HELP! bijna 10 maand en nog steeds geen stukjes willen eten!

Discussion in 'Voeding' started by mizzy, Mar 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    dag mama's

ik zit met het volgende:
    ik ben al een paar maanden bezig om me zoontje te laten wenen an stukjes. zoals brood en koek en potjes met stukjes.
    maar het wil nog steeds niet. hij eet nog steeds potjes van 6 maand.
    ik heb zelfs potjes van 8 maand ge mixt zelf mar dan ook is het nog kokhalzen.
    brood en koek gaat wel iets beter.. daar ben ik al blij mee met 4 keline stukjes brood of koek.
    maar hij wil het gewoon nog niet.
    over ruim 2 maand is ie 1 dan kan hij toch niet nog steeds aleen maar fijngepureerd eten?
    ik begin me al best zorgen te maken.

wie o wie heeft dit ook meegemaakt?
    of heeft nog tips?
    alvast bedankt

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Wat vervelend voor je. Ik kan me best voorstellen dat je je wat ongerust maakt, maar het zal echt allemaal wel goed komen.

Mijn zoontje wordt deze week 8 maanden en eet bv. ook nog geen brood en groentehap gaat er ook niet altijd helemaal in. Soms laat hij hiervan de helft staan ( 6mnd potje). Brood doet hij zijn mond niet voor open. Bord pap wil hij niet. Hij wil het wel uit de fles. Ik maak me ook weleens zorgen, maar denk dan ook weer. Eerst at hij helemaal weinig fruit en nu ineens gaan de 6 maanden potjes toch op.

Kortom het zal echt wel goed komen. Succes!

3. bengel

bengel Niet meer actief

tussen de 9 en 12 maanden begint de kauwontwikkeling...alle tijd dus nog de een is sneller dan de ander....

4. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    oh dat wist ik eigenlijk niet.. dank je

5. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    bedankt vor je reactie, je hebt gelijk je moet ind kijken wat er wel goed gaat. en stapje voor stapje gaan we toch vooruit.

6. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is nu 10 maanden, en wil ook niet echt stukjes eten qua warm eten. Maar als wij zelf aan tafel warm eten en hij zit erbij, krijgt hij wel eens een stukje vlees/groente. En dat eet hij wel op. Kortom, wat de anderen ook zeggen. Het komt vanzelf wel. Ik maakte me ook druk erom, maar nu denk ik, en anders maar niet.
    Ik ga niet pushen, dan maak ik het voor mijn zoontje niet leuker op !

Succes ermee !

7. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hier nog een dametje wat geen stukjes wil eten, we proberen het wel dagelijks maar nee hoor, de stukjes worden gesepareerd van het dunne voeding.
    brood eten doet ze niet, ja ze begint nu wel wat met korstjes maar het grootste gedeelte komt toch weer naar buiten.

Onze dochter eet ook nog steeds potjes van 6 tot 8 maand en elke avond zit ze bij ons aan tafel en krijgt haar eigen bordje met groente een aardappeltjes maar ze pakt het van het bordje, knijpt het fijn, we zijn nu wel zo ver dat het haar mondje in gaat maar het komt er meestal ook weer uit om op de grond te belanden.

Ik maak er geen drama van hoor, ze krijgt genoeg voeding binnen denk ik, en ik hoop dat ze voor haar 18de goed kan eten ha ha ha!
    Wel vraag ik me af of ik het goed doe door haar zelf het eten te laten pakken / voelen, zou ik haar meer moeten voeren?

Henriette

8. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    ik zou haar wel weer proberen te geven ja. bij mijn zoontje laat ik hem alleen koekje zelf eten.. de rest gaat toch nog niet.

hoe doet je meisje het bij fruit dan?

9. bengel

bengel Niet meer actief

je zult wel denken hoe weet ze dat: ik werk als logopedist bij kids met eet en drinkproblemen vandaar

10. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    oh ja? zoo handig!
    dus ik hoef me nog geen zorgen te maken dat hij nog 6 maanden potjes eet? en alleen maar vloeibaar wil?
    op het cb zeiden ze dat als het zo door blijft gaan dat hij ook naar een logopedist moet. wat gaan ze daar eigenlijk doen?

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    isa is ook net 10 maanden en eet ook helemaal geen stu kjes. de 6 maanden potjes gaan er makkelijk in.ik wacht maar ook af.

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Gjalt is ook 10 maand en wil absoluut geen stukjes eten, ik koop wel eens 8mnd potjes voor hem, maar dan is het kokhalzen en niet willen eten dus pureer ik het maar weer. Hier doet het CB er ook moeilijk over, maar zelf heb ik zoiets van het komt wel. volgens mij was ik vroeger zelf ook niet van de stukjes en nu eet ik ze raak ;) als ik een lange vinger in stukjes breek en dit aan hem geef, eet hij het wel, brood eten ging ook prima, maar dat is nu weer waardeloos, de stukjes komen er weer uit :( Gjalt was ook laat met het gaan eten van de warme hap, was wel dik 7 maand voordat hij eindelijk zijn warme hap eens wou, dus ik denk dat hij hier nu ook later mee is...

13. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Fruit eet dominique de ene dag wel van de 8 maanden of van friso van 12 maanden die stukjes zijn toch kleiner.

Groente eet ze vaak ook 6 of 8 maand als ik met stukjes aan kom dan spuugt ze zo weer uit.

Brood gaat nog steeds niet, korstjes knabbelt ze op maar verder niks.

gisteren heeft ze voor het eerst 2 druiven opgegeten YES maar kan best zijn dat zij ze vandaag niet meer wil!

Ik wacht gewoon rustig af, zal vanzelf wel komen hoop ik!

henriette

Share This Page