Nutrilon AR en fles in 5 minuten leeg???

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by claire1978, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste voedingsdeskundige!!!

Mijn zoontje is nu 12 weken jong. Hij heeft reflux en drinkt daardoor
    Nutrilon AR. Hij heeft een Avent 3 standenspeen en die krijgt hij op stand 1, omdat hij zo snel drinkt dikt de melk nauwelijks al in de fles in. Hij spuugt de melk niet terug, dus daar zijn we blij om.
    Ik lees hier vaker dat er baby's zijn die snel hun fles leeghebben en da krijgen ze van jullie het advies om dan een melk met johannesbroodpitmeel te geven. Dat zit natuurlijk al in de AR melk dus wat kan ik eraan veranderen??? Hij lijkt er geen last van te hebben, maar ik twijfel of hij verzadigd is (komt ook nog gewoon in de nacht). Hij krijgt nu 5x180 ml.
    Kan ik iets veranderen???

Bedankt alvast!

Groetjes Claire

2. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Claire,

Qua leeftijd en gewicht zou je zoontje 5 voedingen van 180 ml water/6 schepjes mogen hebben. Dit is een gemiddelde hoeveelheid (en tevens maximale hoeveelheid). Sommige kindjes drinken minder, zijn tevreden en groeien goed. Dat is het belangrijkste.
    Voor de verzadiging, maar ook voor krampjes en spugen, is een rustig drinktempo belangrijk. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan je kindje eerder voeding teruggeven. Helaas is het vaak even zoeken naar de juiste speen.
    Met 5 voedingen kan je ongeveer 7-11-15-19-23 uur aanhouden. Het is niet altijd te voorkomen dat je kindje 's nachts nog komt voor een voeding. In dat geval kan 6 x 165 ml (of minder) natuurlijk ook.

Groetjes Angélique

Share This Page