Friso, Nutrilon of...

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mus, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Als eerste voeding (geen BV) heb ik gekozen..

1. Friso

2. Nutrilon van Nutricia

3. Anders..namelijk..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Hai meiden,

Wat hebben jullie voor je kleintje (ik ga geen BV geven) als eerste voeding gekozen? Friso, Nutrilon..of...?? En waarom?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij de 1e Nutrilon (forte), bij de 2e Friso (standaard).

gekozen voor 2 merken die vrijwel overal verkrijgbaar zijn, dus zowel bij de drogist als in de supermarkt... en eventueel als de winkels dicht zijn, ook nog bij een benzinepomp.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Friso
    * Was goed verkrijgbaar hier (zelfs bij de kleine buurtsuper)
    * In het ziekenhuis gaven ze dit ook (dochter had, vanwege te vroeg geboren, niet de kracht voor borstvoeding) , dus wij zijn gewoon met Friso verder gegaan.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Friso. Ik vind het prijsverschil tussen nutrilon en friso te groot. Zo groot zal het verschil in product niet zijn, en maakt volgens de "deskundigen" ook niet uit (consultatiebureau e.d.). En inderdaad overal verkrijgbaar. En het is altijd goed bevallen, nooit problemen mee gehad.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Toen wij naast de borstvoeding bij gaan voeden met kunstvoeding hebben wij gekozen voor de kunstvoeding van Nutrilon (HypoAllergeen). Dit omdat ons dit een fijn gevoel gaf, meer soort van bekend merk dus goed, dit omdat wij meerdere producten van Nutricia al kenden omdat we dit gebruikt hebben. Verder voor ons een heel belangrijk iets, dat de kindjes het lekker vonden en nergens last van kregen. En als laatst iets wat wij erg belangrijk vinden, is dat het op meerdere plaatsen te krijgen is (elke supermarkt, kruidvat, etos, da en zelfs de apotheek mocht het in noodgevallen nodig zijn), en als het dus in 1 winkel op is we niet stad en land af hoeven op zoek naar kunstvoeding.

6. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    nutrilon en de rede is eigenlijk omdat ze dat van het ziekenhuis uit ook kreeg dus ben er thuis gewoon mee verder gegaan.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben voor Nutrilon gekozen. We hebben trouwens ook Friso gegeven maar dat beviel hier niet zo goed, dus maar weer terug naar de Nutrilon.
    Wij hebben expres niet voor een eigen merk voeding gekozen omdat je dan echt naar die winkel moest gaan om het te halen. Nutrilon is overal verkrijgbaar.

8. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,176
    0
    0
    noord-holland
    Bij de eerste nutrilon.. bij deze gaan we Friso proberen.
    Er zit toch wel een prijsverschil tussen en het zijn beide A-merken dus qua kwaliteit zal het niet veel verschillen.
    Daarbij voldoet alle babyvoeding die verkrijgbaar is aan de strengste eisen anders mag het niet verkocht worden.
    Wat ik ook een voordeel vind (wees een vriendin mij op).. bij friso hebben ze comfort voeding.. dat is tegen krampjes EN spugen.
    Bij nutrilon zijn dat twee verschillende voedingen.. omneo en a.r. dus dat moet je dan weer mengen.
    Onze dochter zat ook het eerste half jaar aan de nutrilon omneo (krampjes).

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    In het ziekenhuis hadden ze nutrilon.. BV wilde niet goed en moest Gijs het er wel bij hebben..
    Thuis heb ik eerst ook Nutrilon gebruikt, tot we overstapten op voeding tegen/bij darmkrampjes, toen heb ik ( vanwege de prijs) Kruidvat genomen..
    Nu krijgt Gijs Pepti van Nutrilon...

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de babyvoeding van de kruidvat gebruikt!
    Prima voeding, voor een lage prijs...volgens mij 6 euro per pak.
    Wij hebben hier in de buurt 2 kruidvatten zitten, en de voeding was altijd op voorraad.
    Sowieso zorgde ik er altijd voor dat ik een pak extra in huis had.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,862
    113
    Nutrilon bij de eerste, omdat de kraamhulp dat bij zich had als bijvoeding en we daar later gewoon dus mee verder zijn gegaan. Nog eens een uitstapje gemaakt naar Kruidvat, maar dat was geen succes, dus weer terug naar Nutrilon. Toen ze 7 maanden was overgestapt op Bonbebe en dat ging wel goed.
    Bij mijn zoontje begonnen met Albert Heijn HA, maar daar kreeg hij krampen van, dus naar Nutrilon HA overgestapt en dat ging gewoon goed. Met 6 maanden geprobeerd naar Friso standaard over te gaan, was drama, krampen en krijsen, toen maar weer naar Nutrilon standaard overgegaan en dat gebruiken we nu nog.
    Als ze bij mij in de buurt ook Bonbébé zouden verkopen, zou ik dat wel overwegen, aangezien dat ook goed beviel. Maar goed, ik heb geen zin om regelmatig naar de andere kant van de stad te mogen rijden voor zo'n pak voeding, dus laat maar.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    wij hebben voor nutrilon gekozen omdat hij vanuit het zh naast bv ook fv moest wegens dysmatuur en daar dus nutrilon kreeg.
    dus zijn we thuis verder gegaan en ook maar over gestapt op volledige fv van nutrilon.

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn begonnen met nutrilon hypoallergeen, bij de andere 2 kids was de nutrilon goed bevallen, nu krijgt ze pepti van nutrilon.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, de gegeven reden dat het "overal verkrijgbaar" is begrijp ik ook niet helemaal... er is maar 1 dag in de week dat je niks kan kopen... natuurlijk zou het eens voor kunnen komen, maar kan het me eigenlijk niet voorstellen dat je op een zondag ineens bedenkt, shit de voeding is op... :D

Maar ik twijfel nog tussen Kruidvat eigen merk en Friso

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb van het weekend een pak voeding in huis gehaald en heb gekozen voor de voeding van het Kruidvat. Ik heb er goede verhalen over gehoord/gelezen en ik vind het prijsverschil met bijv. Nutrilon aanzienlijk.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Voor kruidvat voeding moet ik speciaal naar het kruidvat, terwijl ik nutrilon hier bij de super om de hoek kan halen. Vond ik toch wel een stuk makkelijker. Supermarkten zijn langer en vaker open dan het kruidvat, en ja ik ben nou eenmaal zo'n muts die vergeet dat er voeding gehaald moet worden en er dan pas 'savonds achter komen..

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste 6 maanden bv maar nu geef ik nutrilon.
    Ik vind het gewoon een fijne voeding en hij bevalt mijn dochter ook prima.

En ook hier gewoon bij de spupermarkt om de hoek te krijgen in tegen stelling tot kruidvat merk.

18. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nutrilon, dat kreeg hij in het ziekenhuis en er werd ons aangeraden om daarmee door te gaan. Bevalt prima en ik vind het fijn dat het overal te koop is.

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    hier ook kruidvat voeding ivm prijverschil.
    Wel heb ik van te voren gekeken of er qua ingredienten verschil is en dat is er eigenlijk niet.
    Later heb ik t ook nog op het cb nagevraagd aan de arts en die gaf ook aan dat het uit dezelfde fabriek als friso komt.. en dat je dus betaald voor t merk

btw .. mijn dochter heeft in t ziekenhuis 5 dagen friso gehad.. hierna ben ik gewoon overgestapt op kruidvat en dat was geen probleem.

succes met de keuze

20. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Kruidvat... ik zou niet weten waarom ik 1,5 a 2 keer zoveel voor een ander merk zou betalen.

Share This Page