hoi Morgen gaat lars een dagje logeren, maar ik heb nog niet genoeg bv gekolft voor de hele dag. Kan hij dan voor deze keer ook kunstvoeding krijgen? of is dat niet verstandig?
Beter kv dan geen voeding. Maar voor het eerst kv bij de oppas is misschien wat riskant. Kan zijn dat Lars krampjes krijgt. Kan natuurlijk ook dat hij er helemaal geen ast van krijgt. Misschien kun je je vraag aan de kraamverpleegkundige op het forum stellen. Die weet je vast en zeker een goed antwoord te geven.
Tja het ligt eraan met welke reden je bv geeft. Als je het geft om oa de beschemlaag van de darmen zo optimaal mogelijk te houden kan 1 felsej kv gevolgen hebben voor dat beschermlaagje. Maar kijk je er anders tegen aan dan moet je gewoon doen wat jezelf goedunkt. Hou wel rekening met de mogelijkheid dat je kindje geen kv lust... Is hij al gewend aan uit een flesje drinken?
ik heb in de tweede week een keer een fles aangeboden. Geen probleem. Was ook gewoon nutrilon, geen hypo of dat soort dingen. maar ieder kind is anders. Het ene kind gaat ook makkelijk over naar een speen, wat een andere drinktechniek is dan de borst.
Je weet idd nooit zeker of je kind de fles kv wel pakt en idd als je altijd bv hebt gegeven en nu kv dan is het beschermlaagje wat bv geeft aangetast.. dus liever niet eigenlijk maar verhongeren is natuurlijk ook geen optie. Is het logeren echt nodig? Ikzelf laat mn kids nog niet uitlogeren gaan... ik plan alles zo dat ik alle voedingen zelf geef.
Ik heb wat voor je opgezocht: http://www.eurolac.net/index.php?p=5 maar als je dat wat zware kost vindt; Bij de geboorte zijn de darmen van een baby nog niet klaar met ontwikkellen, ze zijn nog niet af en er kunnen relatief makkelijk bacterieen, virussen en allergenen de baby "aanvallen" (daarom ook liefst geen bijvoeding voor 6 mnd om die ontwikkeling niet te verstoren), bv zorgt ervoor dat er een beschermlaagje wordt aangelegt waardoor die bacterieën ed. minde kans hebben om toe te slaan. Door oa. flesvoeding onstaat er een andere zuurgraad waardoor het laagje minder effectief is en bij veel kunstvoeding teniet kan worden gedaan. Die reclame van 70% van je weerstand wordt in je buik bepaald klopt ook bij baby's
ah bedankt voor alle reacties. Ik heb als een gek zitten kolven, dus heb het risico van kv niet genomen!
Applaus voor jou... fijn als je het kan voorkomen! (maar als het echt niet anders kan dan moet het maar)