Hallo, mijn dochtertje is nu 6 maanden, ik heb een paar dagen bostvoeding gegeven en gaf daarna Nutrilon Standaard; eerste keus na borstvoeding. maar nu wilde ik daar van nummer 2 halen ( vanaf 6 maanden) maar ik kan dat helemaal niet vinden in de winkels.. ligt het nou aan mij of bestaat dat gewoon niet ? Groetjes Siem
Huh? Hier te kust en te keur hoor, waar ik ook kom is gewoon de Nutrilon Standaard nummer 1, 2 en 3 te koop. Oa bij; Etos, Kruitvat, Supercoop, AH, Vomar enz.... Bij welke winkels kijk jij dan?
en weer is Quinn wakker na een uurtje slapen. Ik mag toch niet hopen dat dit de nacht doorgaat op deze manier
Kan het zijn dat je misschien in de war bent omdat er op de Nutrilon 1 "eerste keus na borstvoeding" staat? Op de nr 2 staat dit namelijk niet, dan heet het opvolgmelk.
En de opdruk van de verpakking is pas veranderd, dus het kan zijn dat de nummer 2 al in de nieuwe verpakking zit...
o is dat het! ja dan ben ik inderdaad een beetje in de war, ik dacht namelijk dat het gewoon eerste keus na borstvoeding was, maar dan nummer 2! helemaal voor niks al die winkels afgezocht Thanx
Dat 'eerste keus na borstvoeding' vinden alle merken van zichzelf hoor, zegt niets over de kwaliteit van het poeder. De echte eerste keus na borstvoeding is afgekolfde melk van de eigen moeder, de 2e keus is afgekolfde melk van een andere moeder, en kunstvoeding komt qua keuze pas daarna, tenminste volgens de WHO.
bv van jezelf - afgekolfd of van een ander het blijft bv vandaar de tekst de eerste keus na bv als je niks zinnigs weet te zeggen doe dat dan ook niet
Poeh poeh ga jij ff melken joh! Ja ja niet netjes van me maar wanner houdt dit gemekker nou eens op en grijpt een modje eens in..... ?
Nou, das inderdaad een reactie om eens flink van te zuchten Dirksmama. Zit je nou echt bovenop je toetsenbord om er meteen bij te zijn met zo'n vraag? Graag ontopic (das het minste wat je kan doen). Elmo
Ik wil niet ook nog eens commentaar geven (doe dat dan ook niet) maar ben blij dat er eens iets gezegd word door de mods . Kijk we weten dat dirksmama erg van de bv is maar niet iedereen kan en wil bv geven. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen best wel eens gekwetst worden door al die goedbedoelde adviezen over bv en hoe goed het wel niet is.....er word soms gewoon gesuggereerd dat het echt slecht is dat je het niet geeft! Soms word er een antwoord gegeven waar helemaal niet naar gevraagd word. Beetje jammer vind ik dat..... Sorrie maar moest het ff kwijt!
Ik ben het helemaal met je eens Mowtom! En Siem, fijn he die kv! Ik moet zeggen ik vind het heerlijk! Over een paar maandjes mag ik ook naar standaard 2, wat worden onze kleintjes groot!
tja dat is idd jammer....maar mocht het dit keer weer niet lukken bv te geven zit ik zo weer op fv so what...lopen hier 2 heerlijke kids rond van 7 en bijna 10 en kan echt nergens een verschil merken tussen hun en andere kinderen of ze nou bv of fv hebben gehad hoor... nog ff en bv gevoede kinderen krijgen een ketting waarop staat dat ze borstgevoed zijn en dus "beter" want daar komt het soms wel op neer als je alles mag geloven wat er her en der gepredikt wordt...
Aangezien er al een ander topic is waar in jullie je ei kwijt kunnen vraag ik jullie hier ontopic te blijven!
Ben toch redelijk on topic. Een fabrikant zet op de verpakking 'eerste keus na borstvoeding'. Een moeder plaatst hier een vraag waaruit min of meer doorschijnt dat zij deze claim gelooft. En daarop schrijf ik dat dat iets is dat ALLE merken van zichzelf zeggen. Met als toelichting de volgorde van voorkeur die de WHO wereldwijd gepubliceerd heeft. Daarmee zeg ik niets negatiefs over kunstvoeding, heb hier totaal geen waarde-oordeel geuit. Iets wat sommige mensen blijbaar wel over mijn persoon menen te moeten doen. Het enige dat ik gedaan heb is een reclameterm ontzenuwen, die op zich net zo 'waar' is als 'wast nu witter dan wit' of zo.