Nutrilon hypoallergeen 2 vraagjes

Discussion in 'Flesvoeding' started by melloncollie, Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena is bijna 6 maanden en mag dan dus de hypoallergeen 2. Nu heb ik een aantal vraagjes daarover.

- Is de samenstelling anders dan hypoallergeen 1? Zitten er minder voedingsstoffen in omdat ze bijv. denken dat baby's meer voedingsstoffen uit bijvoeding halen? Yelena heeft nog heel weinig bijvoeding gekregen.

- Omdat zij nog weinig bijvoedingen heeft gekregen, is het dan verstandig om zsm met hypoallergeen 2 te beginnen of nog maar even te wachten? Ze zit namelijk nu nog niet op 4 flessen per dag. Maar ze mag dus al wel meer dan die 1000 cc. Met hypoallergeen 2 is dat wel mogelijk.

Wie o wie kan me helpen? :)

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    de samenstelling is in zovere anders dat het voedzamer is en ook beter vult. In N2 zitten meer voedingstoffen omdat een baby vanaf 6 maanden meer nodig heeft. Heeft je CB je aangeraden om ook nr2 Hypoallergeen te geven?

Mag je met Hypoallergeen op meer dan 1000 cc zitten? De richtlijn bij nr2 is 800 cc per dag, dus minder dan bij nr1.
    Met 6 maanden kun je met nr2 beginnen, bijvoeding of niet.
    Het kan zijn dat ze met nr 2 wel op 4 flessen gaat zitten omdat nr2 beter vult. Ik zou gewoon overgaan en kijken wat er verandert.

3. melloncollie

ik hoor aan alle kanten dat een baby van 6 maanden wel meer dan 1000 cc mag. ik heb nog niet overlegt met het cb. maar ik vind het een stel oenemeloenen eigenlijk dus ik ga niet bellen (niet zo vriendelijk).

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik geloof best wel dat je dat hoort, maar de richtlijnen voor NR2 is niet meer dan 800 gr. Ik vind dat best logisch omdat nr 2 geconcentreerdere voeding is dan nr1. Daarnaast is het de bedoeling dat een baby steeds minder melk gaat drinken, dus meer dan 1000 cc gaan geven na 6 maanden klinkt niet logisch. Als je meer gaat bijvoeden zal ze sowieso minder drinken en nr 2 vult veel beter, dus waarschijnlijk kom je niet eens aan die 1000cc
    Of je je aan die richtlijnen houdt, dat moet je natuurlijk zelf weten. Je hoeft je uiteraard niet stipt overal aan te houden.

5. melloncollie

nou ik hoop dan echt dat het vult want het bijvoeden is nog maar net begonnen. misschien duurt het allemaal wel langer ofzo. we zien wel.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Komt goed. Wij zijn met 6 maanden begonnen met de bijvoeding en ook meteen met nr2. Mijn zoontje wilde ook altijd veel drinken, sinds nr 2 is het probleem direct opgelost. Na een maand is hij van 4 naar 3 flessen gegaan.

Succes.

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Kun je niet eerste de bijvoeding een beetje opschroeven en als dat goed gaat overstappen naar NR2? Het zal echt niet op een weekje aankomen hoor! Gewoon rustig kijken wat je meisje nodig heeft.

8. melloncollie

we hebben sowieso nog 1 pak dichte nutrilon 1 staan, die moet eerst nog op. dus in die tijd kan ik mooi met de vaste voeding een beetje rommelen.

maar dank u zeer voor de antwoorden!

Share This Page