nutrilon forte of friso extra.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lizzie84, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Even een vraagje, waar gaat jullie voorkeur naar uit, nutrilon forte of friso extra?

En waarom?

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik gebruik nutrilon forte,maar mijn kindje blijft hongerig,nou heb ik dus gelezen dat friso beter verzadigt,dus ga ik dat straks proberen!

ik wou precies hetelfde vragen :D

3. lizzie84

Ik vind het een beetje moeilijk om te gaan overstappen, het gaat sinds een paar dagen eigenlijk heel goed met de krampjes, heb geen zin in weer een week gekrijs van de pijn. Maar als dit echt beter werkt is hem misschien het proberen waard.

Laat je het weten?

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben overgestapt van Nutrilon Forte naar Friso extra. Maar het heeft hier weinig verschil gemaakt.
    Ik ben wel heel rustig aan over gegaan. En ze heeft daar geen krampjes van gehad. Ze was toen wel bijna 3 maanden oud.

5. lizzie84

@linda84, wat is de reden dat je overbentgestapt ( als ik vragen mag) ?

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik ga er vnvnd mee beginnen,laat het je morgen weten hoe het tot zover is bevallen.
    het scheelt wel € 4,30 dus dat is mooi meegenomen. ik ga 3 schepjes friso mengen met 3 nutrilon en zo bouw ik de nutrilon af.

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben laatst overgestapt van Nutrilon Omneo met Nutriton naar de Friso Comfort. 's avonds geef ik Friso extra met Nutriton. Ik was ook erg bang voor krampjes, maar die heeft ze helemaal niet gehad! Ik merkte na een dag al wel dat ze rustiger werd, minder hongerig en tevredener. Ik had het veel eerder moeten doen. Het is nog goedkoper ook!

8. lizzie84

Bedankt voor jullie antwoorden, wil nog meer goede ervaringen horen, ben bijna om ;)

9. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Kan het geen kwaad om twee soorten voeding met elkaar te mengen?

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nee toch? kweet eigenlijk niet....

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ben van nutrilon forte over gegaan op friso extra omdat ik het idee had dat Zoƫ er niets mee opschoot, en toen heb ik friso extra gekocht, en heb ik de eerste paar flesjes gemengd met nutrilon (was niet erg) om de overstap niet te groot te maken, en omdat het nog niet veel verschil uitmaakte ben ik friso extra gaan gebruiken zonder te mengen met nutrilon (heb ik weggegooid) maar dat was weer net ff iets te veel van het goede ze was een beetje te verzadigd ;)

en sindsdien meng ik friso extra met friso standaar...echt perfect.... :D

12. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben ook overgestapt naar Friso Extra. Yoran heeft een paar dagen buikpijn gehad, maar dat is gelukkig snel over gegaan. Ik ben overgestapt wegens het grote prijsverschil (noemde iemand anders ook al) en omdat ik hoorde dat ziekenhuizen net zo goed Friso adviseren als Nutrilon. Dat trok me over de streep, dat beide merken even goed zijn (ook nog even nagevraagd bij CB). Ik heb de Friso gemengd met de Nutrilon, tot de Nutrilon op was.

13. lizzie84

oke hier iemand die dus ook over gaat naar de friso extra, eerst de nutrilon opmaken, laat het jullie nog weten!

Bedankt voor jullie reacties!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes meid... :D

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    vanacht heeft Quentin van 00.00 tot 05.00 uur geslapen,dat is een uurtje langer dan normaal. ik had 4 schepjes friso extra en 2 nutrilon forte gedaan.

16. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik gaf normale Friso, ze kwam op een gegeven moment al een paar dagen op 6 voedingen van 190! Veel te veel, nu Friso extra en ze red het met 5 voedingen (3x 165 en 2x 190), scheelt dus 325 cc op een dag! Ben dus zeer tevreden over Friso Extra. Drinkt ook lekker weg zonder te knoeien..

17. lizzie84

elke uurtje is mooi meegenomen, hij komt s'nachts ook nog? Dat doet ons meisje niet die slaapt van half 11 tot half 9 ( slaapkop) Maar merkte je ook dat hij minder hongerig was?

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja hij komt snachts nog ja....daar word ik wel een beetje kriegel van. hij krijgt om 19.00 uur een fles,om 00.00 uur en dan weer om 05.00 (vanacht dan). maar vanochtend heeft hij 2 flessen van 140 op en wou toen niet meer dus....

19. lizzie84

Klinkt al wel beter, na 140cc stoppen met drinken, hoeveel krijgt hij dan, 150cc en 5 schepjes?

Ga vanavond de friso halen, nutrilon forte is bijna op, doe er wel twee schepjes omneo door, zou dit erg zijn, mijn dametje heeft nogal moeilijk darmpjes.Door de omneo hou ik haar stoelgang actief en spuugt ze ook minder.

20. lizzie84

EN als je hem om 23.00 de fles doet, de flessen zitten korter op elkaar, misschien is hij dan beter verzadigt en komt de nacht door. En kun je zelf een uurtje extra pakken,

Wij zitten nu op dit schema,

8.00 180*6
    12.00 150*5
    16.00 180*6
    20.00 150*5
    22.30 180*6

Kan een halfuurtje speling inzitten, ook doe ik mijn dochter om 22.00 nog in de tummy, masseer haar en dan de fles, ze is dan helemaal munt en geeft geen kik meer! Dit doe ik sinds een week of 3 en sinds 2 weken slaapt ze door! Kwam af en toe nog een keertje s'nachts en dan deed ik haar 60cc*2 . Record is nu 8 nachten achtereen. Ben zo trots op haar!

Mensen verklaren me voor gek dat ik haar zo laat nog in bad doe, maar ik denk dat dit ritme haar duidelijkheid geeft, badje, pyama, nacht.
    Ik vind het wel een prettige afsluiting van de dag nog lekker tutten met haar!

Deel Deze Pagina