Luna krijgt nog net geen halve liter flesvoeding en de eis is 3 maanden zijn of 500cc flesvoeding. Maar vanaf wanneer rekenen ze dat dan? Als jullie het niet weten bel ik morgen toch maar de kinderarts.
normaal gewoon tot 3 maanden na de geboorte. geef je borstvoeding? ik mocht ermee stoppen toen ik stopte met de borstvoeding.
Wij mochten stoppen toen we volledig flesvoeding gaven; was zo'n 3 maanden na de geboorte. Ik zou het zelf nog even geven tot je aan de halve liter zit of drie maanden gecorrigeerd.
krijgt ze ook vitamine D? ik weet niet of dat in nederland aangeraden wordt? hier wordt het nu al gegeven tot en met de leeftijd van 7 jaar.
Stom, ik weet het niet meer, volgens mij heb ik het tot de gecorrigeerde leeftijd gegeven. Em vondebs, vitamine D moeten we in Nederland ook geven ja
Wel als ze nog geen halve liter krijgen en die van ons zit er nog onder met haar 6 x 85 cc die nog niet altijd allemaal leeg gaan.
Ze hebben toen tegen ons gezegt: tot 3 maanden na de geboorte en niet langer. Ook niet corrigeren, dat werd heel duidelijk aan ons verteld.
Advies kinderarts: omdat ze bij haar start minder voeding kreeg dan een normale baby (logisch) en de darmflora moeten nog goed ontwikkelen om de vitamine K aan te maken. Dus ze adviseert nog een week of 3 door te gaan.