Speen helemaal plat

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Meryl, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hoi dames,

Ik geef sinds een week om 20:00 de laatste voeding (papfles). Ik heb hier een 3-standenspeen voor, die gebruik ik op de Aventfles die ik normaal gebruik. Nu zuigt mijn kindje deze speen helemaal plat op stand 3 (grootste gaatje). Ik heb dan echt het idee dat ik de fles weer uit haar mondje moet trekken om de speen weer in eigen vorm terug te krijgen (als er lucht bij komt). Moet dit? Of hoort het juist dat de speen plat trekt?

Met de Aventspenen (2) heb ik dat niet...

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Helpt het misschien als je de dop iets minder strak op de fles draait of de speen iets draait, waardoor de opening net niet helemaal plat zit (dus niet zo: I maar net een milimetertje naar rechts op links?)

3. adi

adi Niet meer actief

je baby zuigt de speen waarschijnlijk vaccum, zo krijgt hij ook amper iets eruit, dus je moet toch wat lucht erdoorheen laten.
    Hiervoor hoef je de speen niet helemaal uit de mond te nemen. Je kunt met je pink om de zijkant van de speen (in het mondhoekje van de baby) drukken zodat de speen iets loslaat van de ring. Dan hoor je lucht doorheen komen en zie je belletjes in de melk. Dan is de vaccum los en kan je kindje weer goed drinken.
    (ik weet niet of ik het helemaal goed heb uitgelegd)

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor ;)
    Ik ga het morgen eens proberen...bedankt.

Deel Deze Pagina