Nutrilon, Kruidvat, AH, Etos voeding? Welke zal ik kiezen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door misa, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

#1 misa, 22 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2011
    Ik gebruik nu nutrilon omneo 1. Maar volgende week moeten we overstappen naar nummer 2. Nu willen we sowieso standaard gaan proberen. Maar welke zal ik kiezen dan?

Nadeel van de eigen merken vind ik dat het in een kartonnen doos zit (dus een plastic zakje erin?). Maar ja, daar kan ik wel een bus voor kopen toch? Maar het scheelt wel geld om voor die goedkopere te gaan.

Nu zijn we 15/16 euro kwijt met omneo. Met standaard zouden we 10/11 euro kwijt zijn. Hier zit dan 900 gram in. (nutrilon)
    In de eigen merken zit 800 gram in en kost ongeveer 6/7 euro.

Ik heb wel eens gelezen dat het niets uit maakt welke voeding. Klopt dat? Welke zouden jullie kiezen? Nutrilon, AH, Etos, Kruidvat, C1000. Of nog een andere?

En waar kan ik een mooie bus kopen als ik wel voor een huismerk ga?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou bij hetzelfde merk blijven, omdat je kindje hieraan gewend is.
    Als je echt per se over wilt stappen kan dat natuurlijk wel. Wat ik dan zou doen is eerst een bus van hetzelfde merk maar dan nummer 2 kopen, dat een week (ofzo) geven, en dan langzaam gaan mengen met het merk wat je wilt gaan geven. Totdat je helemaal over bent.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je kunt ook de bus van Nutrilon bewaren (dat had ik gedaan), en daar de voeding in doen.

Zelf zou ik voor een merk gaan waar je makkelijk aan kunt komen. Als je bv alleen maar naar de Etos zou moeten gaan voor hun voeding, zou ik dat niet doen.

Het maakt inderdaad weinig uit. Er zitten zulke strenge eisen en contole op babyvoeding dan er geen 1 voeding slecht is.

Zelf heb ik een keer een uitstapje gemaakt naar Bonbebe (comfort) en dat vond ik echt drama (dikten niet in, en lbeef korrelig, na 1 dag gebruiken weggegooid). Daarna gewoon op de Friso comfort gebleven. Pas nadat het spugen drastisch minder is geworden (met 11 maanden) heb ik een uitstapje gemaakt naar Nestle.
    Verder geen vergelijkingsmateriaal.

4. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!

Twijfel twijfel! Juist omdat we nu toch over moeten stappen van 1 naar 2 én van omneo naar standaard, dacht ik: dit is het moment. Maar toch maar even verder twijfelen.

Een bus van nutrilon gebruiken voor de voeding is wel een goede tip!

5. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat dom, ik heb het bij baby en dreumes geplaatst. Mag naar flesvoeding gezet worden. :)

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je moet niet overstappen;). Het mag. Zeker als een baby meer drinkt als 800 cc (want dat is het maximum aan nmr 2) blijven ouders vaak nog langer op nmr 1.

Je kunt het gewoon proberen. Nee heb je, Ja kun je krijgen. Is het niks kun je altijd nog terug naar Nutrilon Omneo.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst.

8. misa

misa Niet meer actief

Tja, die omneo was voor de krampjes en ontlasting. Poepen doet ie nog steeds maar 1x per 3/4 dagen. En krampjes: die tijd zijn we lang voorbij. :) :) Maar eerder wilde ik niet overstappen, want dat vond ik niet nodig. Maar nu dacht ik: na 6 maanden 'moet' dat.

Dus misschien nog beter van niet?
    Waarom mag je van nr 2 maar 800 ml dan? Hij krijgt nu 210+7+2 nutriton. En dan 4x per dag, zonder bijvoeding.
    Vult nr 2 niet meer dan?

Nou ja, standaard zal sowieso meer vullen dan omneo, want dat is deels verknipt (ha).

Misschien toch maar even wat vragen stellen op het cb. Want ik wil na het overstappen van de fles beginnen met bijvoeding. Maar daar zal hij in het begin niet genoeg van binnen krijgen om een fles te laten staan.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nr 2 is echt veel vullender dan 1.
    Ik gebruik kruidvat eigen merk (1 dan) en het bevalt prima. Ben toen overgestapt van nutrilon 1 naar kv 1 en dat ging zonder problemen.
    Het scheelt echt onwijs in de kosten. En alle babyvoeding in nl moet aan hele hoge eisen voldoen, dus eigen merk is echt niet minder goed dan nutrilon etc.
    Nutrilon betaal je ook voor de mooie verpakking.

Ik bewaar de kruidvatvoeding in de friso bewaardoos, past zo'n zakje precies in. Ideaal.

En je kan idd altijd even met cb overleggen. 6 maanden is wel de tijd om te beginnen met bijvoeden.

succes!

10. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel! Ik neig echt wel naar een goedkoper merk. Als het niet werkt, dan niet hoor! Maar ja, zoals je zegt: als het toch aan allerlei eisen moet voldoen dan zal het wel goed zijn toch?

En mijn man werkte bij een drukkerij waar ze regelmatig producten kregen van een goedkoper én een duurder merk uit dezelfde fabriek. Er zaten bijv. dezelfde ingrediënten in: was hetzelfde... :$ Dus dat maakt dat ik ook denk: zal het wel zo anders zijn..?
    Maar goed, dat maakt ook niet uit: je kindje moet het er goed op doen.

Dus als ik naar nr 2 ga, dan moet ik weer flessen van maximaal 180+6 geven? Daar zou hij dan genoeg aan moeten hebben?
    Hoe stap ik over dan? Omdat ik van nr 1 wel 210 mag geven en de ander maar 180.

Die friso doos: zit daar ook zo'n randje in om je schepje aan af strijken zodat je de juiste hoeveelheid hebt?

Bijvoeding ga ik zeker doen als ik overgestapt ben. Hoop dat dat met een dag of 2/3 gelukt is. Ik wilde wachten tot 6 maand ivm kans op allergieën. :)

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb nutrilon, kruidvat en etos gehad... Nutrilon vond ik te duur (gaat hier nogal hard), toen kruidvat gebruikt... Ging ik alleen naar kruidvat voor de voeding en de rest haalde ik bij etos dus daar de voeding gaan proberen en met succes! Ik vond ze trouwens allemaal goed hoor en op t kdv krijgen ze nog steeds Nutrilon... Klein voordeel aan etos vind ik ook de babyzegels en ik kan met mn kinderwagen gewoon naar binnen haha hoef ik bij kruidvat niet te proberen!!!

Ook t dilemma van waar ga ik t in bewaren klinkt heel bekend! Ik heb zelf ook eerst een bus van Nutrilon gebruikt maar het grote nadeel hiervan vind ik dat je de bus niet kunt schoonmaken... En aangezien voeding maar 1 maand houdbaaris en er altijd wel iets van voeding achter blijft ben ik daar mee gestopt... Heb overwogen om de bewaarbus van friso te kopen maar kwam bij aheen hele leuke voorraadbus van de smurfen tegen dat ik t voor lief neem dat er geen afstrijkrandje aan zit... Doe dit nu met een vorkje of theelepeltje...

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij bewaren de voeding in een gewoon tupperware bakje. Daar zit wel geen afstrijkrandje op natuurlijk maar die kan wel elke keer dat hij leeg is hup de vaatwassert in. En dan pak ik even een ander bakje.
    Kan dat met de nutrilon bakken niet ook?

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    De frisobewaarbus zit een afstrijkrandje aan, echt ideaal. En omdat er maar 400gram in zo'n zakje zit van de kruidvat (2 zakken in een verpakking) blijft de voeding ook verser dan bij nutrilon, waar gelijk al lucht enzo bij kan.

Ja je mag dan max 180/6 geven. Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik ga er van uit dat het genoeg zal zijn omdat het een zwaardere voeding is. Je kan dus ook bijna beginnen met bijvoeden en dat is dan ook nog extra. Je vervangt er (nog) geen flessen voor. Dus je kindje krijgt dan 800cc melk en daar naast nog fruit/groente.

Ook kan je je kindje wat water/(rooibos)thee aanbieden als je denkt dat hij nog dorst heeft.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik de kruidvat of AH of Etos ga kopen. Ik neig naar kruidvat, maar bij etos krijg je zegels en ah is elke dag open.. :)

Iemand ervaring met de ah voeding?

Ik denk dat ik die bus van friso ga bestellen. Lijkt me wel wat. Die kun je niet in de winkel kopen?

En zou je gelijk met 4x 180+6 beginnen of eerst een stapje lager?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De bus van friso hebben ze ook bij kruidvat ik meen 4.99;)

16. misa

misa Niet meer actief

Ons wondertje: Oke dankje! ga ik van de week even kijken!

Ik heb net even via de chat met iemand van nutricia (nutrilon) gespoken. Ze zei dat het van 800 ml per dag niet klopt bij voeding nr 2. Dat het gewoon een liter is...;) Vreemd. Wat staat er op de pakken dan?

Ook gaf ze aan beter in één keer over te stappen. Wat vinden jullie daarvan? Hij krijgt nog geen bijvoeding, dus is alleen melk gewend.

Ook mag ik van de week wel beginnen als dit pak leeg is. Dus dat kan een week te vroeg zijn. Maar dat maakte niet uit zei ze.

17. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Die bus kun je ook kopen bij Etos, hier is de etos trouwens ook iedere dag open en zit naast de AH, errug handig dus!

Nu moet ik nog een nieuw pak halen maar daar staat volgens mij op dat je niet meer dan 800ml mag geven hoor...

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jois wij zijn ook een paar keer moeten wisselen van voeding in 1 keer maar dat was niet echt een probleem.
    Ik ben met dezelfde vragen bezig als jij maar dan dat hij vaker weer honger heeft aangezien nan ar ook ha is.
    Maar ben bang dat de nestle beba niet dik genoeg is voor de reflux.

19. misa

misa Niet meer actief

@Linnepinneke: Nou ja, wat vreemd dat het wel op het pak staat (800 ml) en dat ze bij nutricia anders zeggen.. Ik ga van de week eens even zelf kijken. :) En dan gelijk zo'n doos shoppen.

@Ons wondertje: Fijn te horen dat het wisselen in 1 keer geen probleem was. Gaan we gewoon proberen hier.
    Over jouw zoontje: je kunt ook zelf nutriton toevoegen aan een andere voeding. Standaard ofzo. Ik weet dat het dan niet meer ha is, maar honger... is ook niet wat! :)
    Of anders misschien vaker een flesje met een kleinere hoeveelheid. Misschien helpt dat?

Wat vinden jullie van een weekje of paar dagen te vroeg beginnen met nr 2 dan?
    En van flessen van 210+7? want dat geef ik, maar is volgens nutricia best veel (te veel?) en volgens cb geen probleem.. Soms..!!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat was net het probleem hij kan niet tegen nutriton daarom kreeg hij nan ar (aardappelsetmeel ipv nutriton)

Tja hoor verschillende dingen over 210+7, volgens onze ka geen probleem.

Deel Deze Pagina