tja we weten allemaal denk ik wel dat de was niet witter dan wit kan worden door dat ene middeltje, maar flesvoeding is naar mijn idee wel de beste keus na borstvoeding. wat moet ik dan met mijn zoontje van 3 maanden, lekker aan de aardappelen, schnitzeltje en nog een beetje bloemkool erbij?! o nee, wacht volgens het WHO kan ik hem dan beter borstvoeding geven van een andere moeder. nou sorry maar daar pas ik voor. modjes bedankt joyce
Naar mijn idee blijft bv hoe het dan ook gegeven word bv? en ja dan is fv de beste keus als je dat niet geeft dus de reclame is zo waar als een koe. meid het logo op het pak is verandert en dat is verwarrend ik heb ook ff staan zoeken hoor staat nu een schildje ofzo op. Zoek en gij zult vinden
mamalieske, je zegt het precies zoals ik het bedoel. enne ik ben dat topic ook kwijt, ik zag het toen straks , wilde het lezen en weg was het. ben benieuwd! joyce
zal wel helemaal verwijderd zijn....denk dat de reacties van iedereen wel voor zich spraken en dat dat de reden is geweest dat het topic verder geen nut meer had?
Inderdaad...topic is verwijderd. De meerwaarde is vaak ver te zoeken van zo'n topic. Dus: als je iets dwars zit, meldt dat dan gewoon dan kunnen wij kijken of we een oplossing kunnen bedenken. Nog mooier is om vooraf een beetje na te denken wat je post. Elmo
Technisch gesproken is borstvoeding alleen borstvoeding als het aan een borst genuttigd wordt. Dus een moeder die kv via een BOS geeft, geeft technisch gezien borstvoeding. Als de melk uit de borst gekolfd is, dan is het moedermelk. Keuze NA moedermelk is inderdaad kv. Maar daarbij is het ene merk niet beter dan het andere, de eisen zijn erg streng en alle merken voldoen daar aan. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten door een merk dat zoiets op de verpakking zet, het is namelijk net zo goed als andere merken. Tegenwoordig staat er inderdaad een gouden schildje met immunofortis op de verpakking, en het beertje is iets meer gestroomlijnd. DIe immunofortis is trouwens een andere naam voor de langeketensuikers die al ruim een jaar in de Nutrilon zitten.
@ dirksmama... borstvoeding en moedermelk zijn 1 en dezelfde voeding of het nu gegeven wordt via de borst of afgekolfd via de fles het is en blijft borstvoeding de "ingrediënten" zijn hetzelfde.... dan kun je er wel een mooi verhaal omheen maken maar tis 1 en hetzelfde in tegenstelling tot fv.... en dat is wat er op een pak kan staan.... de nr 1 na borstvoeding (ongeacht gegeven via de borst - afgekolfd in een fles, of van een surrogaat moeder) niks meer niks minder.... door op de verpakking te zetten dat het de nr 1 is wbt voeding na borstvoeding zet geen enkele fabrikant iemand op het verkeerde been ...... dat is alleen in jouw ogen zo...
Door op z'n pak te zetten 1e keus, wil een fabrikant overbrengen dat ZIJN merk beter is dan andere merken...zo werkt reclame.
pffffffff wordt een beejte vermoeiend hier hoor. Lekker boeien! Ik geef gewoon mijn eerste keus na BV en dat is gewoon Flesvoeding van het kruidvat en ik ben er helemaal tevreden mee! Jasmijn groeit goed!
Haleluja! Amen....en allemaal een vrolijk kerstfeest...laten we de kerstsfeer niet vergeten allemaal!
En dat klopt dus niet. Door de huid op huid contact maakt de moeder extra antistoffen aan, specifiek voor dat kind. Gekolfde melk van de eigen moeder doet dat ook, maar niet zo optimaal als bij borstvoeding. Gekolfde melk van een donormoeder (moet wel lachen om je surrogaatmoeder Smoekie ) is weer wat minder aangepast aan het kind. kv nog minder omdat het bewerkte melk is dat oorspronkelijk geschikt is voor een kalfje. En een fijn kerstfeest inderdaad.
(ik behoud me maar eens wijselijk van commentaar) nou zo erg ben ik nou ook weer niet thuis in borstvoeding....ik kan niet bestrijden of dat idd zo is of niet, heb er in ieder geval nog nooit iets over gelezen dat er verschil zou zitten in de "ingrediënten" van borstvoeding via de borst of afgekolvde borstvoeding....(ben er wel benieuwd naar moet ik zeggen dus kom maar op met die link ) in mijn ogen is borstvoeding voeding uit de borst ongeacht of deze zoals gezegd gekolfd is of via surrogaat en fv is en blijft de beste voeding na bv-moedermelk (als het beestje maar een naam heeft) kv (om het maar met jullie benaming te noemen) heeft mening volwassen mens groot gebracht zoals duidelijk moge zijn...iedereen bouwt zijn eigen afweersysteem op van kleins af aan.... wij zijn allemaal "flessekindjes" hebben een afweersysteem waar menig "borstenkind" jaloers op zou zijn dus ach....who cares..... en tja donor of surrogaat....zoals jij aangeeft dat bv gegeven via de borst specifiek is voor dat kind is doet een surrogaat dat dus ook niet...tis een vervanger van maar dan van "mindere" kwaliteit...en zo blijkt uit jouw reactie klopt dat dus ook nog duurt nog even voor het kerst is, maar ook van mij alvast fijne kerstdagen allemaal...
De topicstarter schreef toch duidelijk dat ze in de war was met de term 'nummer 1 na borstvoeding' en 'opvolgmelk'. Haar vraag was niet of nutrilon de eerste keus is na bv of een ander merk of afgekolfte melk. Eindeloze discussie.