Baby 7 dagen slaapt te lang denk ik..

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Kim11, Aug 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Heel verhaal getypt inmiddels op mn telefoon, copy paste wel even naar de voedingskundige :) heb net een heel verhaal op mn telefoon getypt in ons kletstopic en ik dacht ik copy paste het maar even hierheen, dat scheelt mij weer typen.

Ik heb hier een baby die gewoon doorslaapt als het aan hem ligt.. Ga zo even eentopic starten bij de voedingskundige. Gisteravond deed ie hetzelfde.. Kraamhulp zei dat het prima was maar ik dacht dat kindjes geen voeding over mochten slaan met deze leeftijd.

Hij drinkt overdag om de 3 uur gemiddeld, soms 2.5 soms 3.5uur ertussen. Maar na die fles rond een uur of 9 hoor je hem helemaal niet meer. Zo rond half 12 merk ik dan dat ie licht wakker wordt en zoekt naar zn handjes of speen. Ik pak hrm dan op en geef zn speentje met het idee dat hij nog een half uurtje moet wachten maar hij slaapt dan gewoon verder en maalt niet om een voeding.. Ben er net uitgegaan om toch een flesje te maken. Hij merkt dat dan wel en wordt dan wel wakker maar huilt niet, kijkt even om zich heen en drinkt de fles tevreden op. Maar was ik er niet uitgegaan dan sliep ie nu nog.

Gisteren exact hetzelfde. 2.30uur een fles gehad, die daarna pas om 9.45..

Terwijl als hij wel komt voor voeding dan laat ie dat echt wel weten. Hij is heel tevreden maar ik ben wel een beetje ongerust dat ie te weinig binnenkrijgt.

Soms zit er weleens vaker 4 uur tussen per fles en als hij dan weer zo lekker ligt te slapen komt ie nooit aan de 7 voedingen.

Oh en de ene fles drinkt hij wel helemaal leeg en de ander niet. Zit nu sindsbvannacht officieel op 80ml. Maar vanmorgen had hij 2 flessen die hij niet verder dronk dan 60. (Zat voor 12u nog op 70ml officieel)

Hij drinkt de ene keer dus meer dan de andere keer over de hele dag. 3 dagen geleden kon hij ook 8 a 9x komen voor een voeding maar vandaag en gisteren doet hij dat dus niet.

Vandaag zag het er zo uit:

(Advies was 7a8x 70ml)

2.00 60ml
    9.45 60ml
    13.30 70ml
    18.00 70ml
    21.00 70ml

En nu dus pas weer om 3.45 omdat ik eruit ging, zelf lag hij nog heerlijk te slapen. Gisteren had hij ook zo'n dag kwa voedingen en vanmorgen zei de kraamhulp dus dat het prima was, maar toch vind ik het erg weinig voor mijn idee. Hij is niet geel.. Helemaal tevreden en huilt eigenlijk helemaal niet. Heel soms als hij een flesje wilt en het duurt te lang voordat ik hem klaar heb piept hij weleens maar dat is het dan ook. Temperatuur is goed en luiers zijn ook goed gevuld.

Hij was bij de geboorte 2885gram, gisteren gewogen en was 2800. (Paar dagen eerder was hij 2780.)

Moet ik hem wakker maken of gewoon zo laten? Ik maak me geen echte grote zorgen want hij is gewoon helemaal tevreden maar ben toch bang dat hij veel te weinig binnen krijgt.

Oh en hij krijgt trouwens Friso standaard 1 sinds zijn geboorte.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    P.s. gisteren had hij meer voeding hoor. Door de 2 langere slaapjes is hij vandaag op sowieso 1 voeding minder uitgekomen. Die wil ik er vandaag echt wel weer tussen proppen.

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Kim11,

Omdat je kindje nog maar 1 week oud en nog niet op zijn geboortegewicht zit is zou ik je adviseren toch geen voeding over te slaan. Probeer je zoontje wel 7 keer een fles aan te bieden. Probeer regelmaat aan te brengen en elke 3-3,5 uur een flesje aan te bieden. flesjes van 60 ml met 2 schepjes voeding is voldoende.

Groet,
    Saskia

4. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Vandaag gaat het weer de goede kant op met het aantal flesjes, tot nu toe zag het er zo uit:

3.45 80ml
    7.25 80ml
    11.15 50ml
    14.40 80ml
    17.45 60 ml (restje heeft hij om 18.30 nog opgedronken)

Dus vandaag halen we die 7 wel denk ik.

Share This Page