Zoontje van 7 maanden komt weer voor de nachtfles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Opening, Apr 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 7 maanden en tot voor kort had ik een goed schema. Sinds een paar nachten komt hij tussen 2300 en 0200 weer voor de fles. Als ik dit geef zit ik over het maximu aantal schepjes heen. Wat kan ik het beste doen
    Dit is zijn schema
    0800 fles 180/6
    1000 fruithapje half potje
    1200 fles 180/6
    tussendoor een flesje thee en stukje lange vinger
    1600 fles 180/6
    1800 groente half potje
    tussen 2000 en 2030 laatste fles 210/6

Ook heb ik het idee dat ik de hele dag bezig ben met eten en nergens heen kan omdat alles dan op schuift en geen tijd meer hebt voor bijvoorbeeld zijn groente.

Liefs Arianne

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Meer vast eten geven? Of wil hij dat niet?

3. Opening

Opening Niet meer actief

Wat bedoel je precies met vast eten

4. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    meid.. hij mag allang alle flessen 210/7 hebben.. en brood en hele potjes fruit en groente... dus overdag meer geven.. en de laatste fles wat rijstebloem of pap erdoor..

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hij mag gewoon heerlijk een heel potje fruit en een heel potje groente, dus meer vast voeding op een dag.
    Ws zal hij dan een flesje laten vallen maar dit is niet erg.
    GEwoon meer vast voeding aanbieden dan zal hij snachts minder honger hebben.
    En idd probeer een papfles als laatste fles.

6. Opening

Opening Niet meer actief

Maar hij wil niet meer hebben. Als ik flessen van 210/7 maak eet hij zijn potjes niet heb ik al geprobeerd. Daarom heb ik flessen van 180/6 zodat hij zijn potjes eet. Maar meer dan een half potje krijg ik er niet in. Pap en rijstebloem heb ik ook al geprobeerd maar dat helpt ook niet meer. Brood heb ik nog niet gprobeerd dus daar begin ik vandaag dan maar mee.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ah sorry, ik bedoelde idd een heel potje ipv een half maar dat eet hij nog niet. En 4 flessen van 210/7 is ook teveel schepjes, toch? Eet hij ook niet meer fruit en groente als je de flessen overdag bijvoorbeeld nog kleiner maakt? En dan voor 's nachts een grote fles om op te slapen.

Hier werkte rijstebloem voor de nacht trouwens averechts, werd ze 's nachts wakker omdat ze teveel energie had...

En misschien is het een fase, dat kan natuurlijk ook (alhoewel het altijd wel even wennen is als je iets anders bent gewend...)

8. Skye

Skye Niet meer actief

Toen mijn meisje 7 maanden was, kreeg ze 3 flessen van 180/6. Daarnaast at ze fruit, een boterham, groente en een koekje. Ook kreeg ze wat diksap tussendoor! Zij kwam ook wel eens 's nachts, maar dan gaf ik gewoon geen fles. Ze had geen honger, maar werd gewoon wakker en dan duurde het even voor ze weer insliep. Ik denk dat je moet voorkomen dat je zoontje gewend raakt aan een nachtvoeding. weet je zeker dat hij zelf kwam voor een voeding??? Of misschien dacht je dat en heb je er zelf een nachtvoeding van gemaakt?? Misschien dat je zoontje gewoon om de 1 of andere reden wakker wordt, maar niet met de intensie voor een voeding, alleen dat jij dat misschien zo gezien hebt! Bedoel het niet naar he........ik probeer alleen te helpen gezien mijn eigen ervaring met mijn dochter!

9. Opening

Opening Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet bijna zeker dat het een voeding is want hij blijft huilen en wil ook echt niks anders dan eten. Als ik de flessen kleiner maakwil hij ook niet meer van de potjes. Dus misschien dat het dan inderdaad een fase is. Ik wcht het maar even af. Er ging in ieder geval vanmiddag wel een halve boterham in.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, het kan idd best een fase zijn! Hopelijk gaat ie snel over!!

11. Opening

Opening Niet meer actief

Vannacht was het weer zover. Heb hem water gegeven maar nam daar geen genoegen mee. Is het verstandig om overdagg een flesje te laten vallen? Als hij dan 'snachts komt is het niet erg maar nu zit hij elke keer over die schepjes heen.

Share This Page