Mijn zoontje weigert een paar dagen de fles.. Het begon ineens, zaterdagochtend. Hoofdje wegdraaien, fles wegslaan etc. Hij kreeg daarvoor 3 flessen van 180+6 en 's nachts wilde hij soms ook eentje... En nu: 's ochtends met moeite 180+6... Hij eet goed en drinkt ook water, dat dan weer wel, maar zodra hij melk proeft wilt hij het niet en spuugt het uit. Ik heb het in een tuitbeker gedaan, andere soort speen, maar zodra hij door heeft dat het melk is... Wat moet ik doen?
Bij allebei mijn kindjes was het ook echt precies met 8 maanden hetzelfde verhaal. Het gaat ook ineens vanzelf weer over. Tenminste bij ons. Ik denk dat het met de leeftijd te maken heeft. Mij werd verteld niet aandringen en het in de vorm van pap geven met een lepeltje.
Bij mij was dat met 9 maanden. Inderdaad overstappen op pap, yoghurt en/of andere vormen van zuivel. Ik heb er nog een topic over geopend... Vreemd genoeg wilt hij nu toch wel weer een 'klein beetje' melk; na anderhalf/twee weken, maar hij gaat wel van de melk af zo. Nou ja, ik heb mij laten vertellen dat het wel goed komt. Vooral omdat hij 's ochtends vroeg uit zichzelf PERSE een broodje wilt, in plaats van melk/pap/yoghurt etc. Hij doet maar; zolang het maar gezond is Volgens het CB zat hij perfect op de groeilijn en moest ik er maar niks aan doen. Maar ik vond het inderdaad net zo vreemd.
Oww jullie reacties stellen me wel gerust. Ik blijf gewoon aanbieden en inderdaad yoghurt etc. geven. Hopelijk is het een fase...
gewoon blijven aanbieden. misschien een halve fles aanbieden, dat scheelt je in de kosten voor de melkpoeder. als je toch al bijna bij voorbaat weet dat hij het niet opdrinkt.