Nutrilon, Kruidvat, AH, Etos voeding? Welke zal ik kiezen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door misa, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland

Groeie Start kost 8,49 per blik van 800 gram. De HA variant is een paar euro's duurder, maar weet niet precies hoeveel die kost. En daar zit ook minder gram in een verpakking

2. misa

misa Niet meer actief

Ik ga voor etos en de zegeltjes..! ;)
    Dankjewel voor jullie hulp!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die zegeltjes krijg je alleen op de opvolgmelk he! Niet op de nummer 1.

4. misa

misa Niet meer actief

Ja klopt, maar ik ga dus bijna naar nummer 2!
    Maar wel lullig hoor! (ik weet de reden, maar ben het er niet mee eens) :)

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hahaha ik ben het er ook niet mee eens maar wettelijk mogen ze het niet, vandaar hahaha
    Vind dat trouwens wel grote onzin hoor.. Als ik info wil over voeding 1 moet ik gaan bellen met het merk want ze mogen nix op hun website zetten... Hoezo is de regering pro borstvoeding... Dat ze er geen reclame voor mogen maken, prima maar zelfs geen info op internet gaat toch best ver!!!

6. misa

misa Niet meer actief

Dat bedoel ik voornamelijk met niet eens zijn ja. :) En natuurlijk ook die zegeltjes..! ;)
    Pro bv vind ik prima, maar zo moeizaam doen over fv... niet mee eens!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Info mag wel. Reclame mag niet. Info is iets heel anders als reclame.
    Overigens, die zegeltjes krijg je op meer dingen niet hoor!

Dat er geen INFO op de websites staat is dus dwarsliggen van de eigenaren van die sites. Want info en productinformatie die gewoon objectief is is gewoon toegestaan. Maar door op je site te verwijzen naar een telefoonnummer en te beweren dat je geen info mag geven kweek je een bepaalde sfeer, en dat is nou net de bedoeling.

8. misa

misa Niet meer actief

Ach ja.. Ik blijf het bijzonder vinden. Maar dat geeft niet: ik weet het toch wel te vinden! ;)

Waar krijg je nog meer ging zegels op dan?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op medicijnen en gezondheidspreparaten, op tabak en alcohol, op vervoersbewijzen en op cadeaubonnen.

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb toen paar maanden bij de oudste etos gebruikt (ik geloof iets van 15 weken) en toen was het uit het assortiment gehaald voor 2 maanden of zo. Dus ik ben daar geen fan van! En ik ben toen overgestapt naar nutriolon, want die kan je ook overal kopen en zo hoefde ik niet perse om te rijden.

11. misa

misa Niet meer actief

Oja, natuurlijk! Dat wist ik wel. :)

12. misa

misa Niet meer actief

Ik ga het toch doen..! :) Hopen dat het niet uit het assortiment gehaald wordt, want dan wordt ik heel boos.. :)

13. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    maar dat heb je toch ook niet nodig voor je kleine?
    want de zegeltjes krijg je alleen op baby-producten bij etos. dus ook niet op haarkleurtjes, of make-up, of badspullen.

zover ik weet krijg je altijd zegeltjes op alles wat je aan babyproducten koopt met uitzondering op flesvoeding nr 1!

liefs

14. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Ik had er een topic over geopend maar geen antwoord gekregen, dus hoop ik dat iemand het hier weet.
    Is eigen merk AH. hypo-allergene voeding net zo goed als Nutrilon h.a.?
    Ik wil namelijk een goedkoper merk, AH wil ik proberen of Nestle groeie start h.a.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrilon heeft afgelopen jaar ook een periode gehad dat ze niet in de schappen lagen hoor! Dat heeft ieder merk wel eens. Gelukkig maakt het voor 80% van de kinderen geen ene biet uit als ze eens een ander merk krijgen!

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is allemaal 1 pot nat. kreeg van de week van de arts van het CB zelfs het advies om over te stappen op eigen merk voeding omdat dit stukken goedkoper is. ze vertelde dat de voeding in nederland aan hele strenge regels moet voldoen omdat het anders niet verkocht mag worden. nutrilon en andere merken zijn duurder omdat die de grote en dure onderzoeken doen en veel en dure reclames maken. bedrijven als AH, etos en kruidvat hebben daar een graantje van mee gepikt alleen die maken geen duren reclames en de onderzoeken hoeven ze ook niet meer te doen want dat hebben de grote namen al gedaan.

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bij mijn oudste gebruikte ik Omneo en wilde overstappen op standaard maar daar raakte ze verstopt van en kon bijna niet poepen zo hard! Hier dus geen succes.

Mn jongste heeft een tijdje kruidvatvoeding gehad maar kreeg daar diarree van en ben dus nu ook weer op de Omneo.

18. misa

misa Niet meer actief

Die is er ook in eigen merken geloof ik. :)

19. misa

misa Niet meer actief

Maakt dus allemaal niets uit! Ik heb ook wel eens bij het cb gevraagd en zei zeiden ook: maakt niet uit. Maar goed, ik vertrouw ze niet altijd.. ;)

Ik denk dat nestle nog niet erg goedkoop is. Ik hoorde dat dat iets van 10 euro kost (standaard voeding) en kruidvat 6,5 euro ongeveer (ook standaard).

20. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

@ Droebeltje en Jois: bedankt voor jullie reacties:)
    Ik heb gezien dat AH en Nestle ongeveer even duur zijn (hypo-allergeen) dus twijfel tussen die twee merken. In nestle zit ook nog zetmeel dacht ik. Ik twijfel omdat ik 1 fles met een lepeltje rijstebloem geef en als er dan al veel zetmeel inzit dat het dan niet te dik wordt..

Deel Deze Pagina