Nutrilon Forte??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door chantal84, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zit nog steeds met Milan zijn voedingen te stoeien sinds we over zijn gegaan op flesvoeding..

    Hij drinkt 150+5 (met minder is hij niet te genieten en blijft hij krijsen) en mag volgens het cb maar 5 voedingen per 24 uur hebben
    Nu is het zo dat hij nog steeds om de 3 uur komt. Om op de 5 voedingen te komen zou ik de voeding moeten rekken tot bijna 4,5 / 5 uur!!! Dat is toch niet om te doen!!

    Zou het misschien wat zijn om over te gaan op Nutrilon Forte zodat hij misschien wat langer gaat slapen en minder snel weer honger heeft? Heeft iemand hier ervaring mee? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!
     
  2. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    je kunt forte proberen en er is ook nog de mogelijkheid om johannesbroodpitmeel door de voeding te doen, kan je kopen bij drogist en apotheek, dit maakt de voeding wat dikker en is vooral ideaal voor spugertjes.
    op die leeftijd kreeg mijn dochtertje nog 6 keer 120/4 dus dat was iets beter te doen.
     
  3. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja, als hij met 120ml tevreden zou zijn dan zou dit idd de oplossing zijn.. Dit heb ik al geprobeerd en meneer gaat dan alleen maar huilen..
     
  4. happymama79

    happymama79 Fanatiek lid

    19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij hadden precies hetzelfde probleem. Onze zoon kreeg 120 + 4 maar hij had soms na 2,5 uur weer honger. Wij proberen te rekken maar een gelukkig mannetje krijg je er niet van. Bovendien kreeg hij daar weer honger van.

    Wij mogen van het cb wel meer voeding geven. Ons mannetje is nl erg lang en woog in verhouding vrij weinig bij de geboorte. Ze konden het goed voorstellen dat hij de schade moest inhalen. Ik maak nu een fles 150 + 5 maar laat hem max 150 drinken. Soms drinkt hij minder en dan mag hij de andere keer de fles leeg drinken. Het is nu geen probleem om 4 uur tussen de voeding te laten zitten.

    Wij hebben overigens ook twee schepjes nutriton door zijn voeding zodat z'n melk minder snel omhoog komt. Maar ik heb niet het idee dat hij hierdoor een verzadigd gevoel heeft.
    Ik hoop iig dat wij nu dit schema kunnen aanhouden. Mocht het niet lukken dan stap ik over op forte.
     
  5. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Spuugt hij?
    Of lijkt hij te herkauwen?
    Wat was de reden om te stoppen met zelf voeden (dat kan namelijk verklaren waarom hij doet zoals hij doet)?
     
  6. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Zowel spugen als herkauwen doet hij niet.... Wel huilt hij overdag heel veel omdat hij niet wil slapen. S'nachts daarintegen slaapt hij als een roosje en komt netjes om de 3 uur..
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij niet wil slapen, heb je dan het idee dat er iets dwarszit?
    Was hij ook al zo aan de borst?

    Op zich zou Forte jullie wel over een hobbeltje kunnen helpen denk ik. Hoeft niet perse Nutrilon te zijn. Friso heeft ook een Forte variant (Extra) en Kruitvat ook (ruim 4 euro goedkoper per kilo).
     
  8. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja, hij was altijd heel driftig aan de borst.. Met zijn kop schudden en kwaad worden.. Met de flesvoeding is hij een stuk rustiger en slaapt nu s'nachts veel beter.. Alleen overdag niet..

    Ik heb niet het idee dat er iets dwarszit..
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al eens op spruw laten checken?
     
  10. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Heb zojuist in zijn mondje / tongetje en wangetjes gekeken maar zie geen witte stipjes.. Dat is toch het teken van spruw?
     
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wij zijn paar maand geleden overgegaan op Nutrilon Forte en wat een verschil zeg!

    Hiervoor kwam hij elke 2.5 á 3 uur.. Fles ophogen was ook geen optie.. want dan kreeg hij veel te veel en dat is ook weer niet de bedoeling.. 's nachts kwam hij ook elke 3 uur en was behoorlijk uit zijn huum die dagen.. Vreselijk.. Uiteindelijk begonnen met Forte erbij.. Hij krijgt nu 5 flessen per dag.. 3x 180+6 (3forte en 3standaard) en 2x 210+7(4 forte en 3 standaard)

    Als jij denkt dat hij echt van de honger wakker ligt en huilt gewoon proberen hoor.. wel even opbouwen.. beginnen met 1 schepje, na 2 a 3 dagen naar 2 schepjes e.d. Net zolang tot hij genoeg tijd overlaat tussen de twee voedingen in.. Vaak is het mengen half om half genoeg.. Het kan zijn dat hij de eerste dag wat last krijgt van krampjes e.d.

    Ben heel blij dat ik die keuze heb gemaakt om gedeeltelijk over te stappen. hij krijgt een laatste fles nu rond 22.30 uur en slaapt lekker door tot 7.00 uur.. overdag laat hij 4uur er tussen zitten, enkele keer iets langer.. zo ligt hij precies op 'schema'
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan is het heel erg ja.
    Maar het kan zich ook uiten door gek doen aan de borst, slecht slapen, het hoeft niet echt duidelijk zichtbaar te zijn, soms is het alleen een parelmoerachtige glans op de lipjes of een roze-achtig waas.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik lees net bij de vraagbaak van de lactatiekundige dat je pas een week geleden begonnen bent met afbouwen.
    Dan is het echt nog veel te vroeg om al aan Forte te gaan denken hoor!
    Milan worstelt waarschijnlijk nog veel te veel met de overgang naar kunstvoeding, dus ik zou het echt even wat meer tijd geven.

    Hou je je borsten ook heel goed in de gaten? Want als je in een week van 8 borstvoedingen naar 7 flessen gaat zonder aan te leggen of te kolven dan loop je wel een heel groot risico op een borstontsteking!

    Beter lijkt het mij nu om, als hij na 120cc niet tevreden is, hem gewoon aan te leggen. Want waarschijnlijk heeft hij niet alleen melkhonger, maar ook mamahonger. En mama komt niet uit een flesje.

    Overigens, dat onrustige drinken dat hij aan de borst deed, daar was echt wel iets aan te doen zonder te stoppen met bv. Als je wilt kun je hier wel wat tips krijgen. Je kunt ook gewoon weer relacteren.
     
  14. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Dirksmama,

    super bedankt voor je reacties en het meedenken..

    Zou het dat hij idd nog worstelt met de overstap op kv? Hij gedraagt zich namelijk niet echt anders sinds de overstap op kv. Het huilen overdag in zijn bedje deed hij namelijk ook al tijdens de bv..

    Ben niet alleen gestopt met bv geven omdat hij zo driftig is hoor ;) Ik heb ook een eigen bedrijfje waarbij ik geen mogelijkheid heb om te kolven omdat ik dan onderweg ben. En eind mei moet ik weer bij de baas beginnen en daar kolven zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten.
    Misschien klinkt het laf om zomaar te stoppen met bv.. Ik weet dat het het beste is voor mijn zoontje.. Hoe jammer ik het ook vind dat ik stop, het geeft me wel weer een heel stuk meer rust..

    Afkolven doe ik nog wel hoor! Heb idd geen zin in een borstontsteking. :p Zou ook nog niet zonder kolf kunnen want dan zouden mijn borsten ontploffen denk ik :D
     
  15. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het zou idd nog kunnen dat hij last heeft van de overstap naar KV hoor.. wist niet dat je nog maar kort geleden was overgestapt..
    L. heeft ongeveer 2 á 3 weken 'last' gehad.. De ene dag wat meer dan de ander.. Veel huilen na de fles, krampjes, verstopping.. Maar goed, dat komt misschien ook door het feit dat er van het één op het andere moment totaal geen melk meer uit kwam;) binnen 2 dagen zaten we hier noodgedwongen op KV.

    misschien even het CB of desnoods huisarts om raad vragen..
     
  16. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van zo'n overstap kunnen ze al snel een week of 3 van slag zijn. Omdat jouw zoon borst gewend is moet je heel erg uitkijken dat hij zich niet overeet aan een fles.
    Melk komt namelijk op een heel andere manier uit een fles als uit een borst. Uit een fles heb je van begin tot eind een constante stroom die zomaar opeens op is. Een borst druppelt eerst, stroomt dan weer en als de borst bijna leeg is komen er lekker vette druppels aan. Die druppels geven een baby het signaal 'bosrt is op' en de baby stopt met drinken. Babies die borst gewend zijn kunnen aan de fles de neiging hebben boos te worden als de fles leeg is. Niet omdat ze nog honger hebben, maar omdat ze het stopsignaal nog niet gekregen hebben.

    Met jouw werksituatie snap ik heel goed dat je kolven niet ziet zitten, maar ik hoop dat je mijn vraag niet erg vindt: waarom helemaal stoppen? Je werkt toch niet 24 uur per dag, 7 dagen per week? Borst en fles zijn heel goed te combineren, overdag op je werktijden een fles en in de ochtend en avond (en als het nodig is de nacht) gewoon borst (eventueel tussendoor om honger te stillen en te troosten). Jullie hebben dan het beste van 2 werelden: jij hoeft niet te kolven maar profiteert nog wel van de gezondheidsaspecten van wat langer voeden, je kind krijgt altijd voldoende voeding in je afwezigheid, maar profiteert nog wel van de antistoffen en andere handige dingetjes die moeder natuur in borstvoeding heeft ingebouwd.

    Is in jouw geval helemaal niet moeilijk te organiseren hoor. Je geeft overdag gewoon om de 4 uur een fles, bij het opstaan, aan het einde van de dag en voor het slapengaan geef je borst (je borsten zijn slim, die snappen na een week geen werk heus wel wat ze moeten doen) en tussendoor, als hij te vroeg voor de fles komt geef je gewoon even een slokje borst tussendoor.

    Als je het nu zo aanpakt zijn je borsten eind mei echt wel zo 'zindelijk' dat je je werkdagen zonder al te hinderlijke lekkages doorkomt.
     

Deel Deze Pagina