintje? In het ziekenhuis kregen we de vraag of ze hem standaard of hypo moesten geven, omdat mijn schoonfamilie vaak hooikoorts heeft en ik een huismijt-allergie, adviseerden ze ons hypo..

Maar is dit echt nodig? Zal hij iets merken wanneer hij standaard krijgt? Iemand ervaring?

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ook Hypo allergeen ivm dauworm van mij als baby. Nou merk ik al dat hij nergens last van heeft (maarja wat niet is kan nog komen). Maar ik zit te twijfelen om naar standaard over te gaan maar ook in verband met de prijs. We gaan nu eerst proberen of de hypo allergeen voeding van Albert Heijn ook goed is. Scheelt nogal in prijs namelijk. Ben ook benieuwd of er meer moeders zijn die over zijn gestapt van hypo naar standaard en wat hun ervaring is.

3. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hoi!

Ik ben ook overgestapt van hypo naar standaard.
    In de eerste 2 weken kreeg mijn zoontje wat last van pukkeltjes in zijn gezicht maar verder is de overgang prima verlopen.
    De pukkeltjes zijn na die 2 weken verdwenen en hij doet het er prima op;)

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben inmiddels ook over van hypo naar standaard, Vigo heeft van de overgang niks gemerkt. Voordeel is dat hij de standaard-voeding lekkerder vindt, en dat zijn windjes en ontlasting niet meer zo enorm stinken :).

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij waren ook overgestapt van hypoallergeen naar standaard, maar mijn meissie kreeg er diarree door. Waardoor ze zelfs tegen een dreigende uitdroging aanzat en werd in het ziekenhuis opgenomen. En we zijn weer terug gegaan op hypoallergeen en nu heeft ze nergens last van. Doet het nu prima!!

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wij zijn met 6 maanden overgestapt van Nutrilon Hypoallergeen naar de standaard en het gaat goed. Vind het ook handiger omdat ik nu geen voeding meer mee hoef te geven naar het kdv. Met 6 maanden ga je zowieso al over naar andere melk dus ik vond dat een mooi moment om het te proberen.

7. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ik ben zelf ook overgegaan van hypo-allergeen naar standaard daar mijn zoon die voeding niet echt lekker vond en de flessen daardoor niet leeg dronk. Hij had daardoor ook veel honger en huilde veel. Ik kreeg het advies over te gaan op normale voeding daar dat lekkerder van smaak is en nu drinkt hij zijn flessen leeg. Hij heeft totaal geen uitslag gekregen. Het was mij aangeraden omdat ik een lactose-overgevoeligheid heb. Bij mijn zoon merk ik er eigenlijk niks van. Hij krijgt de voeding wel met johannesbroodpitmeel daar hij anders veel voeding terug geeft. Nu gaat het echt prima met hem. Hij groeit goed en is nu een tevreden baby.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Indien er allergieen in de directe familie (papa/mama/ broertje/zusje) zit, is het advies toch de eerste 6 maanden hypo allergeen te geven. Dit ivm met de mogelijk te ontwikkelen allergieen.
    Vanwege mijn allergie achtergrond hebben wij dit ook moeten doen, met 6 maanden mochten we wel weer standaard proberen.

Het gaat er niet om dat ze uitslag kunnen krijgen van het overstappen op standaard melk, maar het gaat om de mogelijke ontwikkeling van een allergie (nu of later!)

9. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik weet dat het daar niet om gaat(om de uitslag/pukkeltjes).
    , maar ik beschrijf alleen hoe hij erop reageerde ...vandaar

10. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ze adviseren met allergieen in de familie om hypo te blijven gebruiken.
    Wij zijn na 1,5 week overgestapt omdat de borstvoeding niet op gang kwam. Ze heeft een week niet kunnen poepen. Voor de rest niets aan de hand

11. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier zijn we ook overgestapt van de hypo naar gewoon
    en ons meisie heeft er geen last van gehad

Deel Deze Pagina