Na bijna elf maanden zou ik graag de borstvoeding af willen bouwen, maar nu heeft mijn zoontje bedacht dat hij écht geen flesvoeding wil. Heb alle mogelijke soorten melk al geprobeerd (Friso, Nutrilon, Nestlè, eigen merk), maar hij vertikt het gewoon! Nou dronk hij ook al niet zo veel meer bij mij ('s ochtends en soms nog 's avonds), maar wat moet ik nu doen? Als ik bijvoorbeeld hem 's middags bij de boterham een bekertje verrdunde biogarde geef, drinkt hij daar ook maar mondjesmaat van. Het enige melkproduct (naast bv, natuurlijk) wat er wél een beetje goed ingaat, is kwark. Maar ik kan hem toch moeilijk een halve liter kwark per dag gaan geven?! Pfft, lang verhaal, sorry, maar heeft iemand een suggestie? Ervaringen? Bedankt alvast!
Je hoeft toch geen kunstvoeding meer te geven? Rond het 1e jaar mag je ze 'gewone' koeienmelk geven of sojamelk. Kunstvoeding heeft best een heftige smaak en smaakt anders dan bv. Koeienmelk of sojamelk is zachter. Ik zou dus die overstap helemaal niet maken, maar je borstvoeding afbouwen en overgaan op de gewone melk die volwassenen ook drinken.
Je.hiedt inderdaad geen.ov meer te geven Als je dit toch wil.miss.in de pap verwerken? mijn mening is dat heel.veel melkproducten ook.niet altijd nodig zijn. Mijn zoon is geen grote melkdrinker,maar hij eet elke dag een plak kaas op zijn boterham en eet pap. Is ook voldoende. Jouw kindje heeft de leeftijd dat je daarin kan gaan zoeken
300 ml na een jaar is ook op te vangen door 1 schaaltje kwark na het eten en 's ochtends een bordje pap met koemelk oid.
Ik ben het eens met mijn voorgangers. Voor als je dat niet wilt: heb je geprobeerd bv te mengen met opvolgmelk? Toen we hier overgingen van bv op kunstvoeding, hebben we gemengd. Eerst 30 ml bv vervangen door 30 ml water + 1 schepje. Daarna 60 ml vervangen door 60 ml water + 2 schepjes. Enz. Misschien nog een idee dat het proberen waard is?
Bedankt voor het meedenken... Zal onze kleine kerel nog maar wat meer 'gewone' melkproducten geven. Kom toevallig net terug van het CB, stelden ze dat idd ook voor, én een extra weegmomentje over twee weken. Onze tengere spriet was twee honderd gram afgevallen... Hij heeft ook net een dubbele oorontsteking achter de rug, dus dat werkt natuurlijk ook niet echt mee. Wilde graag hem wat meer reserves meegeven, maar ja, je kunt het er niet in forceren...
Ik sluit me aan bij de rest, gewoon op koemelkproducten overstappen. Ik ben met 11 maand sowieso gestopt met opvolgmelk en overgegaan op volle biologische koemelk. Daar moest hij ff aan wennen maar nu vind hij het heerlijk. Ik gaf het eerst met bambix 's ochtends als een bordje pap.