Hallo, na afgelopen weekend ben ik helaas gedwongen om deels over te stappen op de fles. Mijn dochter van ruim 3 maanden was zo onrustig tijdens de voedingen dat ik geen zin had in de strijd. Ik heb er ook nog 1 van ruim 2 rondlopen dus kolven en daarna voeden kan niet als ik alleen ben. Nu had ik een vraagje over het bereiden van de voeding. Op de verpakking staat water koken en af laten koelen tot 37 graden en dan geven. Hij mijn zoon hebben we destijds het water in de fles opgewarmd in de magnetron, poeder toevoegen en daarna fles geven. Hij was echter al ruim 6 maanden. Ik heb dus geen ervaring met hele kleintjes de fles te geven. Mag je op die leeftijd ook gewoon kraanwater opwarmen in de magnetron of wordt dat afgeraden? En nog een vraagje over de hoeveelheid. Mijn dochter woog vorige week 5265 gram. Omdat ze nu nog 4x bv krijgt heb ik geen idee hoeveel ze nodig heeft. Zat zelf te denken aan 150+5. Ik hoor graag uw advies. Alvast hartelijk dank voor uw reactie. Groetjes fam
Hoi Fam, Voor kindjes onder 6 maanden mag je ook gewoon kraanwater gebruiken en opwarmen in de magnetron, mits je de voedingen per flesje klaarmaakt (en dus niet voor een hele dag of een paar voedingen tegelijk). Je dochtertje mag voor haar gewicht al 180 ml voeding (met 6 schepjes poeder) hebben. Maar het kan goed zijn dat ze aan 150 ml ook genoeg heeft, zeker omdat ze nog regelmatig borstvoeding krijgt. Dat is een kwestie van proberen. Groetjes Linda
Hoi Linda, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. We gaan beginnen met 150+5 en als ze hier niet voldoende aan heeft dan kunnen we het nog altijd verhogen. Groetjes Fam