Is was even benieuwd of hier ook iemand zijn kindje nutrilon a.r. geeft en wat je ervaringen hiermee zijn. Ik zit nml te twijfelen of we hierop over moeten gaan stappen. Momenteel krijgt mijn zoontje hypo allergene voeding met daardoor 5 schepjes nutriton. Met 6 mnd willen we sowieso overgaan op standaard voeding aangezien we in combinatie met borstvoeding de eerste tijd hebben gekozen voor hypoallergene voeding. Nu spuugt ons jochie nog steeds behoorlijk met nutriton erdoorheen en vraag ik mij af of a.r. een beter effect zou geven. Dus wie geeft zijn kindje ook A.R.?
In AR zit nutriton als werkzame stof. Enige verschil is dus dat je er geen aparte nutriton door hoeft te doen, al geldt dat ook niet altijd, soms moet er ook door AR nog extra nutriton. Als hij nu zo veel spuugt, ben je al bij de arts geweest voor refluxbehandeling? Al gedacht aan sterkere dieetvoeding dan HA?
Nutrilon AR heb ik ook even gebruikt. Helaas werd de ontlasting van mijn zoontje zo hard dat je het kon breken en daar had hij uiteraard veel pijn van. Ik heb toen de Nutrilonlijn gebeld en zij adviseerde mij om over te gaan naar de Standaard met losse Nutriton er doorheen. In AR zit namelijk behalve JBPM nog een vezeltje waar kindjes verstopt van kunnen raken. Bovendien zit in AR geen immunofortis en in Standaard wel. Van immonufortis krijgen ze een betere weerstand en helpt om de ontlasting soepel te laten verlopen. Onze ontlastingproblemen waren binnen een dag opgelost. Oh ja, verhouding JBPM in AR is 2 schepjes op 100 ml. Dus als je nu meer geeft dan 2 schepjes per 100 ml zal je nog losse jbpm moeten toevoegen.
Ik ben weleens bij de huisarts geweest maar die zei dat zolang mn zoontje niet ontzettend last heeft van het spugen zelf en hij wel goed aankomt (hij groeit nml erg goed) en weinig aan de reflux te doen is. Welke sterkere dieetvoeding bestaat er dan nog meer? Zijn hierin nog meer mogelijkheden dan? Ben benieuwd want ben het wel een btje zat dat echt alles (ikzelf, speelgoed, bank etc.) altijd eronder zitten!
Waarom zit dat vezeltje daar dan in? Zorgt dit vezeltje ervoor dat de voeding dan beter in de maag blijft? Want als dit vezeltje niet meerwaarde heeft kan ik dus beter gewoon standaard gaan gebruiken en nutriton blijven toevoegen.
Ik gebruik ook AR. En mij bevalt het goed. Bij mijn dochtertje gebruikte ik altijd losse nutriton maar dit werkt veel makkelijker. De verhouding is idd 2 schepjes op 100 ml voeding. Er zit volgens mij een verknipt iets in wat ervoor zorgt dat de voeding beter binnen blijft. Maar daarvoor kun je de nutrilon lijn bellen en het vragen. Heb ik toen ook gedaan.
Ik hoor van veel mensen dat hun kindjes met ar behoorlijk last krijgen van verstopping. Heeft jouwn kindje daar ook last van? En hoeveel losse nutriton gebruikte jij altijd voordat je begon met ar?
Hoi, Ik gebruik sinds kort ook de A.R. Wat een verschil! Ik ben zo blij met de ar. Bij ons werkt het echt goed. Eerst kwam alle melk er na een tijdje weer uit, maar bij deze niet.
@zonnestraaltje Dit vezeltje zorgt er inderdaad voor dat de voeding beter landt, dat is althans wat de mevrouw van de Nutrilon infolijn mij vertelde. Helaas is verstopping hiervan een bijwerking bij veel kindjes terwijl jbpm over het algemeen juist laxerend zou moeten werken.