Hoi, Onze blije meid is bijna 8 maanden oud en heeft volgens mij een nogal afwijkend dagprogram... Ze krijgt sinds een week 's ochtends pap (180+6 en 7 schepjes pap) daar eet ze driekwart van op. Tegen half 10 krijgt ze fruit met een verkruimelde hele liga. (vindt ze geweldig) Tegen half 1 krijgt ze een halve bruine boterham en een flesje van 150+5. (meer krijgt ze niet op) Vervolgens eet ze om half 5 een potje Olvarit en een babytoetje na die doorgaans ook voor driekwart opgaat. Vervolgens krijgt ze rond 7 uur/half 8 haar laatste fles (150+5) van Nutrilon Goede Nacht. (daar drinkt ze met moeite 100cc van op) Ze slaapt dan klokje bijna rond. Bijna twee weken terug waren we op het consultatiebureau en vroegen we haar naar haar laatste fles, want die drinkt ze heel slecht. CB gaf toen aan dat het niet erg was als Léonie daar minder van dronk, al was het maar 50 cc, blijkbaar kwam het door het ritme dat we Léonie hadden aangeleerd (pyama aan etc). Dat we niet aan het aantal cc's kwamen werd niet over gerept. Léonie eet verder heel goed, is overduidelijk een "lepeltjesbaby" en is ze niet zo van de flessen, werd er gezegd. Als je alles optelt, redelijkerwijs, wat ze overdag drinkt aan babymelk, kom je maximaal op zo'n 400 cc uit. Ze krijgt dus ook extra vitamine D van ons. Zijn er meer mama's die een dergelijk schema hebben? Ik maak me geen zorgen omdat Léonie een heel blije baby is, groeit prima en leert snel. Slaapt prima. Overdag hebben we een duidelijk ritme, maar toch heb ik het gevoel dat we in dit schema een uitzondering zijn..... zijn er die een dergelijk schema hebben als wij? (Léonie )
Hey! Het schema van mijn dochter ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit! Ik had het geschreven kunnen hebben! Alleen is ze juist een flessenbaby en heb ik me net afgevraagd op het forum hoe ik haar aan de pap van een bordje krijg maar goed, verder drinkt Fay haar laatste fles al om 18:00, ze is dan doodmoe en wil gewoon naar bed, hierna slaapt ze tot een uur of 7 sochtends.Hoezo denk je dat jou program afwijkend is dan? Fay drinkt haar eerste fles altijd op, de 2e fles, die na de boterham dus, laat ze meestal veel van staan. ze drinkt misschien 100cc en de laatste fles liet ze vanavond ook weer 50 cc van staan, dit was dus ook maar 100 cc op. En gister had ze zelfs maar 50cc op. Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als jij, en wilde a.s donderdag even naar het cb, om te vragen of ze wel genoeg binnenkrijgt. Ik snap ook niet dat ze de hele nacht kan teren op 50cc hoor, maar blijkbaar wel... Zouden we dan toch een afwijkend program hebben..
Zit nu eigenlijk te lachen hier, eerst zeg ik tegen je waarom is jou program afwijkend en eigenlijk is dat van mij hetzelfde
Tsja, we zijn dus niet alleen hierin Op het cb zeiden ze tegen ons dat het prima was als ze op 50cc de nacht doorkomt.....misschien heb jij daar dan weer iets aan. Gisteravond dronk Léonie 100cc van haar flesje, maar met heel veel pijn en moeite. Vanmrogen om kwart voor 8 heb ik haar pas haar papje gegeven...rare kids hebben wij hoor. Maar wanneer geef jij Fay dan haar avondeten?
Hier zijn ze sinds een paar dagen ook vreselijk aan het rommelen met flesjes. De dames drinken al 3 dagen maar 600cc op over 4 flesjes. In principe prima hoeveelheid maar daarvoor dronken ze 4*200 + 100gram fruit en liga + boterham + 100gram groente. Denk dat rond deze leeftijd weer een nieuwe ritme moet komen en dat de kindjes dat zelf gaan regelen. Wij willen nu ook van de 4de fles af (al een maand ), maar ze drinken weer te weinig van de ochtendflessen + hebben een beetje diaree dat we die 4de fles niet weg durven te laten.
Kan me voorstellen dat je dat nog even niet aandurft met diarree... Zag trouwens op een andere topic een foto van je kroost met zonnebril op, super hoor. Wat moet jij een onwijs trotse mams zijn! Ik weet niet goed wanneer ik Léonie haar laatste fles geven moet, merk wel dat wanneer we haar tussen half 8 en 8 op bed leggen, na haar laatste fles, dat ze echt doodop is en direct (nagenoeg) slaapt. Hoe doen jullie dat met avondhapje, toetje en laatste fles? Welke tijden hanteren jullie daarin dan?
Hier krijgen ze hun laatste fles altijd tussen 7 en half 8, net voor het slapen gaan. En dit echt onafhankelijk van wanneer ze de avondeten hebben gehad. Ook al hebben ze om 18.00 warm gegeten liggen ze om 19.00 te krijsen om die fles. is echt de gewenning denk ik. Ik vind dat prima, ze gaan daarna meteen naar bed. Avondeten krijgen ze tussen 17.00 en 18.00, hier nog geen toetje.
Ze moet op deze leeftijd iets boven de 400cc zuivel uikomen. Toetjes, pap, yoghurt ed. tellen allemaal mee. Dus volgens mij zitten jullie keurig hoor! I.p.v. fles kun je ook wat meer yoghurt geven. En natuurlijk vitamine D maar dat moet al zodra je onder de 500cc komt, dus bij de meeste kinderen is dat al vrij snel na 6 maanden.
Hey Fay krijgt al om 16:00 haar groente en daarna haar toetje, dit omdat ze om 18:00 haar laatste fles al krijgt, ze is nu trouwens wel heel erg verkouden en gewoon echt beroerd en wil eigenlijk niks anders als melk, nu heeft ze vanavond een 210/7 helemaal op , gister 50 cc en nu weer het andere uiterste hahahaha Hoelaat geef jij dan het avondeten? @dirksmama uhm vitamine D zit toch wel toegevoegd in Nutrilon he? @Adi, ik heb echt onwijze respect voor jou, hoe krijg je het voor elkaar, alle 3 eten, melk, verschonen, badje, wow! Gaan ze allemaal tegelijk slapen altijd? En slapen ze bij elkaar op de kamer? Werk je ook? Zou niet weten waar je de tijd vandaan zou moeten halen om te werken, maar ben ff nieuwsgierig!
Dinja's schema: 7.00 uur bord pap van 180+6 met bambix 10.00 uut fruit 12.00 uur hele boterham en een flesje van 90+3 maar die drinkt ze vaak niet leeg. 16.30 uur potje olvarit en yoghurt 19.15 uur fles avondpapje(200cc)
haha, nou dan zal ik je verbazen want ik werk 3 dagen per week van 8.30 tot 17.30. Soms ook op vrijdag maar dat doe ik liever niet. Ik vind het inmiddels hartstikke meevallen met onze piraten, maar dat komt doordat A: we heel veel hulp krijgen van de familie. Bijna elke avond komt onze familie (ouders, broers, zussen, tantes enz) helpen met het avondritueel. Dan wordt nog even met kindjes gespeeld, worden ze in bad gedaan (door mama, papa of oma, het is maar hoe het uitkomt), krijgen ze hun fles en worden in bed gestopt. Ze gaan inderdaad alle drie tegelijk naar bed. Gelukkig zijn ze (nog) helemaal niet eenkennig. 2 dagen per week moet ik het overdag wel helemaal alleen doen. En dan is het wel rennen geblazen. Ik heb dan bijv vaak geen tijd om naar de wc te gaan. B: wij een heel andere instelling hebben gekregen na de geboorte van de kids. Het is nu eenmaal druk en we gaan niet nadenken over hoe druk het is. We hebben heel veel geluk dat we ong 2-3 nachten per week goed kunnen doorslapen, tot een uur of 6. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar ik kan me soms helemaal niet voorstellen dat mensen met 1 kindje bijv. klagen dat ze het druk hebben of zo. Hier gaan soms in het weekend 2 kids logeren zodat wij kunnen uitrusten. En ik rust dan uit omdat ik maar een kindje heb om voor te zorgen, dan heb ik echt zeeen van tijd. Maar ik weet zeker dat als ik één baby had gehad het ook hartstikke druk zou hebben. Wij hebben bijv heel vaak helemaal geen tijd om te eten zelf, we stoppen wat in de mond als we in de keuken staan. En daar moeten we echt iets aan doen, maar eten en koken past nou eenmaal niet in mijn dagritme Vaak eten we dan lekker 's avonds om 9 uur als kinderen in bed liggen. O ja, de dames slapen bij elkaar op de kamer. MIjn zoontje heeft een eigen kamertje, want hij kon niet slapen als de meiden geluidjes maakten. ppff, als ik over mezelf ga praten hou ik niet op
Hahha geweldig om te lezen allemaal! Ik vind het juist leuk om te lezen dus ga door Ik vind het heel erg knap, en snap zeker dat als iemand met 1 baby zit te klagen dat ie het druk heeft, jij bij jezelf denkt, druk? lekker rustig juist 1 kindje, haha. Ik heb het soms zelf ook, dan denk ik, niet zeuren meid, er zijn mensen die het drukker hebben en dan denk ik meestal aan jou, terwijl ik je niet eens ken! Ik vind het helemaal top, wat was je eerste gedachte toen je je eerste echo kreeg? Moeten miss even PB gaan want dit is ook een beetje het topic verpesten he..
Pfffff...topic verpesten? Ik ben reuze benieuwd naar alle verhalen van Adi Haar kids zijn haast even oud als Léonie. Weet nu niet meer wie, maar was iemand die vroeg wat de schema's van de anderen op deze topic zijn en hoe laat we het avondeten geven. Léonie krijgt om hafl 5 eten met een toetje na. Dan om de dag in bad, das rond half 7. Dan om 7 uur/kwart over 7 eten en hopsakee naar bed. (ook direct slapen overigens ) Misschien moeten we een topic @Adi openen Ik vind het reuzeknap, drie kids. Ik moet zeggen dat ik niet klagen zal over het druk hebben met onze meid. Léonie is heel makkelijk en vrolijk. Heel bijzonder een drieling! Ik benijd je niet, maar een ietsiepietsie jaloers op drie van leuke baby's....egg wel~! Die foto met die brilletjes, heb het nog steeds op mn netvlied. Stoer hoor. 8) Groetjes! Mnq