Hallo... Mijn zoontje van bijna 7 weken (4w te vroeg geboren) drinkt normaal uit de Difrax fles met de S speen. Hij is nooit echt een goede drinker geweest, maar de laatste tijd doet ie bijna 40 minuten over 90cc en krijst vaak tijdens de fles. Hij weegt ruim 5300 gram en krijgt 135 ml Nutrilon Standaard aangeboden. Ik heb ook Avent en Kruidvatflessen geprobeerd, maar dat is helemaal drama. Nu heb ik de Dr Brown fles aangeschaft met de fase 1 speen, maar die gaat nog langzamer. Ik heb nu fase 2 erop gezet en doet nu 20 minuten over 100 ml. Wel knoeit ie iets meer melk. Het kan toch geen kwaad dat ik er een grotere speen op heb gezet, ook al is deze vanaf 3 maanden? Groetjes, Angelique
Heb je een smalle of brede Dr Brown fles? Wij zijn een paar weken overgestapt naar Dr Brown flessen en dan de brede variant.
Ik zit ook te denken om de dr Brown fles aan te schaffen. Welke fles is aan te raden voor een kindje van bijna 3 weken? De smalle of brede fles? En helpt deze fles echt tegen spugen en krampjes?
Volgens mij kan het geen kwaad. Speen is net zo groot als de fase 1 alleen het gat is anders. Hier ook de fase 2 erop en onze zoon is 4 weken oud. Dit omdat we de voeding indikken met nutriton en het door de fase 1 speen te moeilijk gaat.
Wij hebben de rubberen 1-2-3 speen chicco erop zitten. Ook al vanaf dat ze maar 1 maandje was. Dit omdat de melk wordt ingedikt en ik dezelfde speen dan maar hoef te verdraaien. Ze drinkt daar heel goed uit.
Als hij zichzelf niet verslikt is het echt niet erg. Het ene kindje is sneller als het ander. Volg je gewoon jouw gevoel.