Hallo dames Ik zit met het volgende probleem,Ik ben sinds 2,5 week over gestapt van nutrilon standaard naar nutrilon forte omdat meneertje gewoon barste van de honger,hij kwam om de twee uur. Nu het volgende hij drinkt zo snel,als hij aan het drinken is hoor en voel je het gewoon naar zijn maagje toe gaan!Ik heb ook het idee dat die nutrilon forte nog steeds niet genoeg voedt.Hij ktijg 135cc per keer,gister had hij om 4 uur de hele fles leeg en om half 6 was het weer raak,eerst gekeken of hij een vieze broek had maar nee tutje gegeven ook dit hielp niet dan toch maar weer een fles en ja hoor binnen 20 min weer 135 cc op! Heeft iemand hier ervaring mee?En wat hebben jullie hier aan gedaan. Ik overweeg om over te stappen op friso hoor daar goeie berichten over maar moet ik dan beginnen met de standaard of ook de forte? Groeten Claudia
Weet je zeker dat hij echt honger heeft, veel baby's als ze buikpijn hebben of iets dergelijks voelen zich eventjes beter als ze een wame fles naar binnen werken en zuigen automatisch als ze het krijgen. Ik heb dat eens meegemaakt met de baby van een vriendin, zij overvoerde hem op een gegeven moment omdat ze steeds dacht dat hij honger had. Misschien anders ff naar het inloopspreekuur van je consultatieburo gaan?
Als Vince het flesje van 135cc volledig op heeft, is hij dan nog hongerig naar je gevoel. Probeer anders eerst een wat groter flesje te geven en kijk dan hoeveel tijd hij er tussen laat. Serjenka was ook een erg hongerige baby, wanneer ze 3 maand was dronk ze al flessen van 210cc + 7 schepjes. Heb eventjes in haar schriftje gekeken, waar ik alles toen noteerde. Met 7 weken dronk ze flesjes van gemiddeld 150cc, soms wat meer, soms wat minder.
JA ik vermoed dat hij idd honger heeft want na dat voorval van gistermiddag is ie weer om de 3 uur gekomen en die flessen drinkt hij ook helemaal op.Heb ook al een paar dagen kleine schepjes rijstebloempap erbij gedaan maar dat vult dus ook niet. Ik weet het niet heb een afspraak bij het cb a.s donderdag en anders bel ik vanmiddag toch maar even. Groetjes Claudia
Goed dat je een afspraak hebt, lijkt me erg kut als je niet weet wat je moet doen, je kan een baby van een maand oud ook niet aldoor laten hongeren en bijvoeden is ook nog lang geen optie, k hoop dat ze je kunnen helpen! Succes!
Misschien heeft ie zuigbehoefte ipv honger? Of iets anders? Meestal willen babietjes toch wel een flesje drinken, ookal hebben ze niet veel honger, omdat het hen ook een soort van troost geeft. Hoe snel drinkt hij de flessen leeg? Kan ook zijn dat een andere speen helpt zodat ie meer moeite moet doen om hem leeg te krijgen..? Ik zou iig niet te snel overstallep van voeding steeds. En rijstebloem mag volgens mij nog niet alsie 1 maand oud is hoor!
Hoi judith Ik heb al verschillende spenen geprobeerd en gebruik nu een 3 standen speen van difrax en dat gaat goed, hij doet iver de flessen gemiddeld 20 min dus niet echt heel snel toch? Ik weet dat rijstebloempap eigenlijk nog niet mag maar doe dan ook maar een theelepeltje ipv eetlepel dat deed ik bij mijn dochter ook en dat is altijd goed gegaan. Groetjes Claudia
Kathy Ik ga vandaag jouw advies eerts eens opvolgen door hem meer te geven en dan vraag ik het a.s donderdag wel op het cb.Overstappen kan altijd nog toch? Groetjes Claudia
kaye was ook altijd een hongerlapje en daar heb ik gewoon met 4 weken johhanes brood pitmeel in gedaan 3 schepjes. Het is voor spugende baby,s maar het maak de voeding goed dik en dan met een speen van standje 3 komt helemaal goed! Hij kwam zelfs de nacht door! Probeer het zou ik zeggen succes
die van mij lijkt ook altijd honger te hebben, en ik heb gewoon iets meer gegeven. je moet nl niet aleen kijken op leeftijd, ook hoe groot je baby is.. want een heel kleintje van een maand, eet een stuk minder dan een wat groter kind van een maand. over het algemeen eten babies niet echt te veel, ze geven het vaak over als het teveel was. ikzelf kan niet wachten tot ik over 2 maanden papje mag geven, dat vult hoop ik een stuk beter!
Dan is je kind 3 maanden? Volgens mij is dat nog te vroeg voor pap. Overigens vulde het bij Hind helemaal niet bijzonder, ze vond het wel lekker. 8)
Hallo Ik ben gister begonnen met vince 150cc te geven en dit dronk hij ook helemaal op.Heb hem om half 12 de laatste fles gegeven en heb daar 3 theelepels rijstebloempap in gedaan en hij heeft geslapen tot 5 uur vanochtend! Verder is hij vandaag netjes om de 3,5 a 4 uurtjes gekomen.dus misschien dat hij gewoon te weinig kreeg.Ik was vanmiddag in de winkeel en heb toen toch maar een op het frisopak gekeken en daar staat op een pak friso extra voor hongerige baby's dat er rijstebloem in zit.Ik ga dus donderdag als ik op het cb ben toch vragen of ik dan niet beter over kan stappen. Ik wil nog niet te vroeg juichen maar bedankt voor de tips en ik laat het jullie donderdag nog even weten wat het cb gezegd heeft. Groetjes Claudia
Zo'n hongerige baby kan je enorm onzeker maken, was bij mij toch zo. Bij mij zat het probleem dat Serjenka ook wat last had van reflux en ik mocht van niemand (cb, arts, apotheek) overschakelen op andere (zwaardere) voeding. Ze dronk toen nan ar. Toen ze met de opvolgmelk begon, heb ik dan toch op eigen houtje een ander soort melk geprobeerd en ik had die beslissing beter veel eerder gemaakt. Sinds de moment dat ik overgeschakeld ben op de andere voeding was ze een stuk vrolijker en gaf ze heel veel minder over, omdat ze ook met minder tevreden was. Ik hoop dat je groen licht krijgt van het cb om over te schakelen op een andere voeding, zodat vince lekker voldaan is, zonder zo superveel te moeten drinken.
Hallo meiden Ik ben gister op het cb geweest met Vince,heb het daar met hun over de voeding gehad.Zr waren niet positief over overstappen maar ze vonden dat ik maar een boek moest lezen over "regelmaat brengt rust" Ja dan moet je wel regelmaat hebben en niet om de 3,dan weer 2 en dan weer 4 uur een fles moeten geven.Ik heb het allemaal aangehoord en heb dat boek in bruikleen mee naar huis gekregen. Mijn vriendin kwam woensdag avond ff op visite en die heeft een dochtertje van 11 weken oud.Zij had hetzelfde probleem en is toch ook over gestapt op friso maar dan op de gewone,ze had een beetje mee geneomen.Ik ben dit sinds donderdag morgen gaan mengen met de nutrilon en ik weet niet wat me overkomt zeg! Vince drinkt heel rustig zijn flesjes op en slaapt goed 3,5 a 4 uurtjes! Durf nog niet al te hard te juichen maar ga verlopig door met mengen en ga dan geleidelijk over op de friso. Groetjes Claudia
esmee krijgt ook na ongeveer 2 uurtjes weer honger ze krijgt sinds een maand ook nutrilon forte en nog heeft ze honger na de tijd,bij mij op het cb zei de arts dat ik even met de speen even een standje lager moest zetten en de de andere arts zei nog even een maandje wachten dan mag ze een fruthapje hebben.