Ha meiden, Had deze vraag ook bij voedingsdeskundige geplaatst maar nu bedacht ik me dat ik het natuurlijk ook net zo goed aan ervaringsdeskundigen kan vragen Mijn zoon drinkt nu 150/5 5x op een dag (met nutriton erin wegens spugen) maar ik merk dat hij veel vaker op vier voedingen komt in totaal omdat hij er zelf één laat vallen (vaak in de nacht, maar soms ook de avondfles). Dan krijgt hij voor zijn 5400 kilo niet genoeg voeding binnen. Zou ik dan naar 4x 180/6 voedingen mogen? (Hij kan het in ieder geval makkelijk op, zelfs al heb ik nu een fles en speen waar hij 20 minuten over doet; hij drinkt altijd door tot het op is). Ik wil hem namelijk NIET wakker maken voor flessen omdat hij al erg weinig slaapt overdag en ik allang blij ben als hij eens een goeie slaap pakt. ('s nachts slaapt hij overigens prima; ook dan wil ik hem niet wakker maken omdat zijn ritme dan heel anders wordt. Dat had mijn dochter ook toen ze een baby was; beide blijven dan ineens om de vier uur komen terwijl ze dat anders niet doen, alsof dag- en nachtritme dan verstoord worden door het wakker maken). En los daarvan: is een fles van 180/6 een te grote hoeveelheid ineens voor een baby van 7 wkn?
Mijn zoontje dronk met 7 weken ook 180+6 en hij deed het er erg goed op. Je moet doen wat jij denkt dat goed is en wat je zoontje nodig heeft. Als hij het op 180+6 goed doet is dat prima toch. Mijn zoontje woog met 8 weken 5510 gram Mijn zoontje drinkt nu 4 flessen van 180+6 heeft hij zelf zo geregeld. Van cb moet ik nu proberen 210+7 te gaan geven.]
Wel 5, hij is net een weekje over op de 4 voedingen en hij heb net voor het eerst een fles 210+7 klaargemaakt en liet 30 cc staan maar ik kwam bijna uit op 240 cc totaal omdat ik er ook nutriton door doe
Als hij zo spuugt zou ik geen grotere flessen gaan geven, dan wordt de druk in de maag nog hoger en het spugen nog erger.
Het is voor verdikking van de voeding en niet voor het spugen. Ik heb al verschillende spenen gebruikt maar niks hielp. Heb nu de difraxfles met speen m, speen s duurde veel te lang. Sinds gister dus overgegaan op grotere flessen en met 3 schepjes nutriton doet hij er nu 15 min over.
Mijn jongste dochtertje is ook 7 weken en krijgt ook 180/6. De ene keer 4 flesjes de andere keer 5. Maar ze doet het hartstikke goed.
@Lovelyme: hier ook nutriton voor snelle drinken en spugen. Nu doet hij met dr. brown fles speen s en 2 schepjes nutriton 20 min over. Is nog boos als het op is dus... Maar nu 180/6 geprobeerd en hij ging wel harder gillen bij het op bed leggen, dat is meestal al huilen geblazen maar nu helemaal dus. Maar kan ook gewoon oververmoeidheid zijn. @dirksmama: Hij ging er niet meer van spugen trouwens. Het is echt puur voor de calorieën want wil hem gewoon niet gaan wakker maken en 4x 150/5 is echt te weinig voor hem lijkt me. Althans als je het 150xlichaamsgewichtsommetje neemt...
Mijn dochter zat met ruim 7 weken ook op 4 voedingen. Ze sliep toen van 19.00 tot 07.00 en kreeg toen 4 keer 180+6. Zelfs met haar reflux kon ik haar geen kleinere flessen geven. Kleinere flessen en dan vaker op een dag werkte gewoon niet voor haar. Ze wou niet vaker drinken en moest toch genoeg krijgen. Ze heeft het er super op gedaan!