Hoi, Onze dochter van6 maanden krijgt BV en daarnaast eet zij op een dag een hele, kleine, geprakte banaan en als wij eten krijgt ze een mixje van broccoli/bloemkool/wortel in stukjes (gepureerd vind ze niks, dus ook geen potjes voor ons). Nu loop ik heel erg te puzzelen met wanneer wat aan te bieden. Als ze de banaan heeft gehad wil ze geen BV meer, maar een uur daarna weer wel. Zelfde geldt voor het avondeten. Haar schema ziet er ongeveer zo uit: 04.00 uur BV 07.00 uur BV 09.00 uur BV 12.00 uur BV ergens hiertussen een banaan, 15.00 uur BV 18.00 uur groente 19.00 uur BV 20.30 uur BV 23.30 uur BV Ze krijgt dus nog best veel voedingen op een dag. Mag ik een voeding overslaan en dan de banaan geven? En zou het helpen voor het doorslapen om de laatste voeding te kolven en die aan te vullen met pap? En wij hebben avent flessen met speen mt 4 (nog niet gebruikt), kunnen die ook voor pap? Alvast bedankt voor je toelichting.
Goedemorgen, Dankjewel voor je berichtje over de voeding van je dochter. Wat mooi dat je al zo'n lange tijd borstvoeding geeft aan haar. Na 6 maanden gaat de vaste voeding ook een belangrijke rol spelen in haar dagmenu. In de loop van de ochtend mag je een fruithapje geven en in de namiddag/begin avond mag je de avondmaaltijd aanbieden. Om het doorslapen te helpen bevorderen kun je ervoor kiezen om de laatste voeding af te kolven en hier pap aan toe te voegen. De vezeltjes in de pap geven verzadiging en stimuleren de darmpjes. Wel belangrijk om een papspeen of 3standenspeen te gebruiken als je als laatste voeding een papfles geeft. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Hoi, bedankt voor je snelle antwoord. Is de maat 4 avent speen geschikt voor pap? Ik kan dit nergens terug vinden.
Goedenavond! Speen 4 heeft 4 kleine gaatjes, hier kunnen de vlokjes van de pap helaas niet doorheen. Je hebt daarom een speciale papspeen of 3 standen speen nodig. Deze zijn vaak Y vormig. Groetjes, Ruby- Nutricia voor jou