nutrilon a.r. of nutriton toevoegen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Debstertjuh, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zijn er hier dames aanwezig die ervaring hebben met de nutriton a.r?
    Ik gebruik nu nutrilon standaard met nutriton toegevoegd vanwege verborgen reflux. Maar vraag me af of ok niet beter nutrilon a.r kan gaan gebruiken...

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Nutriton zou ik niet doen... beter pure johannesbroodpitmeel (zonder de extra toevoegingen) van Natufood uit de natuurwinkel of de A.R.

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom is dat beter dan?
    En zijn die verhoudingen wel makkelijk te bepalen? vind dat nl lastig aan de nutriton!

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Nutriton bestaat voor 80% uit toevoegingen en 20% uit JBPM

Dus, ten eerste ben je goedkoper uit in gebruik en ten tweede krijgt je kind niet al die (schadelijke) toevoegingen binnen...

JBPM (puur) was hier een half Nutriton-schepje genoeg voor het goed indikken van de fles, terwijl je 2 / 2,5 schepje van de Nutriton nodig had.

5. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    ik gaf mijn kleintje ook nutrilon a.r. maar hij kreeg hier hele harde ontlasting van. Geef nu weer standaard met nutriton en dat gaat wel heel goed, nog maar weinig spugen en gewone ontlasting.

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww, dan is de a.r. niets voor m'n dochtertje denk... Die heeft met de nutriton al moeite met haar ontlasting!
    Zal eens op zoek gaan naar het natuurlijke jbpm. Wie iemand soms of die gewoon in "de tuinen" te verkrijgen is?

7. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ja op het cb vertelde ze dat de a.r. de ontlasting droger maakt. Ik zou het ook zeker niet gaan geven als ze daar al gevoelig voor is. Het was echt heel zielig bij ons kleintje!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    volgens mij wel, en anders is het zo te bestellen hoor.

Het is van Natufood

9. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg je met die jbpm van natufood ook zo makkelijk klontjes als bij de nutriton? En heeft iemand ook ervaring wat de werking op de stoelgang kan zijn?

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Je moet de JBPM wel geleidelijk doormengen met een vorkje, dan heb je het minste last.

JBPM heeft de eigenschap ontlasting soepeler en dunner te maken, maar je kunt ook de hoeveelheid water waarmee je de voeding aanmaakt verhogen met 10 of 15 ml om het verstoppingsprobleem te voorkomen.

Hier nooit last gehad van verstopping.

Share This Page