Kim drinkt nog steeds 6x per dag. Na drie uur gaat ze brullen om de fles, rekken lukt echt niet. Vandaag heb ik het cb gebeld met de vraag of ze misschien voeding voor hongerige baby's moet hebben. Maar er werd geadviseerd om 1 fles per dag met rijstebloem te gaan geven. En verder zei ze dat het niet erg is dat ze op 6 flessen zit. Nu ben ik benieuwd of anderen ook rijstebloem zijn gaan geven en of dat hielp. Of dat er misschien andere goede tips voor zijn. Alvast bedankt voor de reacties! p.s. ze komt per dag net niet aan een liter, de ene fles gaat schoon op, de ander laat ze voor de helft staan.
joh maak je niet druk die van mij is net sinds een week of 4 van 6 flessen naar 5 gegaan. Ze heeft ook heel lang op 6/7 flessen gezeten. Gaat ineens van zelf. En net wat je zegt als ze toch nog niet aan d eliter zit, geeft het toch niet? Hoeveel bied je aan? MIsschien dat je per keer meer kunt aan bieden dat ze het daardoor wat langer vol gaat houden?
Ik geef haar steeds 180+6. Soms gaan ze op, soms blijft de helft staan. En opgeteld komt ze dus net onder de liter uit. Het is ook niet erg hoor, maar je leest toch wel veel dat ze rond deze leeftijd op 5 flessen zitten en nu overgaan naar 4. Daarom begon ik te twijfelen of ik niet voeding voor hongerige baby's moet gaan geven, zodat zij zich prettiger voelt (honger is geen fijn gevoel). Maar toen kwam het cb dus met de tip om rijstebloem te geven. En ik vroeg mij af hoe dat bij anderen gegaan is, of het helpt.
Ik weet niet of je al bijvoeding wil gaan geven, maar daar zou rijstebloem dan wel onder vallen. Als je voeding voor hongerige baby's geeft is het in elk geval geen bijvoeding. Zelf heb ik goede ervaringen met Nutilon Forte. Jelle sliep van rijstebloem geen minuut langer, en met de Forte voeding sliep hij wel door tot de volgende ochtend. Het doorslapen was bij ons niet de reden om Forte te geven, maar Jelle dronk 5 flessen van 180/6 leeg en wilde dan om 4.00 s'nachts graag nog een fles.. Een beetje veel van het goede... Aan de andere kant is het helemaal niet erg als ze hun hoeveelheid voeding verdelen over meer flessen. Misschien juist wel beter, dan rekken de maagjes niet zo op. Als je er zelf geen problemen mee hebt om vaker te voeden, en je komt totaal niet over de liter heen, zou ik me niet druk maken om wat anderen zeggen.... 0 Met andere woorden, het Cb heeft, zij het gedeeltelijk, gelijk! Wie belt de krant?
Maar zoals je het nu doet, namelijk voeden als ze erom vraagt, dan heeft ze toch geen honger? Sommige kindjes houden van veel in 1x en anderen hebben liever vaker kleinere porties. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor.
Hihi, ik weet dat meerdere problemen hebben met het cb. Gelukkig heb ik wel een cb waar ik tevreden over ben! Maar dat is uniek geloof ik Ik ga toch maar het advies opvolgen en 1x per dag wat rijstebloem geven. Kijken wat het doet. Gelukkig is doorslapen geen probleem, dus Forte doe ik dan maar niet. En verder wacht ik wel even af of ze vanzelf gaat overschakelen op 5 flessen. Zo niet, dan maakt het ook niet uit. Bedankt voor alle reacties!