wat zal ik doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WesDaan, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn mannetje van nu 5 en een halve week wordt 's avonds niet wakker voor zijn laatste fles.
    Rond 20:30 heeft hij een fles en vaak geef ik hem om 00:00 zijn laatste, nu wordt hij vaak niet wakker voor deze fles en als ik hem wakker maak drinkt hij ongeveer maar 40cc ipv 120.
    Wel wordt hij om 3 uur wakker voor zijn nachtvoeding en drinkt dan wel 120.
    Zal ik hem laten slapen? en kijken wanneer hij komt?
    Hij is nu ongeveer 8 pond.
    Misschien slaapt hij wel door tot 3 uur en kan ik op een gegeven moment zijn fles van 20:30 gaan verlaten, en dat hij misschien wat beter de nacht door komt?
    hebben jullie dit ook gehad?
    ook komt hij 's morgens om half 6 6 uur weer, dus ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
    's middags laat hij ook wel is 5 uur tussen de voeding en dan maak ik hem zelf nog wakker maar dan drinkt hij hem wel zo goed als leeg.
    iemand tips?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou je kindje overdag om de 4 uur wakker maken voor een fles, als hij uit zichzelf niet komt. dus bijv
    6.00-10.00-14.00-18.00-22.00. en dan evt de nachtvoeding als hij wil. Zo kom je beter uit als om 0.00 nog een voeding, dan is je kindje al in de diepe slaap. Je kindje is nog te jong om de laatste fles eraf te laten.

Succes

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja dat is waar, de nachtvoeding vind ik ook zeker niet vervelend.
    Want daar zal hij dan wel om komen.
    Maar ik rommel nog te veel met de tijden.
    Want de ene keer komt hij om 2 uur snachts de andere keer 3 uur en weer een andere keer pas rond 4 uur.
    Dus er is geen pijl om te trekken.
    ook overdag niet de ene keer komt hij pas na ruim 4 uur en dan andere keer al na 2 uurtjes.( dan probeer ik het wel te rekken totdat er minimaal 2 en een half uur tussen zit) liefst 3 uur natuurlijk.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    komt je zoontje eerder voor een fles als hij tussen de vorige 2 langer heeft laten zitten? Dan zou je als hij na 4 uur komt wat meer in zijn flesje kunnen doen ,bijv 10cc. Mijn zoontje was ook op bepaalde momenten van de dag hongeriger, dan kreeg hij wat meer en op andere momenten dronk hij wat minder.
    Ik zou wel als je kindje overdag na 4 uur wakker maken.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij maken de kleine eigenlijk nooit wakker, 's avonds niet en overdag ook niet. Want dan drinkt ze gewoon slomer en minder en valt halverwege in slaap. Dus we voeden echt op verzoek, heel soms een halfuurtje rekken als er echt weinig tijd tussen zit (2 uur of 2,5 uur). Dan drinkt ze namelijk wel haar flesjes op. En dan hebben we ongeveer dezelfde tijden als jij met hetzelfde gebrek aan vastigheid, haha! Ik denk dat ze vanzelf aan gaat geven als ze door wil slapen of minder nodig gaat hebben 's nachts of ben ik nu naief? :)

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik zit met hetzelfde probleem. Mijn zoon is 6 weken.
    we proberen de rrr te handhaven, maar eigenlijk moet je dan dus niet wakker maken en dus voeden op verzoek.
    Wakker maken lijkt me helemaal niet goed voor zo'n kleintje, zitten ze net in slaapcyclus, of een diepe slaap, en dan halen wij ze daaruit...dan moeten ze drinken, terwijl ze nog niet uitgeslapen zijn...zo zijn ze weer snel moe maar misschein niet moe genoeg om tot de volgende voeding te slapen...(maar dat is de theorie he)

toch doe ik het soms ook(wakker maken), maar elke keer twijfel ik weer. Vandaag hebben we besloten hem niet wakker te maken en te kijken wanneer hij komt. Hij liet er 2x 4,5 u tussen zitten (ipv 4 u) dus ja.

als mijn zoontje slecht slaapt of het slapen is hem niet gelukt ga ik vaak wandelen om hem te rekken naar de 3 uur, dit gaat altijd goed want in de wagen sukkelt hij met een speen lekker weg. als hij de voeding daarna er 5 u tussen laat zitten, vind ik dat prima, zo is het gemiddelde toch 4u en heeft hij zijn slaap ingehaald.
    het is toch nog te vroeg voor een echt vast ritme, dat is wellicht haalbaar als ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben....

ritme van vandaag: 03:45 / 08:15 / 12:50 / 17:30 en straks nog 1 voeding....daarna gaat hij de nacht in (ik ga in ieder geval naar bed) Maar 5 flessen dus vandaag, terwijl hij er gister nog 6 kreeg...zo schommelt het al een aantal dagen...

probeer het eens een dag om hem niet wakker te maken, en dan te kijken hoe je dan uitkomt. En dan zelf misschien ook een keer vroeg naar bed...als hij honger heeft hoor je hem vanzelf wel.

succes, ik ben benieuwd!

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik ga vanavond om 22:00 zijn laatste voeding geven dan moet ik het een half uurtje rekken want hij is nog lekker wakker sinds 19:00 uur.
    Dus ben heel benieuwd vanavond/vannacht.
    ik zal het morgen laten weten!
    Ik heb hem vandaag ook niet wakker gemaakt en mijn ritme was:
    3:00uur-6:00uur 9.30uur- 12:00uur- 15:45uur- 18:30 en dan de laatste ga ik rond 22:00 geven. vanmorgen was hij echt niet langer te rekken dan 2 en een half uur. dus vandaar 12 uur.
    maarja, we zien het wel....
    En eigenlijk vraagt hij nog steeds om 7voedingen dus deze geef ik gewoon.
    ben benieuwd wanneer hij aangeeft om 6 voedingen te gaan drinken.
    hij drinkt gemiddeld 100 maar ik bied 120 aan.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    en hoeveel voeding geef je dan per keer?
    en hoeveel weegt jou kleine?

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja vaak wel... maar als ik meer aanbiedt nu 120 en bv 130 dan drinkt hij het niet op.
    heb dat al regelmatig geprobeerd :S

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    mijn zoontje woog 2 weken geleden 4300 gr, nu denk ik zo'n 4,5/4,6 kg....geen idee precies hoor. Hoef over 2 weken pas weer naar cb.

we hebben een tijd flessen van 150+5 gegeven, maar kreeg bij t laatste deel veel krampjes/stribbelde zelfs tegen. toen hebben we weer een week flessen gegeven van 120+4 gegeven, die dronk hij dan wel helemaal op en liet er toen ook 4 u tussen zitten.
    sinds gister merkten we dat hij niet helemaal tevreden was na een fles dus bieden we nu weer 150+5 aan, maar hij drinkt dit niet helemaal op. hij krijgt dus misschien al best veel voor zijn leeftijd/grootte maar t is ook een kwestie van naar je kindje kijken.
    als jou kindje de flessen niet opdrinkt en na 100 cc genoeg heeft, tja daar doe je niets aan...dat komt vanzelf. Hoe ouder en zwaarder hij wordt, hoe meer hij per keer kan drinken (en slapen) en dan ga je ook naar de 4 u.

hoe groot is jou kindje?

ps...wieweet ga je ook wel naar de 6 flessen als je hem niet meer wakker maakt. Je zal zien dat er soms op de dag 2 flessen met een tussentijd van 4 u zitten, zo zijn wij ook begonnen hoor!

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ps...ik zal je laten weten hoevaak ik eruit moest komende nacht...dit is ook weer uitproberen voor mij namelijk...

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    bij de geboorte was hij 46cm en 2550 gram
    vorigeweek bij het cb was hij 53 cm en 3800 gram.
    en ik zal vertellen nu slaapt hij.... terwijl het eigenlijk flessen tijd is! hij mocht al om half 10...

13. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Heb zojuist dit topic gelezen en wil graag even reageren.

Je mag maximaal 4 uur tussen 2 voedingen laten zitten (overdag) en op deze leeftijd mogen ze 's nachts 10 uur doorslapen. Wij gaven onze dochter in het begin ook op verzoek een fles met als gevolg dat ze vaak maar een klein beetje dronk en vervolgens iedere keer om een fles kwam. Op een gegeven moment zaten we op 8 flessen op een dag. Toen ze een maand of 2 was zijn we een schema in gaan bouwen en dat liep bijna meteen perfect. Ons schema is nu: 07.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur. Hier zitten we nu dus op vanaf dat ze 2 maanden is. Zij heeft blijkbaar meer aan structuur en dat is voor ons ook heel fijn, want nu weten we precies wanneer ze een fles moet hebben. We bieden haar per voeding 150/6 aan, maar die drinkt ze niet allemaal leeg. Gemiddeld drinkt ze 165 cc per fles (dus 150/5).

En het is inderdaad niet leuk om je kindje voor een voeding te moeten wakker maken, helemaal niet 's avonds. Onze kleine slaapt dan ook heerlijk om 23.00 uur, maar het is voor haar gewoon het beste om toch een fles te krijgen, ze heeft die fles echt nog nodig, dus we doen het wel gewoon en gelukkig slaapt ze al door vanaf dat ze een week of 4 oud is :D.

Misschien hebben jullie hier nog iets aan. In ieder geval succes!

Groetjes, Suus

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    tja, ik denk dat zo'n vast schema goed werkt als je kleintje s'nachts doorslaapt. Maar dat doen ze van ons nog niet...

gisteravond om 22:00 u wakker gemaakt (weer 4,5 u na de fles ervoor) en hij heeft n fles op van 115 cc. Vanacht hoorde ik hem al om 01:40 u (???) maar met speentje is hij blijkbaar in slaap gesukkeld en ben ik er om 02:45 u alsnog uitgegaan om een flesje te geven (115cc). Daarna hoorde ik hem om 06:40 u al maar ben zelf weer in slaap gesukkeld en uiteindelijk heeft hij om 07:20 u de fles gekregen.

lastig hoor allemaal, mijn zoontje heeft zowiezo vaak nog 6 flessen nodig, hij redt het niet om zo;n lange ruk te maken in de nacht!

mijn zoontje slaapt zowiezo niet goed op de dag, hij komt erg moeilijk in slaap (ondanks inbakeren) Vandaar dat ik soms twijfel of ik hem wakker moet maken, omdat ik bang ben dat ik hem daarmee nog moeier maak zodat hij vervolgens na de fles weer niet kan slapen...

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het blijft lastig he? Ook door verschillende adviezen die je om je heen hoort, de kraam zegt dit, het cb zegt dat, je eigen hart wil ook nog wat in de kunstvoedingsmelk te brokkelen hebben... :) Tegen ons zei het cb de vorige keer dat die 4 uur tussen voedingen geen must meer is, mag best meer zijn als het kindje het aangeeft.
    Maar vanmiddag gaan we weer naar het cb en dan zullen ze wel wat anders te melden hebben. En dan nog lijkt het me voor ieder kindje anders. Hier ook een kleintje namelijk, die zit echt nog niet op 165cc per fles! Die drinkt nu nog net 100cc (we bieden 135 aan) en soms ietsje meer. Maar gezien haar gewicht is dat in 6 voedingen voldoende. Alhoewel we vanmiddag pas echt weer zeker weten wat haar gewicht is, maar ik denk dat ze zeker nog geen 4 kilo weegt.

We zullen maar zien wat ze ons vanmiddag te vertellen hebben, ik zal het hier ook wel melden, kunnen we in ieder geval aantekeningen vergelijken. :D Maar als ik afga op mijn gevoel, dan doen we het goed. Ze is tevreden, ze slaapt goed, hier en daar heeft ze een wat mindere dag maar dat hoort erbij, ze groeit goed, ze is alert als ze wakker is en ze laat zelf 3 tot 5 uur tussen voedingen. En hier ook nog geen doorslaper, vannacht was het zelfs 1 uur, 4 uur en half 8... Ach, zolang ik verlof heb, maakt het mij niet zoveel uit...

16. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik denk het niet, maar dat is per kind verschillend natuurlijk. Mijn zusje heeft hetzelfde met haar tweeling gedaan toen ze nog niet doorsliepen en al snel ging dat heel goed. In het begin kwamen ze ook gewoon om een nachtvoeding, maar hield ze overdag het schema aan zoals hiervoor genoemd en op een gegeven moment kwamen ze 's nachts niet meer. 8)

17. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier kunnen we schema's proberen zoveel we willen, maar het wil maar niet lukken. Vigo drinkt nl. vaak zijn flessen niet leeg. Gisteren bijvoorbeeld zag onze dag er zo uit:

02:00 80 ml (meestal komt hij rond een uur of 4 pas)
    06:30 60 ml
    08:00 60 ml
    09:45 165 ml
    13:15 140 ml
    16:15 50 ml
    17:15 30 ml
    19:45 120 ml
    22:30 65 ml

Zo gaat het al weken, ik krijg er vaak gewoon niks in. Hij heeft dan wel honger, ligt te brullen, vooral 's middags is een drama. De eerste fles 's morgens drinkt hij dus ook al te weinig, dus de dag begint dan al niet goed. Hij drinkt voor zijn gewicht ook regelmatig te weinig op een dag, hij is nu zo'n 5400 gr. Morgen hebben we afspraak met de kinderarts in het ziekenhuis, hopelijk heeft hij een verklaring en oplossing want we worden er best moedeloos van :$!

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    gisteren heb ik hem uiteindelijk om 22:30 wakker gemaakt voor zijn fles. hij had zijn laatste om 18:15 gehad en was wakker daarna maar viel toch om een uur of 21:30 in slaap.
    hij dronk toen 90 cc,
    2.00- 120cc
    5.00-90cc ( eerst speentje nog geprobeerd)
    6.30- heb toen speentje gegeven en hij is toen in slaap gevallen tot 8 uur.
    8.00-100cc
    en nu slaapt hij net dus weet niet wanneer hij weer wakker wordt.
    ik biedt constant 120/4 aan de ene dag drinkt hij dat allemaal op en de andere dag niet.
    hij zit eigenlijk altijd nog op 7 flessen per dag.
    want hij heeft er nu ook al 3 op!
    meer geven per keer heeft ook geen zin want hij drinkt het niet op!
    we gaan het vandaag gewoon weer proberen! en niet wakker maken en we zien het wel weer!

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als ik kijk naar jou schema zijn de voedingen best dicht op elkaar.
    vooral die van de middag.
    als je er maar een uurtje tussen laat is het logisch dat hij niet veel dirnkt. is hij ook niet tevreden met een speentje en evt. op schoot.
    dat wil bij ons nog wel eens helpen.
    tuurlijk zal hij trek hebben als hij daarvoor maar 60 opheeft maar als je het probeert te rekken tot er bijna 3 uur tussen zit dan heeft hij meer trek en zal hij meer drinken denk?
    Ons mannetje komt ook wel is ander half uur naar zijn fles en heeft dan honger ik kan het vaak dan uitstellen met een speen en op schoot, of wandelen met de wagen hij sukkeld dan wel is terug in slaap.

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dat rekken proberen we wel, maar dat lukt vaak niet, tenzij je heel lang tegen een hysterisch huilend kind kunt. het lijkt overigens ook vaak alsof hij veel pijn heeft tijdens/na een fles, daardoor slaapt hij weer weinig, heeft hij geen energie voor een volgende fles etc. etc. Ik loop me suf, trek overal spenen vandaan maar tot nu toe is het geen oplossing helaas.

Deel Deze Pagina