Hoeveel flesvoeding baby 6 mnd?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Kitty07, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn meisje is nu 6 maanden en ik kan merken dat de flesvoeding haar echt een beetje de keel uit hangt.
    Ze knabbelt nu op korstjes brood en eet al heel goed fruit en groenten wat ze ook echt heerlijk vindt.
    Op dit moment is namelijk ALLES behalve melk lekker.
    Maar hoeveel moet ze nu eigenlijk binnen krijgen aan flesvoeding?
    Volgens het CB moet ik 3 flessen van 210cc geven gezien het feit dat haar gewicht een beetje begint af te zakken op de curve.
    Dit drinkt ze echter echt niet; hooguit 500cc melk op een dag en dan nog iets van 50-100cc diksap.
    Is dit niet een beetje weinig? Ze heeft wel altijd wat plas in haar luiers maar nooit echt veel.

Op dit moment is ze 70cm en 7.4 kgs.
    Qua gewicht zat ze bij haar geboorte nog boven de +2.5 lijn en dat is inmiddels afgezakt naar bijna gemiddeld.
    Haar lengte zit wel nog bijna op +2.

Pap wilt ze trouwens ook niet; heb al meerdere variaties en tijdstippen geprobeerd maar ze moet het gewoon niet. :(
    En als je dan een potje groenten geeft lepelt ze dat binnen 10 min naar binnen... ;)

Wat kan ik nu het beste doen? De melk verder niet opdringen?
    Als ik minder geef van bv. fruit en groenten dan is ze er alsnog niet echt happig op. :(

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Kitty07,

Hoe zit het voedingsschema er momenteel uit? Dan kan ik kijken of ik je hiermee kan helpen.

groet,
    Anne

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ok, momenteel gaat het als volgt:

07:00 fles 180cc (gaat niet altijd leeg)
    08:00 fruit (varieert; soms 100 gram en soms bijna 200 gram!)
    08:30 slapen
    11:30: fles 210cc (gaat altijd leeg)
    13:30 slapen
    15:30: wat diksap en oefenen met korstjes brood, soepstengel etc. Effectief eet ze hier niet heel veel.
    17:30 groenten-aardappels (ongeveer 200 gram en gaat altijd op)
    19:00: fles 210cc (gaat niet altijd leeg...soms nog wel 80cc over...)

Krijg ze nu niet te weinig melk binnen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Kitty07,

Wanneer je dochtertje 6 maaanden is heeft ze nog minimaal 500 ml opvolgmelk nodig. Dus in elk geval 3 flesjes van 180 ml water en 6 schepjes voeding. Wat me verder opvalt is dt je kindje met dit schema eigenlijk te weinig vocht binnenkrijgt. Het is dus aan te raden regelmatig een flesje water, slappe thee of sap aan te bieden. Dit kan bijvoorbeeld in de ochtend bij het fruithapje en in de loop van de middag. Let er op dat je kindje in elk geval minimaal 3 volle plasluiers heeft op en dag. Per dag heeft je kindje ongeveer 1 liter vocht nodig. Zeker nu het zo warm is.
    Wat je zou proberen is om een kant en klaar NESTLÉ Pyjamapapje aan te bieden in de ochtend en eventueel ook in de avond. De meeste kindje drinken dit lekker weg. In combinatie met een fles opvolgmelk tussen de middag ben je dan al aardig op weg naar de hoeveelheid vocht en opvolgmelk die je kindje op een dag nodig heeft.

Groet,
    Saskia

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hallo Saskia,

Ze krijgt zoals aangegeven ook in de middag nog diksap aangeboden maar meestal drinkt ze hier niet veel van, net als water of thee.
    Ze is geen grote drinker (nooit geweest ook) en als ik aandring gaat ze soms zelfs spugen dus dat doe ik liever niet.
    Maar vond het zelf ook al aan de krappe kant..... :(
    Ze heeft echter wel altijd goede plasluiers.
    Ben in elk geval blij om te horen dat ze in principe voldoende opvolgmelk krijgt. :)

Share This Page