Hallo, Onze tweeling is nu bijna 10 maanden oud. Hun schema is als volgt; 07.00u: fles 180+6 en 2 eetlepels rijstebloem 12.00u: 1 boterham + meestal ieder 100 gram fruit. (half 8 maanden potje) 14.00u: fles 180+6 17.00u: groenten 100 gram (half 8 maanden potje) 18.45u: fles 180+6 + 2 eetlepels rijstebloem Sochtends krijgen ze van 07.00u tot 12.00u niets omdat ze na de fles van 7.00 nog slapen en dan zijn we rond 11 uur beneden. Aangezien ze om 12 uur brood krijgen, geef ik ze niet om 11 uur ook nog iets. Ze lijken het dan ook niet nodig te hebben want huilen verder niet om eten? Verder vraag ik me af of 100 gram fruit en 100 gram groenten wel genoeg is voor een kind van 10 maanden? Tussendoor krijgen ze meestal een halve of hele soepstengel. Als laatste; ze laten steeds meer van hun laatste fles staan. Meestal rond de 50-70cc (van de 200cc) Ik wil er de rijstebloem afhalen, zodat ze hem misschien iets makkelijker drinken, maar dan zullen ze hem nog niet leeg krijgen. Maar goed, kortom; hoe ziet een 'normaal' schema eruit rond deze leeftijd??
Hallo Linda, Je schema ziet er goed uit hoor. Je kindjes mogen wel meer groente en fruit als ze dat willen hoor. Wellicht dat de laatste fles wat te dicht op de warme maaltijd komt, als ze op een fles zonder rijstebloem de nacht goed door komen, is dat zeker een optie. Groetjes Eveline
Hallo, Ik zat te denken; ze hebben rond deze leeftijd 300-500 cc melk nodig. Ze krijgen nu 600cc aangeboden waar 550 cc ongeveer van op gaat. Behoorlijk veel dus. Groenten zou ook goed zijn als ze dat gewoon goed eten. Ondertussen is het schema veranderd: 07.00u: fles 180+6 + 2 eetlepels rijstebloem 12.00u: 1 boterham met boter en beleg + fles 180+6 14.00/14.30: fruit 200 gram 17.00u: groenten 100 gram 18.45u: fles 180+6 (waarvan 50cc blijft staan) Nu ben ik benieuwd of het ook handig/goed is om de groenten van 17.00 te verschuiven naar 18.00u en daarna gelijk een kleine fles. Zo hebben ze wellicht wat meer honger na de fruithap van smiddags, en wordt de avondmaaltijd 1 maaltijd. (waar neem ik aan ook naar toegewerkt wordt over 'n tijdje, dat die laatste avondfles vervalt??) Of is het niet goed om je kindje na een avondmaaltijd (groenten+vlees) al na een minuutje of 45 in bed te leggen? Graag je antwoord!
Hoi Linda, De avondmaaltijd uitstellen kan ook minder goed uitpakken, dan kunnen ze ook te moe worden om te eten. Je mag op deze leeftijd 3 flessen van 180 ml geven of 2 van 210 ml. Misschien is het voor je zoontjes wel fijn om te proberen over te stappen op 2 flessen van 210 ml per dag. Je zou de middagfles dan kunnen laten vallen en vervangen door ander drinken. Dan krijgen ze misschien meer trek zodat de groenten/maaltijd wat beter gaat. Groetjes Linda