HA versus standaard voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by M84, Mar 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochter krijgt sinds ze drie dagen was nutrilon HA. Dit toen op aanraden van de kraamhulp omdat ik in eerste instantie wilde bijvoeden naast de borstvoeding, maar dit lukte niet meer. Later bleek dat je ook gewoon Standaard voeding kan geven, maar toen waren we al begonnen. Allergieën komen niet voor bij ons, echter mijn partner heeft wel ernstig eczeem gehad als kind. Bij mijn dochter is daar tnt nog geen sprake van.

Nu is mijn dochter bijna vier maanden, en vraag ik me af wat verstandig is. Voorlopig wil ik nog niet gaan bijvoeden (ze 'vraagt' er nog niet om), maar ik weet nog niet of ik echt tot de zes maanden ga wachten, ik kijk gewoon hoe het gaat lopen.

Nu is mijn vraag, is het zinvol om nog HA voeding te geven als ik (stel dat) tzt ga bijvoeden? Kan ik nu evt al overstappen op Standaard voeding aangezien er geen allergieen voorkomen, of kan ik toch beter tot 6 maanden HA geven en dan overstappen op Standaard opvolgmelk?

Volgens het CB kon ik met 3 maanden evt wel overstappen op Standaard, maar tnt nog niet gedaan omdat ik twijfel. Wat zou jullie advies zijn?'

groet,
    M84

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij ernstige evzeem van papa zou ik lekker tot zes maanden HA blijven geven hoor!
    GeneTisch gezien heef ze zo'n tachtig procent kans op ook atopisch te zijn, da kan zich uiten in eczeem, maar ook in allergie, darmklachten of hooikoorts.

Meestal begin je als je gaat Bijvoeden niet met allergene dingen zoals koemelk, maar met milde dingen zoals wortel, broccoli, courgette. Gaan dingen zoals brood ook goed, dan kun je waarschijjmlikm wel verder met standaard opvolgmelk.

3. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dirksmama!

Share This Page