Wanneer van 3 naar 2 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vroeg mij af wanner je van 3 naar 2 flessen gaat?
    Ik weet het, het is nog vroeg, maar de vaste voeding gaat zo goed dat de flesjes al steeds kleiner worden.
    Ik geef nu:

7:30 uur: 180cc FV met bambix
    11:00: fruit
    12:30: 1 boterham met thee 100cc
    15:00: 135cc FV
    18:00: warm eten met ca 50cc water
    19:30: 165cc FV

Ik heb nu absoluut nog niet het idee dat de middag fles er bijv af kan, want dan redt ie het nog niet tot het avond eten. Ook als ik m zou vervangen met thee of diksap bijv. En een rijstewafeltje erbij ofzo vult toch ook niks?
    Moet ik dan zn boterhammen gaan meerderen? Dat zou hij nu nog niet op kunnen.
    Wanneer gingen jullie kindjes van 3 naar 2 flessen?
    En welke bouw je dan af of zijn jullie direct gestopt?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik lees mee, bij martijn krijg ik er vaak maar 2 flessen in.
    het cb zei dat ik hem nog 3 flessen moet geven, ik bied het hem wel aan maar hij wil echt niet.
    en bij zijn broodje wil hij ook geen melk.
    dixap gaat er wat beter in maar ook niet denderend.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe oud is Martijn?
    Ik heb juist een soort van tegenovergesteld probleem: ik zou niet weten welke fles hij zou kunnen missen? Misschien de fles voor de nacht maar het lijkt me niet gebruikelijk deze af te bouwen. Vlgs mij bouwen de meesten de middagfles als eerste af en vervangen voor diksap met een tussendoortje, maar denk niet dat mijn zoontje dat trek. Om 18 uur is hij echt al best hongerig! En dan heeft ie dus nog een fles gehad om 15 uur!
    Wel geef ik dus kleine flesjes omdat hij gewoon niet meer op kan of gaat spugen...
    Welke fles laat jouw zoontje schieten? En hoeveel cc drinkt hij per keer?

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misha ging met 9 maanden naar 2 flessen, eerder zou ik het zelf nog niet doen, tenzij je het er echt niet meer in krijgt. Misha liet haar fles van 19 uur zelf vallen (simpelweg weigeren). Ze kreeg om 17.30 haar warme eten en een toetje. Om 18.30 gaf ik nog wat drinken en om 19 uur naar bed en dan slapen tot de volgende ochtend..

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Iemand anders nog ervaringen?

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ja ik :)

Bij negen maanden mag er weer een fles af. Sterker nog dan geef je een bord pap (of fles), brood met een bekertje (of flesje) opvolgmelk en avondeten + toetje....that's it! Tenminste volgens ons CB. Veel kindjes krijgen echter volgens mij nog een flesje opvolgmelk voor het slapen gaan dus het hoeft niet.

Wat betreft 2 flessen...dat kan vanaf 7 maanden ongeveer. 1 in de ochtend (pap) en in 1 voor het slapen gaan en het liefst dan bij het broodje een klein flesje of bekertje (dus eigenlijk 2,5) maar zie niet in waarom ze daarvoor in de plaats niet bijvoorbeeld wat thee kunnen drinken als ze geen opvolgmelk bij het broodje willen.

7. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn idee was ook om over een paar dagen de fles bij zijn boterham te laten vervallen. Dat is de fles die hij slecht drinkt (meneer eet bijna 2 boterhammen). Dan heb ik liever dat die vervalt omdat hij die toch niet drinkt en dat hij 's avonds voor het slapen nog een lekker warm vol buikje heeft. Thee of sap kan 's middags ook wel vind ik.
    Mijn zoontje geeft het zelf gelukkig altijd goed aan wanneer er een fles af kan en volgens mij is het nu weer tijd.

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier wil er ook 1 om 12.00 de fles niet meer en brood ook niet....:(

Ze krijgt s'ochtends pap van 200 cc opvolgmelk met bambix
    en s'middags brood met fles van 200 cc ( moet ze dus nu niet )
    Voor het slapen gaan pot fruit,om 16.30 pot groente en toetje en voor het slapen 240 cc pyamapapje...

Tussen door probeer ik water/thee/sap tegeven maar ze zit alleen maar te spelen met haar speen...:(

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gaf (dacht ik) vanaf 7,5 maand 135 cc bij de boterham, en dan 's middags thee/sap met een klein hapje (fruit of rijstewafel). Die 2,5 fles zijn erin gebleven tot 12 maanden..

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb gisteren even het CB gevraagd en tot 9 maanden kan ik 3 flessen aanhouden.
    wel minderen de flesjes wat. Zo "moet"ik nu 150cc geven bij de maaltijd en om 15 uur dan een tussendoortje met diksap of thee oid. S morgens kan ik of een pap(fles) geven of een boterham met 150cc melk. Voor de nacht hou ik een fles, vind ik zo'n prettig moment en ook een fijn idee dat ie met een vol buikje naar bed gaat. Al krijgt hij meestal maar hooguit 160cc op...

Deel Deze Pagina