3 maanden, 4 of 5 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mimime, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik zit met een dingetje, onze dochter is komend weekeind 3 maanden.
    Ze zit sinds een week of 2 op 5 voedingen
    8.30
    11.30
    15.30
    19.00 - naar bed
    23.00 - moet ik haar voor wakker maken

Ik maak 5x 180+6
    De fles van 23.00 dronk ze altijd slapend helemaal op

Sinds een paar dagen is ze echt pissed als ik haar om 23.00 de fles geef, ze laat ongeveer 100cc staan, en dan is het eerste deel er al echt met moeite in gegaan. De fles van 15.30 gaat er ook niet helemaal in, dus eigenlijk krijgt ze ongeveer op een dag 5x 150+5

Nou wil ik graag proberen haar dus niet meer wakker te maken om 23.00, maar wat doe ik dan met die fles? Ze lijkt mijn nog wel erg jong voor 4 flessen!
    Is het dan een idee om overdag wel 5 flessen te geven, maar iets dichter op elkaar, en dan 5x 150+5?
    En dan kijken of dat werkt?

2. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hoe zwaar weegt je dochter?
    Onze zoon zit al een paar weken op 4 flessen van 180cc + 6 en dit mag van het cb omdat hij boven gemiddeld weegt. Heel afentoe komt hij ook voor een 5e in de nacht en dat mag ook.
    Ik zou ook gewoon even overleggen met t cb.
    Vond t zelf heel erg eng om over te gaan op 4 flessen omdat ik hem eigenlijk ook nog wat jong vind voor 4.
    Op de verpakking van de nutrilon staat ook dat als ze boven de 6 kg wegen (geloof ik) ze het met 4 flessen van 180cc en 6 scheppen mogen doen, maar ik weet ook niet of dat goed is.

3. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Mijn man heeft net ook t cb gebeld omdat we twijfelde of we nu 4 of 5 flessen mogen geven.
    Hij is idd nog te jong voor maar 4 maar qua gewicht zou t dus niet zo erg zijn.
    We moeten nu echt volgens schema voeden; 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en zn laatste om 23:00

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Hebben wij ook gedaan. Ik weiger mijn zoon wakker te maken voor z'n fles, ik ben van mening dat hij heel goed zelf aan kan geven of en wanneer hij honger heeft dus wij lieten de laatste fles altijd maar gaan want meestal slaapt ie door van ongeveer 8 tot 7. Dus wij zaten ook op 4 flessen. Ik merkte vorige week (3.5 maand oud) dat ie overdag wat meer trek had, dus 's ochtends geven wij nu een fles van 200/7 overdag zn gewone flessen, in z'n laatste fles doen we 2 scheppen pap en we zijn begonnen met groente en fruithapjes en dit gaat prima. Hij komt nog steeds aan en vind het allemaal heerlijk en slaapt nog steeds de nacht door :)

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ze is bijna 5100 gram, vind haar dus ook merg jong voor 4 flessen en grotere flessen wil ze overdag ook meestal niet, of gewoon proberen en denken dat als ze honger heeft ze de grotere flessen wel gaat drinken?

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter krijgt al een week of 5 4 flessen, soms nog 5. Wij voeden op verzoek dus maken haar niet wakker voor geen een fles..

Ze verdeelt vaak 5 flessen wel tussen 5 en 21 uur. Met 4 flessen is meestal t schema 7-11-15-19

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ok! Er zijn er dus meer met 4 flessen op deze leeftijd 😄

We gaan het vandaag proberen!

Wij voeden op schema maar eigenlijk is dat praktisch altijd op verzoek haha! Want is het rond flestijd en heeft ze eerder honger krijgt ze, en nog niet wordt het wat kater. Wakker maken voor de fles overdag doe ik zeker niet, alleen savonds tot nu toe omdat ik gaat dus te jong vond, ze overdag geen grotere flessen wilde en dam gewoon te weinig te eten krijgt.

Ze krijgt nu smorgens 150/5, dan 2x180/6 en nu rond etenstijd 210/7 (als ze hem opdrinkt want dit is voor het eerst dat ik het probeer)
    En dan gaan we haar om 19.00 naar bed brengen en dan zien we het wel!
    Normaal komt ze smorgens om 8 uur, half 9

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

Wat ik gek blijf vinden is dat ze overdag de 4 flessen verdeeld tussen 8.00 en 18.00, dus om de 3/3,5 uur maar dan van 19.00 tot 8.00 wel aan 1 ruk door slaapt!

9. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Sinds een week hier ook 4 flessen. Hij werd niet meer wakker voor de laatste fles. Gelijk alle flessen verhoogd. Drinkt ook meer nu. Over 2 weken is hij 4 maand en mogen we met pap en groente en fruithapjes beginnen. Ik begin nu in de eerste en laatste fles een theelepeltje aan pap er bij te doen. Ter voorbereiding en als extra vulling...

10. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Als het een strijd wordt om de flessen er in te "hannessen" dan mag je best 1 minder geven. Ik luisterde ook naar het cb, ooit. Gevolg: ernstige verborgen reflux, spruw en krampen waren niet zo erg als ik beschreef. Ik was onzeker (klopt wel door het huilen, oke..) en de baby huilde niet zo lang. Dat zat nl ook in mijn hoofd) :x uiteindelijk ben ik zelf aan de touwtjes gaan trekken. Ze hebben zich geschaamd dat het wél zo erg was!
    Oké terug naar het topic: ts waarschijnlijk/meestal geeft een kind zelf aan hoe of wat. Proberen kan altijd. Een nachtfles is niet zo heel erg, dochter kwam hier ook steeds later voor.

11. Mimime

Mimime Niet meer actief

Dank kwebbel, ik merk dat ik zo'n dubbel gevoel heb, aan de ene kant weet ik praktisch zeker dat dit prima is boor m'n meisje want ze doet het hartstikke goed op 4 flessen en slaapt snachts als een blok 😁
    En aan de andere kant ga ik dan weer lopen twijfelen of het wel goed is haha!

Maar ze is helder en alert als ze wakker wordt, en ze heeft tot nu toe altijd zelf prima aangegeven wat ze wel en niet wil, dus ik denk dat ze het prima zelf kan regelen en dat ze dat nu dis ook doet.

Ze krijgt nu 2x180/6 en 2x210/7
    Ze is inmiddels rond de 5200-5300 gram denk ik, dus dat is de hoeveelheid toch prima?

Met 3,5 maand mochten we haar een beetje pap gaan geven, dus dat is met een week of 2! Nu dik ik nog in met jbpm vanwege de reflux.

12. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 10 weken en krijgt 4x180cc op het moment.
    Wij hebben hem nooit wakker gemaakt voor een fles. Hij gaf inene weer een ander ritme aan. En wij gingen daar gewoon in mee. En soms moet je wat proberen he. En als ie het pikt zou ik er gewoon mee doorgaan. Als ze echt honger hebben melden ze zich wel.

13. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Beste Minimi, 4 flessen van 180 minimaal is prima hoor. Mijn zoontje (15 weken nu) drinkt al 4 weken 4 flessen van 180 cc. Ik heb dit op het CB gevraagd, hij moet met 3 maanden minimaal 500 cc en maximaal 1000 cc binnen krijgen, daar zit je dus met 4 flessen 180 keurig aan. Mijn zoontje dronk de laatste fles van 23 uur ook niet meer leeg en wilde gewoon slapen. Hij krijgt nu rond 19.30 uur de fles, en ligt een uurtje er na heerlijk te slapen op z'n bedje tot de volgende ochtend 7 uur (als ik moet werken), als ik vrij ben maak ik hem om 8 uur wakker, dus no worries!

14. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ow wauw, wat een hoeveelheden... Hier nog steeds 4 flessen, 1 van 120 en 3 van 150 :)
    En volgens mij gaf ik met 3 maanden 6 en soms zelfs 7 flessen, net wanneer ze trek kreeg....
    En ik heb hier een flinkerd liggen, dus volgens mij zegt gewicht en lengte niet alles, behoefte van je kindje daarintegen wel.

Zelf denk ik dat 210 wel een erge grote plons is, maar als jouw kindje het er prima op doet, gewoon proberen lijkt mij.

15. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ben benieuwd hoe het gaat!

16. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Met reflux is het wel goed om niet te snel teveel voeding te geven maar als je kleintje het aankan dan gaat het vast goed.

Hier ook 4 flesjes overdag en de avondfles doe ik op verzoek. Nu word hij nog wakker maar als hij doorslaapt ga ik ophogen.
    Ik geef nu (zoontje ruim 5 kilo) 5x150/5 = 5x165.
    Al denk ik dat hij nog wel even zal komen voor de avond/nachtvoeding en vanwege de reflux vind ik dat ook okee. Liever meer flesjes dan teveel per fles.

Ik geef 6.30/7.00, 11.00, 15.00 18.15/19.00
    En dan de vijfde fles ergens tussen 24.00 en 3.00
    Wel wijk ik af zodra hij eerder wil drinken natuurlijk maar dit ritme lijkt nu aan te sluiten.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Haha dat dus! Hier (misschien heeft het te maken met dr sprongetje) laatst ook een dag met 7 en meestal 6 flessen.. En inderdaad 150 en een enkele keer 180 (vooral 's ochtends). Meer drinken doet ze niet, en als het er dan met veel moeite in zit, spuugt ze het weer uit.. :(
    Sinds een week is ze ook weer 's nachts wakker voor een voeding terwijl ze voorheen van 22:00 tot 08:00 sliep.. haha.

18. Prouddmom

Prouddmom Niet meer actief

Ik heb niet alle berichten doorgelezen hoor, maar wat jij beschrijft doet de mijne ook! 23:00 wakker maken duurt gewoon een half uur. Ik laat hem voortaan dus doorslapen en dan komt ie zelf rond 3:00 (vanaf 19:00) als ik die fles niet geef zit ik ook op 4 voedingen en mag nog niet dus mijn schema is 7-11-15-19-3 en heeft ie genoeg voeding binnen! :) hij is 8 wkn 5100gr nu en krijgt dus 5x150+5 ;)

19. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb vandaag weer voor het eerst een 5e fles gegeven omdat z al een paar dagen flinke hoeveelheden laat staan overdag.
    Ik kreeg nu echt het gevoel dat ze niet genoeg binnen kreeg, dus heb net nog een klein flesje gegeven en hij ging er ook nog eens in 😊

Weet nu niet zo goed wat ik zal doen, maar als ze overdag iig de 180/6 flessen weer leegdrinkt laat ik de laatste zitten. En volgende week weer naar het CB, dus dan even overleggen.

Vind het overigens geen probleem als het er 5 zijn ipv 4 hoor, ze slaapt zowieso goed!

20. Mimime

Mimime Niet meer actief

Overigens ben ik nogal allergisch voor 'ik moet van het CB' of 'ik mag niet'
    Prima om mee te overleggen en fijn dat ze advies kunnen geven, maar ik bepaal nog altijd 😉, wie zijn kind is het?!

Deel Deze Pagina