een hele hongerige meid hier

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door emmie, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

mijn dochter is vandaag precies 6 weken jong, en eigenijk gaat het vanaf het begin al niet lekker qua voedingen. de eerste 2 weken gaf ik volledige bv, alleen zat echt de hele dag met haar aan de borst, nou dat trok ik echt niet aangezien ik zo erg weer moest wennen aan alles en ik heb hier ook nog een zoontje van 3 rondlopen, nou ja ik ben toen langzaam kv bij gaan geven en nu zit ik eigenlijk zo goed als volledig op kv. ik gaf gewoon standaard + 3 schepjes nutriton (ze moest trouwens ook erg spugen van bv) maar de flesjes die ik gaf waren 120 + 4 + 20cc extra water+ 3 nutriton (moeilijk poepen door de jbp) maar madam heeft daar dus echt niet genoeg aan, in de begin gaf ik dan vaak nog wat bv na. Maar nu ik eigenlijk geen bv meer geef maak ik nog 65cc voeding bij....dus eigenlijk al veel te veel, maar goed de flesjes gaan leeg....sinds gisteren had ze zelfs daarna nog niet genoeg!!!! echt niet leuk dus heb ha eerst maar in bad gedaan om rustig te krijgen, maar daarna was toch echt alles wat ze wou drinken!!! (tis echt geen zuigbehoefte, echt honger) en je krijgt haar ook echt met niks anders stil. dus heb gistermiddag maar forte voeding in huis gehaald, lijkt wel beter te gaan, maar natuurlijk is het weer even wennen andere voeding, heeeeel moeilijk poepen. vind het zo lastig dit!
    ik voeg er trouwens nog wel jbp aan toe.
    En de flesjes krijgt ze nog steeds om de 3uur, probeer het wel wat langer te rekken maar dat is bijna niet mogelijk.
    7 flessen per dag ong. s'avonds en s'nachts zit er wel wat meer tijd tussen.

doe ik het wel goed zo, het maakt me soms wel onzeker, krijgt ze niet teveel, want dat kreeg ze dus echt wel!! gisteren met de standaard voeding zat z in anderhalf uur op ong 200cc!!!
    Dat kan echt niet!! iemand verder nog tips??

Ze was trouwens de eerste week van 3350gr naar 3 kg afgevallen en zit nu op 3850gr.

liefs Emmie

2. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    misschien kun je die voeding voor hongerige baby's proberen?

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    precies, ik zou Forte, voor hongerige beebs gaan proberen... voor eventuele andere dingen is ze echt nog (veel) te jong... als ze nou richting de 4 maanden ging zou je voorzichtig al wat rijstebleom kunnen geven, maar dat is voor 6 weekjes geen optie helaas... dus Forte proberen, word het daar niks beter van met CB ofzo overleggen

4. emmie

emmie Niet meer actief

haha dat deed ik dus al, wel samen met de standaard, vandaag geef ik 150cc 3 scheppen standaard en 2 scheppen forte

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier zelfde probleem..

we hadden eerst goedkope voeding, we zijn overgegaan naar nutrilon omneo vanwege heel erg veel krampjes en moeilijke ontlasting
    krampen bleven en we zijn infacol gaan geven
    toen zat ze aan zoveel voeding en bleef hongerig
    ben nutriton gaan toevoegen en ze heeft er wel wat baat bij maar tis net alsof het weer dezelfde kant op gaat
    vandaag heeft ze om 13.30 165 gehad, 16.00 165 en om 19.15 160
    dus erg kort achter elkaar weer...
    stond net bij de voedingsschappen in de winkel, en heb na lang wikken wegen toch maar de voeding voor hongeige baby's meegenomen ( tis natuurlijk tegenover gestelde van de omneo)
    en ga het na opnieuw lang wikken en wegen morgenmiddag eens proberen (mengen mag niet met omneo)

lastig hoor...

ik hoop oo echt dat ik er goed aan doe ( ze weegt 3.7 kilo en is 5,5 week en ze zit rond de 850cc per dag..)
    blijf zeker de infacol gebruiken tegen de krampen

moet er bij voeding voor hongerige baby's ook nutriton denken jullie???

af raden jullie echt af om van omneo naar hongerige baby's te gaan...

pfff...

6. emmie

emmie Niet meer actief

ik voeg er ook nog steeds nutriton doorheen hoor, 2 schepjes ipv 3 wat ik eerst deed.
    ik gebruik ook infacol, en dat helpt wel goed tegen krampjes en de ontlasting gaat de ene keer goed de andere keer minder.
    de nutriton gebruik ik trouwens wel echt voor het spugen.
    wij zitten nu op 990cc per dag, dus eigenlijk wel veel! (3850gr)

7. emmie

emmie Niet meer actief

ik heb trouwens wel een goedkoper merk, kruidvat.

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    990 is idd best veel
    typefoutje! wij zitten vandaag op 960cc

dus ook veel te veel!
    en meer dan een liter pe dag is schadelijk voor de nieren...
    ik ga morgenmiddag de gok wel aan en probeer het toch maar wel om over te stappen naar hongerige baby's , hopelijk krijgt ze niet weer die krampen van 5,5 uur achtereen terug midden in de nacht..
    en madelief spuugt ook wel hoor, ze had dagen dat ze 6x per dag andere kleren aan moest en 3x per dag bed verschonen, dat is nu wel minder gelukkig! nu 2x per dag schone kleren aan

9. emmie

emmie Niet meer actief

haha hier precies zo, was er echt heeeel zat van!! net een schoon shirt aan, en hup weer een vloedgolf!! maar het gaat nu een stuk beter gelukkig.

maar mijn dochter krijgt dus 990cc per dag maar in iedere fles ook nog 10cc extra water dus boven een liter! ik wist dat helemaal dat het dan schadelijk is!!
    ik ga morgen ook wel ff bellen met het cb.
    wat ga je doen met die forte voeding gewoon 135cc??

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    die 10cc extra hoef je volgens mij niet mee te rekenen hoor

en ik den dat ik flessen maak van 150 in de hoop dat ze het toch bij 5 flessen laat

ben benieuwd wat het cb zegt!

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    zelf ook maar even cb gebeld!

moet toch overgaan op hongerige baby's
    en flessen van 120 gaan maken
    en als ze snachts komt moet ik fles van 120 maken met schep minder voeding

en wat zei jou cb?

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ps

ze zou aan 600cc voeding ook genoeg moeten hebben zei ze :$

ben benieuwd of dat gaat lukken...

13. emmie

emmie Niet meer actief

oooooooooh dus dan geef ik ook zeker weten te veel!! :$
    ik heb nog niet gebeld, doe ik vanmiddag wel ff, laat het nog wel even weten ok??

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ben erg benieuwd wat ze zeggen!

zal je ook op de hoogte houden wat de nieuwe voeding beteft

15. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten,.
    Ik begon net nutrion standaard, toen ze 1 week was al hongerige babys, ze spuugte, dus ook nog nutriton erdoor
    ( later hoorde ik niet goed, nutriton door de forte te doen, is dan verstoppend)
    Ze wilde nog steeds elke paar uur de fles, en niets leek genoeg.
    Ze huilde ook veel, door krampen.
    Toen moest ik over naar de omneo, hielp nog niet, en toen voor koemelkallergie, de pepti.
    Kindje doet het daar goed op, en kwam ook niet steeds meer voor een fles.
    Ze is nu 6 kilo, en zit op 800 ml per dag, terwijl ze eerst al op die liter bijna zat.
    Zij zocht duidelijk troost met de fles, het was eigenlijk helemaal geen honger, ook al leek het wel zo.
    Is dat bij die van jullie niet zo?

xx

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    nee ik ben echt overtuigd dat het honger is, ze is ook echt aan het happen en zoeken zeg maar

ze heeft haar eerste fles voor hongerige baby's op van 120 met schepjes
    en die was binnen 5 min op! dus nog steeds hongerig... dus beetje bij gemaakt en heb er wel nutriton bij gedaan en daar heeft ze langer over gedaan en ze is verzadigd het bed in gegaan

ben benieuwd wanneer ze zich weer meld

17. emmie

emmie Niet meer actief

heb nog steeds niet gebeld hoor :) maar isa heeft hier vanochtend wel 150+5 gehad en net een fles van 120+4 ze lijkt rustig te zijn haha....maar dat is dus lang niet altijd het geval!
    en hier ook echt honger! het is altijd gelijk na de fles, onrustig en happen en zoeken indd. Hetzelde wat ze doet als je even halvewege de fles een boertje laat doen!!
    @ annekulpe, ben jij gelijk helemaal volledig over gegaan op de forte nu?
    en hoe is het met de ontlasting?

hier gaat het ondanks de nutriton wel goed hoor, 2 dagen geleden was het wel echt hard, echt keutels zeg maar, maar dat was ook meer omdat ze moest wennen aan andere voeding denk ik.
    Maar nu gaat het prima.

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    had per ongeluk friso meegenomen..dus heb friso extra nu! was volgens cb geen probleem
    en ik mag niet die niet mengen met de omneo hè...
    dus ze heeft een volledige extra fles gehad net en de volgende fles word een omneo en daarna twee extra en dan 1 omneo en dan 3 xtra enz enz..tot de omneo op is ( hij is bijna op)
    geef voor elke voeding wel de infacol, mocht ze alsnog krampen krijgen ga ik weer terug naar omneo
    ik hoop dat ze hier goed op gaat reageren

tis namelijk al voeding nummer 3! pff...
    na de voeding heeft ze nog geen ontlasting gehad, heb haar om 11.30 in bad gedaan (toen had ze normale ontlasting) en daarna de nieuwe fles en toen is ze naar bed gegaan
    hier gaat ze altijd gelijk na fles het bedje in
    doordat ze vaak eerder komt, probeer ik het uiteraard altijd uit te stellen en als ze dan de fles op heeft is ze zooo moe dat ze gelijk naar bedje gaat

19. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Toen mijn zoontje rond de 4-5 weken was, was ie ook steeds zo hongerig. Ik zat nog op 6 voedingen, maar hij leek de hele dag wel te willen eten. Uiteindelijk ben ik overgestapt op 5 voedingen van 150+5 (+ extra Nutriton), de eerste 2 dagen kwam ie nog steeds 6 keer, en kreeg dus teveel. Maar opeens liet ie er zelf langer tussenzitten, en nu gaat het wel goed met 5 voedingen! Zo'n opluchting!
    Let er trouwens wel op dat ze de fles niet te snel leeg hebben (5 minuten is te snel, zou 15-20 moeten zijn), want als ie dat heeft, dan 'denkt' ie nog steeds niet genoeg binnen te hebben gekregen en zet ie het net zo lang op een brullen totdat er extra gemaakt wordt... Als ik merk dat ie te snel gaat, meng ik er als een speer nog wat extra nutriton doorheen, zodat ie meer moeite moet doen om het door de speen te krijgen...
    Maar goed, in elk geval: met wat geluk en wellicht andere voeding komt het hopelijk bij jullie ook goed!!

20. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Dit is echt te snel hoor.
    Misschien een andere speen proberen of de S Fles vn Difrax is meteen tegen krampjes.

Als ze zo snel de fles leeghebben denken ze dat ze nog meer krijgen terwijl ze al genoeg hebben gehad.
    Anders even pauzeren tussendoor of een boertje laten.
    15-12 min. is toch echt een min. qua flesjes.

Deel Deze Pagina