Sinds nu ongeveer een week geven we onze Marthijn Nutrilon Standaard met Nutrilon Forte 3 schepjes/3 schepjes. Dit doen we omdat meneer vaak te vroeg voor een voeding komt. Hij krijgt 5 voedingen met 6 schepjes dus 200cc. Maar ik heb het idee dat het niets doet. Hij blijft te snel komen. We hebben al een paar keer geprobeerd meer forte dan standaard in de fles te doen maar het werkt niet. Vanavond bij de laatste voeding geef ik volledig de forte, kijken of hij dan wat langer blijft slapen. Kennen jullie dit? Het zou toch een meer verzadigd gevoel moeten geven? Ook lijkt de voeding dunner waardoor ik nutriton moet toevoegen ivm maagzuur. Is dit ook normaal? Zou ik eerder met de nutrix mogen beginnen of moet je echt wachten tot 4 mnd? gr. wup
Hier rond die tijd ook hetzelfde probleem. We zijn eerst volledig overgegaan op nutrilon forte. Daarmee ging het precies goed (1000cc max). Maar dat ging ook al snel weer niet goed. Toen zijn we nutriton gaan toevoegen. Dat kan ook iets verzadigend werken. We gebruikten 6 schepjes nutriton op een 180/6 fles. Dat hielp hier goed genoeg totdat we aan de nutrix konden met 4 maand.. Het CB adviseerde ons om bij te gaan voeden. Maar dan liever eerst de nutriton proberen. En dat werkte hier goed..
Wij zijn volledig overgegaan op Forte toen de kleine 2 maanden was. Ze bleef honger houden en had de stanaard Nutrilon echt zo op. Je hoorde haar echt "klokken". Sindsdien gaat het echt goed. Ook nu ze Forte 2 krijgt geen problemen. Eerst stanaard 2 geprobeerd, maar toen was het weer hetzelfde probleem. Ze doet het hier goed op en zijn nu lekker aan het warm eten e.d. Gaat nu bijna over naar 3 flessen van 180/6 Ik zou zeggen ga op je gevoel af. Je ziet aan je kind of het goed gaat! Succes