Mijn zoontje van 10,5 week kreeg eerst 5 flessen van 150cc en soms nog wel een 6e als hij in de nacht een keertje kwam. (zijn flessen gaan nooit leeg) Hij gaat de laatste 2 weken na de fles van 19.00 uur naar bed en dan maakte ik hem wakker rond 22.00/22.30 voor zijn laatste flesje. Alleen daar drinkt hij dus maar rond de 60/70 cc van om dan weer in slaap te vallen. Toen in overleg met CB hem laten liggen en dan in de nacht een voeding te geven, hij kwam een paar keer rond 4 uur en dronk dan netjes bijna zijn fles leeg......maar nu heeft hij vanacht dus geslapen van 20.00 tot 6 uur. Probeer hem af en toe in de ochtend en avond al 180 cc aan te bieden maar dat wil hij gewoon niet. Gisteren avond zelfs de nacht doorgeslapen op 120 cc. Maar nu zou ik dus vandaag op 4 flessen uitkomen als hij weer door zou gaan slapen, en 4 flessen van 150 cc is niet genoeg of wel? Hij slaapt overdag bijna van voeding tot voeding en is tussen door een klein uurtje wakker, komt dus netjes om de 4 uur, na de fles van 15.00/16.00 uur slaapt hij bijna niet meer. Hij woog 1 1/2 week geleden 5450 gram
Hallo, Wat fijn dat je zoontje al zo goed slaapt. Een kindje van zijn leeftijd heeft ongeveer 150 ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig. Voor hem geldt dan ongeveer 800 ml vocht per dag. Bij 4 flessen van 150 ml (150 ml water met 5 schepjes = 165 ml voeding) krijgt hij ongeveer 660 ml flesvoeding per dag. Wat vocht betreft is dit krap. Bij het bepalen van de hoeveelheid flesvoeding is verder van belang dat je kindje goed groeit volgens zijn eigen groeilijntje en voldoende plasluiers heeft. Het drinken van een grotere hoeveelheid gaat vaak heel geleidelijk. Hieraan zal je zoontje moeten wennen. Je kunt het gewoon blijven aanbieden en kijken wat hij ervan op kan. Groeten, Astrid
Dank je wel voor je antwoord! Ik zal hem volgende week ook een keertje extra gaan wegen, dan weet ik in iedergeval dat hij goed aankomt. Hij krijgt nu sinds 3 weken volledige flesvoeding, daarvoor borstvoeding en een tijdje een combi....merk dat de flesvoeding echt zwaarder valt. Mijn dochtertje van nu bijna 4 dronk als baby ook altijd een flesje meer met een kleinere hoeveelheid, dus zit misschien wel in de fam. haha... vandaag heeft het zijn eigen wat geregeld, door de hitte en het minder slapen kwam hij om de 3 uur, en heeft dus vandaag om half 8 zijn 5e fles al gehad (al gingen er van die 5 flessen maar 2 helemaal op en de andere gingen zo op 40 cc na op) en dan zien we wel hoe het vanacht gaat. misschien wil hij gewoon overdag om de 3 uur en de nacht doorslapen, en dan komen we toch op 5 flessen uit.
Hoi, Fijn dat het zo goed gaat! Ieder kindje heeft zijn eigen ritme waar hij het goed op doet. Groetjes Angelique