Nutrilon, Friso of een ander merk

Discussie in 'Voeding' gestart door Doortje D, 5 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje D

Doortje D Lid

19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Na de borstvoeding ben ik met mijn dochtertje overgegaan op Nutrilon voeding en heb daar gelukkig geen problemen mee gehad.

Nu ben ik zwanger van de tweede en wilde vast een pakje voeding kopen voor het geval dat.....

Nu zag ik in de winkel dat de voeding van Friso bijna 3 euro goedkoper is dan de Nutrilon. Daardoor ben ik gaan twijfelen of ik misschien Friso zal kopen ipv Nutrilon, of misschien is er nog een ander merk die ik niet ken.

Voordat ik dit ga doen zou ik graag jullie ervaringen willen weten. Welke voeding hebben jullie gebruikt en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken flesvoeding.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.

Groetjes en alvast bedankt,

Dora.

2. Niet meer actief

Ik heb altijd voor mijn dochtertje na de bv Friso gegeven en zij deed het hier altijd perfect op. Ook al kreeg ze eigenlijk 11 maanden de borst het kwam wel eens voor dat ze de fles kreeg en ze vond het lekker en dronk zonder moeite en klachten haar flesje leeg.

Ook heeft ze van friso nooit last gehad van hara darmpjes of andere gekke dingen. Ik ben uiterst tevreden met friso en haal het zeker in huis voor onze 2e kleine.

Het scheelt echt een hoop vind ik in prijs

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welk merk voeding je gebruikt

de voedingen zijn allemaal goed ze hebben allemaal een keuring gehad en zijn goedgekeurd

ik denk dat je kleintje het verschil niet zal merken of ze nu dure voeding ( meestal de naam die je betaal ) of een eigenmerk voeding krijgt ( bv die van trekpleister)

4. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Ik gaf mijn dochtertje Similac. Het goedkoopste merk maar die is in mijn ogen net zo goed!

5. Niet meer actief

idd simulac gebruikte mijn moeder voor ons toen we klein waren en wij hebben nooit ergens last van gehad. Ik denk dat er geen slechte voeding bestaat.

Alleen sommige kindjes met problemen hebben bepaalde voeding nodig

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd Femke dat denk ik dus ook niet

het is alleen even aanzien hoe je kleintje reageert op een bepaalde voeding

kan iets inzitten wat misschien in een andere voeding niet zit of in mindere maten

want ik geloof wel dat de samenstellingen verschillend zijn
    maar durf het niet met zekerheid te zeggen :)

heb me er nooit in verdiept eigenlijk omdat al mijn 3 kinderen dieet voeding hadden/hebben ivm met een tolerantie van lactose

het is dus uitproberen hoe je kleintje op een bepaald soort reageert

7. Niet meer actief

idd even uitproberen waar je kindje wel of niet tegen kan.

als je kind geen klachten heeft kan je elke voeding wel gebruiken.

Kruidvat heeft nu ook eigenmerk voeding en wil dit eigenlijk gaan proberen, maar tot nu geen geen ervaring mee

8. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hier een kruidvat mama :)

Enne ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het goed spul is. Danischa groeit er super op. gemiddeld zo een 300 gram in de week (zou ze op andere ook gedaan hebben denk ik :) )
    Maar zeker kwa prijs ben ik dik te vreden over deze voeding!

9. Niet meer actief

ja want het scheelt best veel per pak zag ik.
    simulac was altijd de goedkoopste maar kruidvat is nog goedkoper

10. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt hoor

Kruidvat is iets van 5,79 en Nutrilon is bijna het dubbele...
    Similac kost ook iets van 7 euro geloof ik, en daar heb je dan van kruidvat de specale voeding weer voor.
    Terwijl de prema van friso bv 13 euro koste voor 900gram
    Maar deze kreeg ik dan gelukkig vergoed via het zieknfonds

11. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    hier nog een kruidvat moeder en ook heel erg tevreden over
    ik gebruik dan de voeding voor spugende baby's en die vindt ik ook geweldig
    echt een aanrader en de prijs die is ook nog leuk

12. Doortje D

Doortje D Lid

19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Wow, wat een verschil zeg. Ik wist niet eens dat kruitvat en trekpleister zelfs eigen merk voeding heeft. En dat dat zoveel in prijs verschilt met de voeding van Nutrilon en Similac verbaast me ook al zo.

Ik zal straks maar eens met mijn man overleggen, maar ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de voeding van kruitvat. Ik gebruik al jaren de luiers, billendoekjes, zalfjes en shampoo's van hun eigen merk en dat bevalt heel erg goed.

Het is het proberen zeker waard.

Bedankt voor al jullie adviezen.

Groetjes, Dora.

13. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij gebruiken similac.....we wilden eerst ook kruidvat doen, maar wij hebben geen kruidvat in de buurt, dus dan moeten we er elke keer apart voor rijden, terwijl similac gewoon bij ons in het dorp te krijgen is, (wel zo makkelijk)..... similac opvolg (2+3) is vaak in de aanbieding, 2 potten voor 10 euro..... dus dan valt het ook nog wel mee!

14. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik gebruik Nutrilon. Maar nu ik niet zoveel geld meer over heb wou ik dat ik een goedkopere babyvoeding had gekozen. Vind het best wel eng om over te stappen van de ene naar de andere soort.

15. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    shade je kan best over stappen hoor maar dan moet je het wel gelijdelijk doen
    dus zeg maar de eerst dag 4 flessen nutrilon en 1 fles die andere voeding en dan de volgende dag geef je 2 flessen van de andere voeding en zo bouw je het gewoon af dat kan echt geen kwaad ik heb het ook zo gedaan en dat is echt heel goed gegaan

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij is alles wel goed, ik gebruik nutrilon maar waarom dat weet ik eigenlijk niet.
    Omdat ik kant en klare pakjes nutrilon had gekocht voor de bevalling, ben ik denk ik over gestapt op poeier nutrilon toen ik stopte met de borstvoeding.

17. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    heej mensi, ik voreg me af waarom je kant en klare pakjes nutrilon had gehaald voor de bevalling?? ik heb tot nu toe alleen poeder, moet ik dat dan ook nog maar ff halen??

18. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He klaasje, die kant en klaar voeding kan je in ieder geval kopen bij de etos. Daar heb ik ze zien staan.

Zelf geven we nutrilon hypoallergeen. Heb je die ook in goedkpopere merken. Misschien willen we ook wel overstappen. Als die ook goed zijn.

19. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik gebruik NAN H.A. van Nestle. Dat is ook hypo-allergene voeding en 3 euro goedkoper dan de Nutrilon. Evi heeft wel last van krampjes en wat uitslag (waarvoor ik maandag even langs de dokter ga), maar ik wil zeker niet te snel op iets anders overstappen, omdat ik dan haar darmpjes alleen maar weer meer belast door haar aan iets anders te laten wennen.
    Zijn er trouwens meer mensen die NAN H.A. gebruiken??

Groetjes,
    Daan

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is normaal hoor dat zo'n kleintjes vaak last hebben van krampjes. Had Serjenka ook, het is nu een goeie maand dat ze er minder last van heeft.

Deel Deze Pagina