Ik ben eerst begonnen met fruit en toen dat goed ging (na een paar dagen eigenlijk al) ook groente. Eerst half potje, maar ze at al snel een heel potje voor 4+ leeg. Sommigen beginnen eerst met groente omdat dit lastiger zou zijn. Maar hier totaal geen problemen gehad. Net of ze nooit anders had gedaan met eten... heel grappig!
Wij zijn begonnen met groenten en toen dat lekker liep (en dat was snel met onze kliko) ben ik ook fruit gaan geven. Ik ben begonnen met groenten omdat dit minder zurenbevat en ivm de kans op gewenning aan zoet.
Lees graag met je mee! Ben maandag op 6mndn begonnen met groenten en vroeg me ook af wanneer ik met fruit mag beginnen. Had gisteren aan Kind en Gezin (België) eens nagevraagd. De verpleegster daar beweerde dat hij een week aan een stuk 150g groenten moet eten zonder achteraf nog melk nodig te hebben. Dan zou ik kunnen beginnen. Wie weet hoe lang dat gaat duren! Wel... Nu eet hij redelijk goed (ong 70g maar heeft nog melk nodig). Dus ga echt niet té lang wachten denk k... Hoor ook graag jullie meningen! Groetekes
Dat lijkt me een moeilijke richtlijn. Ik hield aan flink groenten eten (gaf ik op een ander tijdstip dan een fles) (100-150 gram) en toen kwam fruit
Ja dat leek mij dus ook zo inderdaad. Dan ben ik misschien pas binnen een maand met fruit bezig!!! Daarom dat ik hetzelfde idee als jou had!! Hij eet elke dag een beetje meer (vandaag zelfs 100g) Ik geef hem iets voor de groenten even de borst want heb al gemerkt dat als hij té honger heeft de groenten ook niet wil en dan sta ik helemaal nergens hé. Hoe t nu gaat lukt het vrij goed, dus zo ga ik nog even verder. Misschien volgende week dan een fruitpapje!
Hier met ong 6.5 maanden begonnen met 1x per dag 2-3 hapjes groente en na ong 2-3 weken 1x per dag 2-3 hapjes fruit. Met ong 7.5 maanden 1x per dag wat hapjes (gewoon zoveel ze wilde) groente of fruit per dag afwisselend. Soms 3 dagen alleen groente, soms 3 dagen alleen fruit, maar ook 1 dag groente, 1 dag fruit, 1 dag groente. Vanaf ong 8.5-9 maanden zijn we 2x per dag aan gaan bieden zoveel ze wilde. In de ochtend fruit en savonds groenten.
Met 6 mnd begonnen en vanaf dat moment allebei aangeboden. De ene dag wat fruit en de andere dag wat groente. Fenne ging meteen goed eten en al snel kreeg ze 's ochtends wat fruit en 's avonds wat groente.
Bedankt voor de tips en adviezen. Het fruit gaat er hier prima in. De groente (worteltjes) vind ik nog erg vies tot nu toe. De eerste hap is geweldig, want dan denkt hij dat er wat lekkers komt. Maar hij went vanzelf wel aan de smaak.