Er is totaal geen verschil in kwaliteit tussen alle merken! Qua samenstelling lijken ze ontzettend op elkaar, omdat ze allemaal aan dezelfde wettelijke eisen moeten voldoen (en so wie so, omdat ze allemaal hetzelfde doel hebben: kind grootkrijgen, daar kun je niet veel op varieren). Kijk dus gewoon wat in je winkelroutine past en wat bij je portemonnee past. Duur is absoluut niet beter. Wat het bewaren betreft: het liefste een degelijke tupperwaredoos o.i.d. en afstrijken met een schoon mes. Die afstrijkrandjes lijken wel handig, maar echt hygiënisch zijn ze niet, er blijven altijd restjes aan hangen. Bij opvolgmelk heb je een maximum van 24 schepjes per dag. Meer kan belastend zijn voor de nieren, vanwege de iets andere eiwitsamenstelling en het natriumgehalte, maar het is vooral niet goed om meer te geven omdat er in opvolgmelk meer ijzerverbindingen zitten. Die blijven in de darmen 'hangen', omdat ze slecht opgenomen worden, en in de darmen zijn die ijzerverbindingen een welkome broedplaats voor ziekmakende bacteriën. Blijf je gewoon op 24 schepjes of minder dan is dat geen probleem, ga je er overheen, dan kan het wel problemen opleveren.
Ik blijf het bijzonder vinden dat ze bij nutricia wat anders zeggen over de hoeveelheid oer dag.. En over dat afstrijkrandje van de voorraaddoos: ach, ik denk dat ze langzaamaan wel meer niet frisse dingen binnen krijgen: speeltjes in de mond, die je echt niet elke dag schoonmaakt, speltjes van een kdv die al meerdere kindjes in de handen en mond hebben gehad. Voorkom je toch niet helemaal, en moet je denk ik ook niet willen. (tot op zekere hoogte natuurlijk) Ik twijfel nu alleen nog over werk huismerk. Ah of kruidvat.
Ik vind dat er een verschil is tussen via spel e.d. in contact komen met minder frisse dingen en tussen eten krijgen dat niet goed meer is.
Ik gebruik nu AH flesvoeding, is hetzelfde als Etos. Schijnt uit dezelfde fabriek te komen. Dirksmama: Ik weet dat er in Nutrilon en Kruidvat GOS:FOS inzit, bij de andere merken alleen GOS. Uit wat onderzoeken die ik op internet vond kwam naar voren dat die fructo-oligosacchariden (FOS) waarschijnlijk toch een toegevoegde waarde had voor de darmen. Kan jij daar nog iets zinnigs over zeggen?
ik zou je vraag eens hier aan de voedingsdeskundige stellen over de hoeveelheid van nr. 2. want bij mij op het CB zeggen ze de richtlijnen van het pak aanhouden. omdat nr. 2 een andere samenstelling heeft dan nr. 1. omdat ze ervan uit gaan dat je wat minder melk gaat geven, is de samenstelling ook anders. zodat ze nog wel genoeg binnen krijgen. ik denk niet dat het erg is als je een weekje eerder overstapt hoor! bedoel een week eerder, een week later. dat maakt allemaal niks uit. ben benieuwd voor welk merk je gaat. ben je er al uit?
Ik ben ook aan het bedenken welk merk ik zal nemen.... Boodschappen doe ik vaak bij de AH, Em-té (en Aldi) En we hebben hier 2 kv's en 1 Etos. Ik moet zeggen dat de schappen bij de Etos beter worden gevuld als bij de KV. We gebruiken nu Friso omdat Lars dit kreeg vanuit het ziekenhuis (begonnen met Friso Pré) Maar inderdaad.... dat kan véél goedkoper! Ik snap dan ook eigenlijk niet waarom Nitrilon zo duur is. Misschien alleen al om de verpakking? Wij gebruiken een soort van tupperware bak en daar past ook precies 400 gram in. En elke dag bij het vullen van de tonnetjes een schoon mes om af te strijken. Ik dénk Etos of Kv...
Dat klopt, maar ik denk niet dat de poedermelk snel echt kapot gaat als het in een bus zit (met afstrijkrandje). En ook niet na een maand. Ik denk dat het deels geldtrekkerij is. Al gok ik er niet op hoor!
Dankjewel voor jullie reacties! Ik denk haast dat het kruidvat wordt. Maar ik ga eerst even kijken hoe de schappen gevuld zijn van de week. Is een goede tip cyntje! Ik ben benieuwd welke jij gaat kiezen! @keina: Klopt dat je op een gegeven moment minder gaat gebruiken, maar ik geef nog geen bijvoeding dus moet hem nog wel genoeg kunnen bieden. Ook als hij nog maar net bijvoeding krijgt en dus nog niet veel eet. Ik ga de vraag nog wel even bij de voedingsdeskundige stellen. Goed idee! Mis je je broodtrommel nog niet? Of heb je wel een reserve?
De werking van die langeketensuikers en het nut is nogal omstreden. Het enige onderzoek dat gepubliceerd is over het effect gaat over de hoeveelheid goede darmbacteriën in babypoep. Die is wat hoger als er langeketensuikers aan kunstvoeding worden toegevoegd. Maar in hoeverre dat nou echt zinnig is, valt niet echt te zeggen. De enigen die zeggen dat FOS beter is zijn mensen die werken voor het bedrijf die ze in de voeding stopt (het 'wij van WC-eend adviseren WC-eend'-effect). Als je navraag doet bij het bedrijf weigeren ze om wetenschappelijke referenties te geven voor hun claims, die geven ze alleen aan huisartsen. Claims die niet na te gaan zijn, daarvan ben ik geneigd ze niet al te serieus te nemen.
Dus je denkt dat het niets uit maakt welk huismerk? Man man... wat een gedoe om tot een keuze te komen,.!
Nee, echt het maakt helemaal geen biet uit. Je kind groeit er toch wel van, of je nou 6 of 12 euro voor een pak uitgeeft en of je het nou om de hoek haalt of er 15 km voor omrijdt.
Ik was net in het winkelcentrum en de kruidvat had niets in het vak staan van de standaard voeding... Wel dacht ze nog achter wat te hebben. Bij de etos stond wel nog wat in het vak. En daar zitten twee winkels van in de buurt. Ooh wat ben ik ook een twijfelkont!
nee ik heb nog een hele mooie roze broodtrommel! volgens mij vind ivo het niet zo erg! hahahahaha ben trouwens wo vrij! dus als je zin hebt in thee je bent welkom! succes met de voedingen! hahahaha en ik snap je verwarring want ik bedoelde ook van dat jij nog meer geeft, dan nutrilon van uitgaat. dus misschien langer 1? of heeft andere merken andere handleidingen?
Hier nog een tip voor flesvoeding in een handige verpakking: Nestlé Groeie Start. Dat zit in een blik en dat blik heeft een afstrijkrandje en een deksel om het weer af te sluiten. Als het blik leeg is kun je het gewoon weggooien en weer een nieuw blik opentrekken. Zo hoef je ook niet steeds zakjes in een bewaardoos o.i.d. te doen. Maar goed ik weet niet of je die al ergens had gezien. Nestlé Groeie Start is niet bij alle supermarktenketens te koop. Maar wel bij Jumbo, Poiesz, Kruidvat, Trekpleister, C1000, DA.
Ik heb je gesmst! Ik ga gewoon proberen over te stappen omdat het wel meer zou moeten vullen. Werkt het niet, dan ga ik tijdelijk wel terug naar nr 1. En daarbij ga ik van onmeo (= HA) naar standaard. Dat is al een verschil geloof ik.
Ik meen dat de groeie start 9.99 kost meid. Je hebt trouwens ook Groeie start HA als je liever een HA voeding zou willen. Hij is overigens volgens onze ka wel heeeeeel lekker voor de kleintjes de Nestle voedingen En dat hebben we gemerkt aan ons ventje
't Is in elk geval duurder dan huismerk. Als je nou echt blijft twijfelen: zo'n 80% van alle kinderen merkt er niets van als ze de ene keer het ene, en de andere keer het andere merk drinken. Veel mensen weten dat niet en gaan zelf bijvoorbeeld het dure merk geven dat hun kdv ook geeft, omdat ze denken dat meerdere merken voor een kind niet goed is. Onnodig dus. Maar goed, als je zo twijfelt, dan koop je gewoon de ene keer het ene merk en de andere keer het andere. Zie je vanzelf wat je kind het lekkerst vindt.