Nutrilon Forte mengen met Omneo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sjanienu1, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mijn vraag had zowel hier als bij de kraamdeskundige kunnen staan, maar omdat het uiteindelijk toch om de voeding gaat stel ik 'm hier.

Mijn dochtertje is 6 weken. Het probleem is dat ze overdag niet wilt slapen. Als ik haar in haar bedje leg is het al gauw huilen, tot aan het hysterische toe. Vaak probeer ik haar dan nog in slaap te krijgen door een paar keer weer naar boven te lopen en haar speentje in te doen. Maar tevergeefs. In de box is het net zo. Als ik haar daarin neerleg dan gaat 't mischien en paar minuten goed maar dan begint ze ook alweer. Is dit nou echt dat ze bij me wilt zijn op de arm of zou ze krampjes hebben? Dan nu het voedingsgedeelte... Ze krijgt Nutrilon Forte omdat ze, toen ze nog de standaard kreeg, om de 2,5/3uur alweer kwam. In overleg met het cb ben ik dus overgegaan op de Forte. Dit werkt goed, en ze komt sindsdien netjes om de 4uur. Nu sprak ik vanmiddag iemand waarbij haar zoontje precies hetzelfde had. Zij sprak van krampjes en ze geeft hem nu Nutrilon Omneo. Bij haar heeft t geholpen en ze heeft een heel ander kind dat overdag rustiger is en gaat slapen. Nu heb ik straks de Omneo gehaald, maar mag ik die mengen met de Forte? Het moet zowieso opgebouwd worden maar ben bang dat als ik dalijk volledig op de Omneo zit ze weer om de 2,5/3uur honger heeft. Of zou mischien de Nutrilon A.R helpen? Moet zeggen dat ze ook wel aardig kan spugen. Pfff, moeilijk. Mijn zoontje had toen hij nog een baby was nergens last van dus hij heeft altijd gewoon de Nutrilon Standaard gehad.
    Denk dat ik m'n vraag ook maar even bij de kraamdeskundige neerzet. Mischien dat het toch iets anders is dan de voeding.

Sorry voor m'n lange verhaal.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om beide voedingen tijdelijk met elkaar te mengen. Je herket krampjes vaak aan het volgende: Je kindje huilt veel, vooral vlak na de voeding en ’s avonds. Hij trappelt met zijn beentjes, het hoofdje loopt rood aan, misschien voel je zelfs z’n buik borrelen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina