dagschema 4 voedingen zonder bijvoeding bij 4,5 maand oud

Discussion in 'Flesvoeding' started by sassie1980, Feb 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even teruggelezen, maar ik kan zo snel niets vinden waar ik wat aan heb...

Mijn zoontje is nu 4,5 maand, heeft waarschijnlijk een koemelkallergie, waardoor we nog niet kunnen gaan bijvoeden. Nu zat hij voorheen op 5 flessen per dag, maar de laatste tijd komt hij ook wel eens op 4 flessen uit. Nu heeft hij de laatste dagen wel eens momenten dat hij problemen heeft met slapen, dat zijn we niet gewend van hem. Op zich gaat hij wel slapen als we hem in zijn bedje leggen, maar na een uurtje wordt hij dan huilend wakker. Als we hem even troosten en wat laten huilen, dan gaat hij daarna wel verder slapen. Is dit misschien een sprongetje?

Met 4 flessen ziet zijn dag er (ongeveer) als volgt uit:
    08.30: fles 190+6, daarna in de box of wipstoeltje
    10.30: terug naar bed
    13.00: fles 190+6, daarna in de box of wipstoeltje
    15.00: terug naar bed
    17.00: fles 190+6, daarna in de box of wipstoeltje
    19.00: terug naar bed
    21.30: fles 190+6, daarna nog even bij papa of mama op schoot
    22.30: terug naar bed

De ene keer heeft hij voldoende aan 4 flessen, de andere keer heeft hij elke 3 uur honger en komen we aan 5 flessen. Is dit normaal?

Groetjes Saskia

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding, graag kijken waar je iets plaatst.
    Elmo

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Weet niet wat je geeft qua voeding? Hier Nutrilon Forte, vijf flessen en een zoon van 4 1/2 maand oud. Een vreetzakje dus :)

Misschien andere voeding, of toch een sprongetje. Als je kind aanvalt op de fles, lijkt het mij eerder honger!

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Ik denk dat da normaal is hoor, als ze de ene keer wat vroeger honger hebben dan de andere keer. Zolang het maar geen uren verschil is.
    Mijn zoontje is net iets jonger en zijn schema is al volgt:

8.30 uur wakker en borstvoeding
    Vlak na het eten in het wipstoeltje daarna in zijn park waar hij eerst
    wat speelt en daana in slaap valt voor een uurtje
    12.00 uur: fv = Nan AR2
    12.45-13.00 uur uur: Naar zijn bedje voor een middagdutje
    16.00 uur: fruitpap
    In het wipstoeltje daarna terug in het park voor een spelmoment en een beetje soezen
    19.00 uur fv = Nan AR2
    Tv kijken met ons, soms valt e dan in slaap.
    22.00 uur fv: Nan AR2
    23.00 uur in bed

Ik zie dat jij een fles van 190 + 6 schepjes doet, is da niet te veel poeder?
    ik doe hier 180ml en 6 schepjes of staat dit zo op je doos?
    Het kan zijn dat dit een sprongetje is of mss moet je de slaapmomenten wat veranderen. Ik zie dat je enige tijd tussenlaat tussen dat je kindje gegeten heeft en het naar bed bregen. Misschien dat het een wat ander schema wordt als je daar minder tijd tussenlaat. Heb je kans om je kindje in een box te leggen? Ik hou eigenlijk maar 2 slaapmomenten waarop hij weet dat er echt te slapen valt en da's na de middag en 's avonds na de laatste voeding.

Veel succes

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Het ging mij niet zozeer om de flesvoeding, maar hoe de rest van de dag eruit ziet als je 4 voedingen geeft. Dus qua slaaptijden en speeltijden als je kindje op 4 voedingen per dag zit.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Darcy, we gebruiken sinds een week Pepti, maar daarvoor hypo-allergeen en toen was het ook dat hij de ene dag met 4 flessen voldoende had en de andere dag heel veel honger en dan 5 flessen.

Edelweisje, jij geef dus niet altijd een fles als hij wakker wordt? Soms is hij dus een tijdje wakker voor je hem een voeding geeft? Bij Pete heb ik altijd de volgorde wakker-flesje-spelen-slapen aangehouden, misschien dat dit nu niet meer werkt?
    En normaal hoor ik 180 ml water met 6 scheppen te doen, maar hij heeft vaak meer honger en maak ik het meer wat meer water. Dus geen extra schepjes, maar extra water.

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Sassie, misschien wil hij ook wel meer wakker zijn/minder slapen? Ik merk dat mijn kleine dametje ook vaker en langer wakker is.
    Soms is ze gewoon klaar met slapen. Dan hoeft ze niet eens persé de fles, als ik haar maar uit bed kom halen ;).

Overigens lijkt het me ook helemaal niet erg om de ene dag 4 en een andere dag 5 flessen te geven, toch?!
    Of moest je van het CB al terug naar 4?

8. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Nee hoor da heb je verkeerd gezien.
    Als hij wakker is geef ik eten maar ik doelde op het feit dat jij hem na zijn eten een tijdje wakker houdt en dan pas te slapen legt. En ik vroeg me af of je in de mogelijkheid bent om het slaapmoment na zijn eten wat te vervroegen? Het zou idd kunnen dat die volgorde hem niet altijd zint. Zoals eerder aangegeven heb ik twee grote slaapmomenten in zijn schema waarop ik hem in zijn bedje leg. Als hij anders moe is leg ik hem in zijn park. groetjes

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    julian is nu ook4,5 maand.
    en zo ziet onze dag er meestal uit:
    7:00 u wakker, fles, meneer drinkt hier maximaal 100 cc van :rolleyes:
    dan lekker even bij mama in bed
    hij slaapt meestal nog eventjes dan meestal een halfuurtje
    daarna lekker spelen
    10.30u aankleden
    11.00u flesje 180+6
    11.30 u naar bed
    meestal slaapt hij 2 tot 2,5 uur.

ong.15.00u fles 180+6
    als ik thuis blijf gaat hij lekker spelen anders ga ik even weg, boodschappen ofzo
    hij is meestal 2 uur wakker na zijn slaapje en gaat dan weer naar bed.
    (als ik weg ben geweest lukt het slapen vaak niet)
    dan om 19.00u fles en naar bed
    de ene keer slaapt hij de hele avond en maak ik hem wakker om 23.00u en de andere keer is hij om 21.30 ong. wakker en dan om 23.00u naar bed.
    het is heel verhaal geworden, met de voeding kan ik jehelaas niet helpen
    het slecht slapen kan aan het 19 weken sprongetje liggen, hier hebben we er lang last van gehad. Julian heeft afgelopen nacht gelukkig weer doorgeslapen na 3 weken spoken `snachts

succes

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Nijnie, ik hoef niet naar 4 voedingen, maar ik vind het zelf vervelend dat ik niet weet wat de dag me gaat brengen, haha. Dan denk ik een leuke dagplanning te hebben en komt dat door de war. Vandaag wilde ik op de koffie bij mijn schoonmoeder, maar Pete sliep dus ineens langer en ik vond het onzin om hem hiervoor wakker te maken, zodat we pas 2 uur later als afspraak daar waren.

Edelweisje, voor zover ik weet is het normaal dat je kindje een tijdje wakker is na de fles, dat doen we al vanaf zijn geboorte. En nu hij wat ouder wordt, worden die periodes ook een stuk langer. De eerste weken was hij een half uurtje wakker, nu is dat dus anderhalf uur of langer. Als hij het beu is, gaat hij vanzelf jammeren of in zijn ogen wrijven. Als ik hem eerder op bed leg, dan gaat hij schreeuwen, dat werkt dus niet.

Lon en Tijn, na het fles van 11 uur gaat hij gelijk naar bed? Geeft hij dan aan dat hij moe is of leg je hem gewoon op bed? Pete is na zijn flesjes nog erg actief, hij is het na minimaal een uur pas beu.

11. Ruben

Ruben Actief lid

Jan 3, 2008
    171
    0
    0
    Ik heb prakties het zelfde schema als jij dat heb.. en ook dat mijn mannetje erg weinig slaapt de laatste week.. alleen hij is nu 4 maanden.

Eerst dacht ik dat het met honger te maken had maar dat bleek niet zo te zijn. Het is ook niet zo dat hij vervelend is alleen is hij heel snel en vaak wakker ... behalve na de 3e fles. Ik moet hem altijd wakker maken voor de 4e fles... daarna moet hij ook altijd zeker een half uur tot 45 min spelen(is korter als overdag).

Wel moet hij veel aandacht hebben.. wil graag bij je zitten en is soms erg afwezig.. Of dit een sprongetje is?! Tja... ik weet et niet.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is heel normaal dat je kind de ene dag meer wil eten dan de andere dag. Zelf eet je toch ook niet elke dag exact evenveel?
    Als je hem gewoon volgt, en hem geeft als hij vraagt dan kom je vanzelf achter wat hij nodig heeft.
    Zelfde geldt eigenlijk voor slapen en spelen. Als je goed naar hem luistert en kijkt vind je vanzelf uit wat hij nodig heeft.

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ja hij is echt moe na die fles van 11.00u, maar hij is dan ook al wakker vanaf 8.30 en soms 9.00. wel lekker hoor heb ik even tijd voor mezelf, nou ja het huishouden ;) hij slaapt dan 2-2,5 uur.
    s`middags blijft hij nog wel op na zijn voeding.

Share This Page